DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
11:25

Most már azért rendesen repkedten a köridők, Kubica és Gasly kivételével mindenki rendelkezik ilyen dologgal. Az élen továbbra is Bottas, mögötte Hamilton, Verstappen, Vettel és Ricciardo.

És így is történt, nem láthattunk már szektorjavítást sem az utolsó percekben, talán a kicsit csökkent hőmérséklet, talán az elhasználtabb gumik, talán az eltérő tesztprogramok miatt. De valószínűleg inkább mindezek együttes hatása miatt.

Lewis Hamilton zárta tehát az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését, csupán 86 ezreddel Valtteri Bottas előtt, de jóval többel mindenki más előtt: csak Sergio Perez és Lance Stroll, vagyis a két Racing Point végzett egy másodpercen belül a brithez képest.

Maradjatok velünk a 15:00-kor kezdődő második szabadedzésre is!

Rohamléptekben közeledik felénk a kockás zászló, és a Mercedes előnyét aligha fogja veszélyeztetni bárki ezen az edzésen, mint ahogy a Racing Point is elég látványosan befészkelte magát egyelőre második erőként.

Vettel egy kis esőt jelent a 4-es kanyarból. Az F1 esőjelző mutatója azonban még nem mozdul.

Perez pedig közben kiszállt az autóból és már a fejhallgatóján keresztül füleli a történéseket. Úgy fest, azzal az elfékezéssel véget is ért számára az edzés, amikor öt kör után kukázta a lágy szettet, és nem akarják pazarolni azokat, amelyeket a második edzésre tartogatnak.

Magnussen a Haas kormányozhatósága miatt elégedetlenkedik a rádióban, valamit furcsának érez.

A Ferrarikról még kevés szó esett: most a 6-7. helyen áll Vettel és Leclerc, 1,2-1,4 másodperc lemaradással a Mercedesek mögött.

Hamilton tovább gyorsult, már nagyon nyalogatják a Mercedesek az 1:15-ös időket, de még ez is csak 1:16,003.

Perez pedig egy akkorát fékezett az 1-es kanyarban, hogy szinte cafatokban vitte vissza a jobb első lágy gumiját a Racing Point garázsába.

Verstappen mondott kisípolandó dolgokat a rádióban, amikor Latifi röviden akadályozta őt az előrehaladásban.

Itt az egyórás állás, ami a tizenkétórás - szóval... értitek!

Még mindig nem biztos, hogy túl sok mindenre érdemes belőle következtetni, hiszen még az utolsó fél órában is sokat változhatnak az idők, és még akkor is mondhatjuk rá, hogy "ez még csak az első edzés".

EasyCapture2_2

Egy kósza pillantás a Gasly autóján zajló munkálatokra.

A Racing Pointok most már csak 4 és 8 tizedre elmaradva a lágy gumikon. Úgy fest, ezen a spielbergitől nagyon eltérő pályán is erősek lehetnek - Pereznek pedig igyekeznie kell kiélvezni ezt a formarobbanást, nehogy ne tartson számára sokáig... 

A tavalyi első edzésen 1:17,233 volt a legjobb idő, a Mercedesek ezt máris túlszárnyalták több mint egy másodperccel. Most Bottas vezet 1:16,089-cel, mögötte Hamilton, és most kezdenek el néhányan bejönni mögéjük két másodpercen belülre. Azért aligha ekkora az előny, a Mercedesek eléggé megnyomták az első köröket a lágy gumikon, ami nem szokás - talán az esőtől tartva.

Már szivárognak is vissza a versenyzők a pályára slick gumikon.

Az eső már tovább is állt a pályáról, amit az F1 időjárásjelző grafikonja is megerősít.

Eközben a Mercedes fitogtatja kicsit a (motor)erejét, a pillanatnyi állásra tekintve ugyanis Twitteren átszólt motorügyfeleinek, a Racing Pointnak és a Williamsnek: mit szóltok, befejezzük itt a hétvégét?

A Honda jelentkezett elsőként Pierre Gasly inaktivitása kapcsán. A francia még mindig nem hajtott a pályára, és esélyes, hogy az első edzés során nem is fog, hiszen a japánok azt mondják, találtak némi "anomáliát" a hajtásláncban, ami "fizikai ellenőrzést igényel" (értsd: szét kell szedni), ez pedig el fog tartani egy ideig.

És megérkezett az eső! Egyelőre még csak csepeg, de mindenki visszatért a bokszba - most egyébként is pihenő jönne, mert 40 perc elteltével kell visszaadni az első szett gumit a Pirellinek. 

Jáj, Kubica megpördült az 1-es kanyarban, miután éppen megérkezett a bokszból és érintőre vette a kerékvetőt. 

A köridők már 1:16-nál járnak, a Mercedesek pedig másik ligában - egyelőre. De hogy mennyire nem mutatta még ki senki a foga fehérjét, azt talán igazolja Nicholas Latifi 3. helye így 30 perc elteltével a Magyar Nagydíj első szabadedzésén.

EasyCapture1_3

Érdekes összehasonlítás a Sky-tól: így változott a Red Bull hátsó szárnya a Stájer Nagydíj és a Magyar Nagydíj között. Ránézésre "egyszerűbb" lett, szóval ez inkább pályaspecifikus módosításnak tűnik.

Verstappen viszont cserébe jó sok gumit ott hagyott az 1-es kanyarban ennél az elfékezésnél.

Bottas átvette a vezetést 1:17,756-tel, a második helyre szorítva a már hét megtett körnél tartó Verstappent. Gasly Alpha Taurija az egyetlen, amely még nem tisztelte meg gumitörmelékével a magyar aszfaltot.

A hungaroringi hőségnek nyoma sincs, 17-18 fokot mérnek jelenleg, a helyszíni jelentések szerint "esőszag van a levegőben". És valóban nem szabad meglepődnünk, ha csapadék színesíti a hétvégét, legalábbis ezt mondják a meteorológusok.

A pályán van Robert Kubica is, aki a múlt hétvége után ismét lehetőséget kapott az első edzésre az Alfa Romeótól - Kimi Raikkönen adta át neki a helyét.

1:19,536 - a tavalyi pole-pozíciós Max Verstappené az első mért idő idén a Hungaroringen!

A pálya közben gyorsan benépesült, majd el is csendesült, hiszen az installációs körök után a versenyzők, mint akik jól végezték a dolgukat, vissza is hajtottak a bokszba.

ÚJABB HIBA A FERRARINÁL! Kérjük szépen, mi ez a zászló Vettel mögött? 

A nap tematikáját pedig Jules Bianchi jelenti: versenyzők és csapatok sorra emlékeznek meg az öt éve ezen a napon elhunyt francia pilótáról, aki ma talán már a Ferrari színeiben hajtana a pályára, ha nincs a 2014-es suzukai baleset.

Hamiltonnál a kék-narancssárga volt a tematika ezen a napon, amikor a pályára érkezett. Most azonban már a fekete, mert bár a maszk lekerült, az idénre besötétedett overall azonban fel, hiszen ebben a pillanatban megkezdődött az első szabadedzés.

Egyedüli magyar lapként azonban a Formula.hu nem maradt kizárva a hétvégéről: Mészáros Sándor ott van a pályán a maroknyi beengedett újságíró között, és lehetőségeihez mérten igyekszik ezúttal is exkluzív információkkal szolgálni a helyszínről.

Üdvözlünk mindenkit a valaha volt legkorábbi időpontban rendezett Formula-1-es Magyar Nagydíj hétvégéjéről. Ki gondolta volna még a tavalyi futamon, vagy akár fél évvel ezelőtt, hogy ilyen apokaliptikus hangulatban, üres lelátók előtt zajlik majd a hungaroringi futam, és tulajdonképpen úgy fordul meg az F1 Magyarországon, hogy igyekszik minvégig észrevétlen maradni? Hát, ez az új valóság, és még Martin Brundle is könnyezős hangulatjellel mutatja be a kihalt pályát pár perccel az első szabadedzés megkezdése előtt.