DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
13:00

Ilyen "meghibásodásról" nem nagyon hallhattunk még: Hamilton jelzi, hogy kiesett a kesztyűjéből az elem, ami azt az új rendszert működteti, amely a versenyzők életfunkcióit rögzíti vezetés közben. 

Az eső pedig egyelőre nem jött, de az még nem kizárt, hogy az időmérőre beköszönt, ahogy két évvel ezelőtt is. Kövessétek velünk azt is közép-európai idő szerint 15 órai kezdéssel!

Az újabb módi szerint a harmadik edzés utolsó perceiben már nem történik javulás a köridőkben, és így van ez most is. Belengették a kockás zászlót, az állás pedig maradt: Bottas, Hamilton, Perez, Leclerc, Stroll, Verstappen, Norris, Vettel az első nyolcas.

Egy kis pillantás a tabella aljára: a 20. helyen Latifi áll, akinek nemrég volt egy megpördülése a Williamsszel. A két Alfa Romeo pedig csak őt tudja felülmúlni egyelőre, Giovinazzi és Raikkönen autója két másodperccel lassabb a Mercedeseknél.

Az első szektorban többen is gyorsabbak a Mercedesnél, Verstappen után most Perez futott ott lilát, de a kör végén 161 ezredes elmaradással a harmadik helyre lett jó az ideje.

Hamilton még egy kicsit javított, de 42 ezreddel továbbra is elmarad Bottastól. Tíz perc van hátra az edzésből.

Közben Russell futott egy 7. legjobb időt a Williamsszel, ami figyelemre méltó. Még ha adósak is az igazán gyors körükkel páran, akik megelőzhetik, azért ez az eredmény már nem az edzés első perceiben született.

És a brit másodikra csak javítani tudott, de csapattársát nem kapta el: 1:15,6. 

Verstappen a többséggel ellentétben most hajtott ki először a lágy gumikon, és a 4. helyre ugrott.

Na de most jönnek még a "mindentbele" körrel a többiek, Bottas pedig három tizeddel átugrotta még Leclerc idejét is: 1:15,437-tel már ő vezet. Hamilton rontott a maga kísérlete során.

Óha, Vettel 5., Leclerc viszont az 1. helyre kormányozza a Ferrarit a hétvége eddigi legjobb körével: 1:15,781.

Jönnek vissza a versenyzők a pályára, a két Ferrari kezdi a sort egy-egy gyorskörrel.

A Ferrari elég jól tartja magát Leclerc 4. helyével. Könnyen lehet, hogy ezen a pályán erősebbek lesznek az Ausztriában látottnál, hiszen itt nem érvényesül annyira a motorerőben meglévő hátrányuk.

Most egy kis csöndes időszak köszöntött be, addig a kamera Stroll és Norris rövid pályaelhagyására hívja fel a figyelmünk.

Gasly, akinek pénteken hosszasan szerelték a motorját az első edzés alatt, gyenge motorerőre panaszkodva visszaállt a garázsba.

Hamilton azonban jött és rátromfolt mindkettőjükre, így ismét ő vezet az edzés félidejénél.

EasyCapture1_4

Bottas viszont jobban füstölgött amiatt, hogy nem áll az élen, ezért gyorsan javított is ezen: 1:16,278-cal most ő vezet, Perez pedig följött mögé másodiknak.

Feltűnően füstölögnek a Mercedesek, mindkét autó esetén elkapott egy ilyen pillanatot a kamera.

Ja igen, éreztük, hogy valaki hiányzik az élmezőnyből, csak még nem vagyunk hozzászokva: megjöttek a Racing Pointok a 4-5. helyre.

Printscreenes bizonyíték az imént elmondottakra.

Verstappen megpördült a 12-es kanyarban, kicsit túlvállalta magát, de gyorsan tovább is haladt.

Megjöttek a nagyok, Hamilton az élre állt Bottas előtt 1:16,472-vel, mögöttük vegyülnek egyelőre a Red Bullok, McLarenek és Ferrarik.

Korlát, Raikkönen és sötét fellegek.

A Williamsek is feliratkoztak a köridőlistára, és most már azért egyre többen kimerészkednek.

Vettel már megint a Red Bull-vezetőséggel való beszélgetéssel indította a napot - de ezen már meg sem kell lepődnünk. Az már érdekesebb, hogy az ausztriai megfeddés után most már maszkban tették ezt!

Hát ma még az installációs körökkel sem sietnek, egyelőre csupán hét pilóta hagyta el a garázst, és csak Raikkönen jegyzett mért időt, ő viszont már hét kört is abszolvált.

Na, és az FIA hivatalos számításai szerint 90% az eső valószínűsége az edzés ideje alatt. Ez persze nem kell, hogy nagy vihar legyen, ha csak egy kicsit csepeg, mint amire Steiner számít, már amiatt is behúzzák a strigulát az "Eső" oszlopba. Sőt, lehet hogy az a csepegés, amiről Sainz beszélt az első percekben, már ez a bizonyos eső volt!

A hőmérsékleti értékek most sem verdesnek nagy magasságokat. A levegő 18, az aszfalt 23 fokos.

Kimi Raikkönen jegyzi a nap első F1-es köridőit, most 1:18,617-nél jár.

Közben egy apróság, amit jó tudni: a Hungaroringen már a valódi dobogó helyére kísérik fel a versenyzőket, hogy átvegyék a trófeát, legalábbis így volt az F3-ban - csak a távolságtartó fokok maradtak.

A Red Bull Ringen mindkét alkalommal a célegyenesben került sor a ceremóniára. 

Günther Steiner viszont most azt mondja, az előrejelzések szerint nem kell számottevő esőre számítani az elkövetkező egy órában, így a Haasnál nem is változtatnak a száraz pályára tervezett edzésprogramon.

Közben el is indult az edzés, és az első kihajtó versenyzők rögtön csepegő esőről számolnak be.

A Red Bull ma kihasználta az egyik jokert a munkatilalom megszegésére: nem éjjel túlóráztak, hanem reggel érkeztek korábban. Nem volt különösebb javítanivaló, egyszerűen csak az autó gyorsabbá tételén dolgoztak a SkySports értesülései szerint, Verstappenék ugyanis nem voltak elégedettek a tempóval.

Leclerc dekázással melegít a bevetés előtt.

Amíg be nem indul az élet az edzésen, pillantsatok rá összegzésünkre arról, hogy mi történik azokkal a bátor rajongókkal, akik a zárlat ellenére is megkísérlik megközelíteni a pályát. Ide kattintva elérhető az erről készült cikk.

Napos napot kívánunk a Magyar Nagydíj szombati eseményeihez. A komoly pénteki zuhatag óta mostanra a pályáról eltűnt a víz, került azonban rá valami más a nemrég véget ért F3-as verseny hagyatékaként. Részletekért errefelé navigáljatok, de itt is hagyunk pár képet ízelítőnek.