DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
15:27

A Racing Point közben annyit elárult a meghibásodás okáról, hogy nem tudták beindítani Hülkenberg autójának motorját.

Azért csak lett itt miről beszélni a végén, és lesz a futam után - szerencsére nem azokat a közleményeket fogjuk hallani, amiket randomgenerátorunkkal megalkottunk a futam alatt. 

Tartsatok velünk a nap további részében.

Na jó, itt a vége a Brit Nagydíjnak. Hamilton nyert, második Verstappen, harmadik Leclerc, negyedik a Norrist a végén megelőző Ricciardo. Bottas csak a 11., egyetlen pontot sem szerzett.

HA VERSTAPPEN NEM MEGY RÁ A LEGGYORSABB KÖRRE, MEGNYERTE VOLNA A FUTAMOT. 

És Hamiltonnak is szétfoszlott a bal első kereke az utolsó körben, jézus mária!!! A brit a pályán maradt és bejött elsőként a kockás zászló alatt, Verstappen azonban öt másodpercre megközelítette a végén.

És Sainz szintén bal első defekttel a bokszban!

Bottasnak egy teljes kört meg kellett tennie három keréken, mire visszaért a bokszba. Ezzel nagy csapást szenvedtek bajnoki esélyei. Hamilton az élen kezdi meg az utolsó kört, miközben Verstappen a bokszba hajt friss gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört.

Óóóó, és Bottas bal első defekttel közlekedik! Tényleg lett következménye annak a hólyagosodásnak! Oda a második hely a finn számára.

Szegény Raikkönent az ág is húzza: letört első vezetőszárnyának a fele, mehet be a bokszba egy cserére még így a végén.

Jaj, igazságtalanok voltunk Vettellel az imént, hiszen Albon is mögötte van még, de éppen most futotta meg a leggyorsabb kört, rohamléptekben zárkózik fel, így talán már nem sokáig marad a Ferrari mögött. Ilyen tempóval pedig a mezőny egyetlen kétkiállásos pilótájaként még a pontszerzésre is van esélye.

Az első tízben a 6-7. helyen (Norris és Ricciardo), illetve a 8-9. helyen (Stroll és Ocon) van csataszerűség.

Vettel három másodperccel leszakadt már Gaslytől. A német a pontzónán kívül a Ferrarival, és csak a három, nagyjából egyenrangú sereghajtó csapat autói haladnak mögötte, vagyis az Alfa Romeók, a Haasok és a Williamsek. Tudunk egy-két Formula-1-es versenhétvégét mondani a pályafutásából, amelyek jobban alakultak számára, mint ez a mostani.

A Mercedeseknek hólyagosodnak a gumijaik, Bottas vibrációra panaszkodik. Tudjátok, ez az az időszak, amikor el lehet kezdeni izgulni, vajon megőrzik-e az előnyüket a Mercedesek. Vagy nem lehet?

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton 2,6 másodperccel vezet Bottas előtt. A finn nem távolodik messzire csapattársától, de közvetlen veszélyt sem jelent rá.

Verstappennek lassan megvan az egy kiállásnyi, vagyis leggyorsabbkör-kísérletnyi előnye Leclerc-rel szemben, a monacóira pedig lassan lopakodik fel a két McLaren.

Vettel szorongatja Gaslyt. A tét: egyetlen pont.

A most 12. helyen álló Giovinazzi is kapott egy öt másodperces büntetést a safety car alatti procedúra megsértéséért.

Ricciardo megelőzte Grosjeant a hetedik helyért, a francia pedig jön is most már ki első kerékcseréjére, a 37. körben.

A Red Bullnál szerepcsere történt: Verstappen emlékezteti versenymérnökét a rádión keresztül, hogy ne felejtsen el inni. A jelek szerint a holland eléggé unja magát a harmadik helyen: a Mercedesek több mint 10 másodperccel előtte, Leclerc már több mint 20-szal mögötte.

A hátsó traktusokban Latifi megelőzte Raikkönent, aki most tökutolsó lenne, ha Albon nem hajtott volna ki második kerékcseréjére. Ez az Alfa Romeo nem nagyon szuperál idén, hogy finoman fejezzük ki magunkat. Fájdalmas év, talán búcsúév lesz ez így a finnek.

Itt egy szép kis filteres kép az első körről a Hondától.

Grosjean még tartja magát Ricciardo előtt, de most szóltak a fülére, hogy fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott, amiért fékezés közben mozdult be Sainz elé a spanyol előzési kísérlete során.

Persze ne igyunk előre a kiszámíthatóság bőrére, jusson csak eszünkbe a szezonnyitó, ami szintén sima Mercedes-uralomnak indult, aztán ripsz-ropsz megjelent egy-két safety car, és tudjuk, mi lett belőle.

Azon kaptuk magunkat a szerkesztőségben, hogy elkezdtük megírni az első három helyezett futam utáni nyilatkozatait. Azt gyanítjuk, hogy túl sok futam utáni nyilatkozatot hallottunk már 

"Nagyon nehéz verseny volt, Valtteri nagy nyomást helyezett rám, és az autóm is majdnem meghalt." - Lewis Hamilton

"Örülök, hogy sok pontot szereztünk a csapatnak, a bajnokság pedig még mindig nyitott. Azon dolgozok, hogy jövő héten erősebben térjek vissza." - Valtteri Bottas

"A harmadik hely volt a maximum, esélytelen volt felvenni a versenyt a Mercedesszel, sokat kell még dolgoznunk." - Max Verstappen

 

Norris is elkapta viszont Grosjeant - a két McLaren most az 5-6. helyen halad, és nagyot zsákolhat közvetlen bajnoki riválisához, a Racing Pointhoz képest, amelynek egyetlen elrajtoló autója is csak a 9. helyen halad jelenleg.

Nemrég volt az újraindítás, de Leclerc hátránya máris 14 másodperc a 4. helyen - dupla annyit veszít a Mercedesekhez képest, mint Verstappen. Vettel viszont most csak a 11. - Grosjean előreugrásával egyelőre kicsúszott a pontszerzők közül a négyszeres bajnok.

A Haas viszont egyelőre nem látványosan lassabb a körülötte lévőknél, még jól tartanak a közepes keverékek. Csak Grosjeannak még biztosan ki kell hajtania egy kerékcserére, a többiek pedig megpróbálhatnak ezzel eljutni a célig, hiszen a létező legkeményebb keveréket kapták erre a hétvégére.

Sainz elkapta Grosjeant az 5. helyért. Az élen a két Mercedes egymásnak passzolgatja a leggyorsabb köröket.

Albon öt másodperc időbüntetést kapott a Magnussen-incidensért. A thai a 14. helyen halad jelenleg.

Hamilton továbbra is az élen Bottas, Verstappen és Leclerc előtt. Grosjean mögött viszont a McLarenek és Ricciardo keveredtek komoly hármas csatába - a narancsos autók most a sárga előtt.

Na, jön vissza a bokszba a safety car, nézzük a folytatást!

Hamilton közben a biztonsági autó lassúságára panaszkodik. Mintha nem az ő autója lenne az egyetlen, amely a DAS révén extra segítséget is igénybe vehet a gumik felmelegítésére!

Tényleg elég hosszúra nyúlik ez a várakozás, a pályára szóródott törmeléket is takarítani kell.

Egy másik bennfentes, a korábbi technikai igazgató Gary Anderson is megerősíti, hogy az autóval volt ott valami bibi.

Kvjat sűrű sajnálkozását fejezte ki a csapat felé a rádión, de a Sky Sportsnál Martin Brundle vezetésével meg vannak győződve róla, hogy defekt okozta a kiesést, csak az orosz ezt nem érzékelte.

A mezőny a biztonsági autót kihasználva ki is hajtott kerékcserére, leszámítva Romain Grosjeant - a Haas megint furcsa taktikával próbálkozik. A francia most az 5. helyen áll használt közepes keverékeken, miközben mindenki más keményeket vételezett.

Kvjat kiszállt az autóból, amelynek főleg a hátulja amortizálódott le. Nem vezetői hiba miatt dobta el az Alpha Taurit, a jobb első kerék ugyanis a kanyarban kapott defektet.

Ooh, Kvjat az imént megelőzte Giovinazzit, most viszont hatalmasat bukott a Maggottsban. Két kerék is lerepült az autóról a fallal való találkozás során. Jön az orvosi autó és a biztonsági autó. 

Bottas azért nem szakad le Hamiltonról, most egy leggyorsabb körrel letornázta a hátrányát 1,3 másodpercre. Verstappen már 6-ra, Leclerc 13-ra van az éllovastól.

Vettel nincs jó helyzetben a 10. helyen, hiszen a lágy gumikon kellett rajtolnia, miközben a mögötte lévők mind a közepeseken vannak, és fel is torlódtak mögötte. Gasly, Giovinazzi és Kvjat is támadásra vár.

Nincs gond a Red Bull-lal, csak elcsúsztatott stratégiára váltottak, miután Albon jelezte, hogy vibrációt érez. Kemény keveréket kapott. A versenybírók közben jelzik, vizsgálják a Magnussennel való ütkézését.

Ocon viszont hatalmasat csatázik Stroll-lal, miközben Albon kihajt a bokszba.

Az újraindulásnál Hamilton vezetése nem volt veszélyben Bottasszal szemben, és a további helyeken sem változott a sorrend.

A kör végén pedig el is tűnik az útból a safety car. A Mercedes-pilótákat figyelmeztetik a bokszból, hogy ne felejtsék el használni a DAS-t a gumik felmelegítéséhez.

Norris mögött Stroll a 8. a sorrendben, majd jön Ocon, Vettel, Gasly és Albon - a thai versenyző autóját a bokszutca faláról is árgus szemekkel figyelték a Red Bull mérnökei, keresve az esetleges sérüléseket, de úgy tűnik, átvészelte az autó az ütközést.

Albon hátulról érkezve volt túl rámenős - nem biztos, hogy a felügyelők díjazni fogják törekvését.

A Hungaroring hőse, Kevin Magnussen azonban a kavicságyban találta magát kitört kerékkel, miután összeakadt Alexander Albonnal a pontzónán kívül harcolva. A Haas eltakarításának idejére jön a safety car.

Hamilton 1,3 másodperccel az élen az első kör végén. Mögöttük mindenki simán eljött, Leclerc mögött Sainz és a Norrist megelőző Ricciardo.

És RAJT! Hamilton megőrizte a vezetést Bottas előtt, Verstappen hatalmasat csatázott Leclerc-rel, de egyelőre a holland előrébb.

A közeli Enstone-ban így nézik a futamot a Renault akadémistái.

Elindult a felvezető kör. Az idő egyébként napos, az égen ijesztő felhők nélkül - úgy tűnik, száraz Brit Nagydíjunk lesz.

Vége, ennyi volt. Nico Hülkenberg kiszáll a Racing Pointból, nem fog tudni részt venni a Brit Nagydíjon, amire lóhalálában érkezett meg. Igazságtalan az élet.

A Lewis Hamilton által vezetett rajtrácsra ide kattintva vethettek még egy pillantást.

Azon kevés Racing Point-tweetek egyike, amelyben a csapat nem viccel. Csak szomorú.

És ójaj, a Sky Sports éppen most jelenti a csapat környékéről, hogy nagyobb a baj az RP20-assal, mint azt eddig gondolni lehetett: leszerelték az autó padlólemezét és a motor körül ügyködnek. A jelek most arra utalnak, hogy Hülkenberg autója nem készül el a rajtig - lehet, hogy így végződik a nagy beugrás története?

Egy szívszorító fejlemény máris történt: Nico Hülkenberg nem tudott felállni a rajtrácsra, a csapat a garázsban lázasan dolgozik az autón, amin valamilyen műszaki hiba ütötte fel a fejét. A Sergio Perez helyére beugró német valószínűleg el fog tudni rajtolni, de nem a kiharcolt 13. rajthelyéről, hanem csak a bokszutcából.

Üdv mindenkinek, ez itt a Brit Nagydíj, illetve ami nagyjából negyed óra múlva startol el, majd az lesz az! A versenyzők már meg is hallgatták a rajtrácson a brit himnuszt, letudták a térdelésüket vagy éppen nem térdelésüket, így immár minden az utolsó simításokról szól az autók körül.