Steward
Admin
2020. május 31. vasárnap
11:08

Az első piros zászló! Éppen Vettel okozta, miután megfutotta a legjobb egyéni első szektort. A 7-es kanyarban elvesztette az autó hátulját, megfogta a kavicságyat, innentől pedig az autó irányíthatatlan volt. A korlátot és a nagy sérülést sikerült elkerülni.

Videó is van az esetről: 

A mai nap összefoglalója itt olvasható, köszönjük a figyelmet. Folytatás holnap délelőtt 9 órától.

Mára tehát ennyi volt a gyakorlás, pillanatokon belül jelentkezünk összefoglaló cikkünkkel.

Nocsak, az utolsó percekre két autó is megállt a pálya mellett. A Red Bull-lal és az Alpha Taurival van gond. A mai tesztnapnak ezzel vége.

Végre valami! Verstappen a C3-as gumikon megnyomott egy kört, aminek a vége 1:17,347 lett. A hatodik helyről feljött a másodikra, négy tizedmásodperces hátránnyal Kubica mögé.

Az internet népe szerint a zöld-fehér tűzálló overallba öltözött személy egy kanadai zenész, Daniel Caesar, aki egy videoklipet forgat a helyszínen. Valaki szóljon neki, a cipőt elfelejtette átvenni.

Zöld formulaautó, fekete pilóta és egy kamera. Ezt az Auto Motor und Sport Barcelonában tartózkodó tudósítója sem érti.

Néhány kört követően Leclerc visszatért a bokszba, valószínűleg csak kipróbált néhány módosítást, mivel a legjobb köre egy ezredmásodperccel sem javult. Őt Bottas váltotta a pályán, most ő képviseli a nagyokat. Perez azóta sem lépet át a 300 kilométeres határt, Leclerc és Grosjean azonban igen, és Verstappen is nagyon közel van ehhez.

Közelítünk az utolsó egy órához, túl sok eseményről azonban nem tudunk beszámolni. Jelenleg Kvjat, Grosjean, Norris, Russell és Ocon van a pályán, miközben a nagyobbak közül Leclerc megkezdett egy felvezetőkört. 

A ma délutáni pilóták közül Bottas az első, aki 300 kilométert (65 kört) teljesített. A "másik Mercedesszel" Perez van még nagyon közel ehhez, ő 64-nél jár.

Említettük a Ferrari délutáni sajtótájékoztatóját, amiről a Sky Sports röviden közölte is a lényeget. Több fontos témát is érintett Vettel és Binotto:

- Vettel szerint az idei autó előrelépés a tavalyihoz képest, főleg kanyarokban teljesít jobban, az egyenesekben azonban gyengébb lett
- Az utolsó egy-két nap során tisztább képet kapunk az SF1000 tempójáról, ami Binotto szerint hátrányban van a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest
- A csapat már tárgyal Vettellel, hamarosan megállapodhatnak 2021-ről
- Binottóék elgondolkodtak egy saját DAS-rendszer kifejlesztésén, de sem a szabályosságában, sem a létjogosultságában nem voltak biztosak, így elvetették az ötletet

Így állunk két órával a nap vége előtt. A délután eddig abszolút eseménymentesen telt, nagyjából semmi sem történt, sem piros zászló, sem gyors kör, sem semmi más - a Williams némi késlekedéssel látott munkához a többiekhez képest, egyébként pedig a csapatok jelentős része hosszabb etapokat teljesít és adatot gyűjt, nem siet sehova.

A Ferrari amúgy hamarosan sajtótájékoztatót tart Sebastian Vettellel és Mattia Binottóval, az újságírók már nagyon készülnek a kérdéseikkel.

Egy Leclerc-megcsúszás:

 

Jelenleg minden csapat hosszabb etapokat teljesít, már-már versenyszimulációkról beszélhetünk, Lando Norris konkrétan még neki sem ment egyetlen rövid etapnak sem délután.

A Ferrari és a Mercedes közben elérte a 100 megtett kört, ők továbbra sem spórolják el a munkát.

Raikkönen még csak az adatgyűjtő fázisban van.

Verstappen egy 1:18,0-val válaszol, a Red Bull mintha kicsit feljebb kapcsolt volna erre a hétre. A délutánt eddig a holland vezeti.

Ebben a szűk egy órában egyébként csak Valtteri Bottas futott komolyabb mért kört, de ő is egy másodpercre van Kubicától.

A Williamsnél valami nem kerek, délelőtt volt már egy motorhibájuk, Russell az első órát a bokszban tölti, a biztató kezdet után azért williamsesedik a helyzet...

Csillognak-villognak ezek a gumik...

 

Toto Wolff azt mondja, hogy az autó továbbra is stabil, a Mercedes jó úton jár és jó alapokkal kezdik meg a szezont - igaz, azért ettől még óvatosak az esélyekkel kapcsolatban.

Na, Perez fejezte be leggyorsabban a süteményt, ő az első, aki visszatér a pályára.

Amúgy Hamilton helyett Bottas, Vettel helyett Leclerc, Albon helyett Verstappen, Sainz helyett Norris, Ricciardo helyett Ocon, Gasly helyett Kvjat, Stroll helyett Perez, Kubica helyett Raikkönen, Latifi helyett pedig Russell dolgozik délután, csak Grosjean maradt a délelőtti pilóták közül. Sorcsere!

Valószínűleg a srácok még emésztik az ebédet, vagy nem főtt le a kávé, esetleg elhúzódik a desszert, mert egyelőre az égvilágon senki nem jött ki a pályára.

Közben zöld a lámpa, indul a délutáni program!

Délután egyébként Romain Grosjeant leszámítva mindenki "új" arc lesz, a Haason kívül mindenki pilótát cserél.

Elérkezett az ebédszünet ideje! A délelőtti időszak kicsit lassan indult be, az első órában nem nagyon történt semmi, de végül mégsem mondhatjuk, hogy nem volt eseménydús ez az időszak. Nagyrészt Lewis Hamilton állt az élen, de egy kicsit Sebastian Vettel és Lance Stroll is vezetett, majd a délelőtti etap végén Robert Kubica futott egy időmérős szimulációhoz hasonlító valamit a leglágyabb keveréken, amellyel átvette az első helyet és ezt meg is tudta őrizni.

Két piros zászlót láthattunk, egyszer Sebastian Vettel forgott meg a Ferrarival, de nem történt baj, egyszer pedig Nicholas Latifi alatt állt meg a Williams - egyébként Kubica is megforgott egyszer, de ott nem kellett piros zászlózni. A Red Bull és az Alpha Tauri egyelőre hátrányban van, mert bő két órát vesztegettek el zárt garázsajtók mögött, egyelőre nem tudni, hogy miért. A körszámokat tekintve Hamilton vezet, de a megforgást leszámítva Vettel is sokat dolgozott.

Kipróbálták a Zandvoortra fejlesztett speciális gumikat is, de egyelőre nem eldöntött, hogy használni is fogják-e a Holland Nagydíjon.

Így állunk tehát most, 14:00-tól jövünk a folytatással!

 

Közben Albon feljön a második helyre, belelkesült a sok időt veszítő Red Bull is.

Kubicának azért egész máshogy megy, ha nem a Williamsben ül...

Hamilton javít, közelebb megy Kubicához, de még mindig csak második, igaz, ő a C2-es gumikon van.

Hanyatt azért ne essünk a dologtól, nyilván jóval puhább gumin, könnyebb autóval futotta ezt Kubica, de akkor is, övé az első hely, nyolc tizedmásodperccel Hamilton előtt.

Höhh, Kubica odacsapott! Úgy tűnik, hogy időmérős szimulációt futott a lengyel, a C5-ös gumin pedig repesztett egy 1:16,942-t, amivel átveszi a vezetést!

Hamilton kicsit elfékezte magát és átvágta a sikánt, ezt követően pedig inkább bement a bokszba - a teszt eddigi körcsúcstartója már így is túl van egy komplett Spanyol Nagydíjon ma délelőtt.

Ricciardo átlépte az 50 körös határt. Vettelnek (66) és Hamiltonnak (71) sikerült ez eddig.

Az elmúlt percekben Kubica, aztán Ricciardo a negyedik helyre ugrott, a délelőtt többségében bokszban veszteglő Gasly és Albon teljesítette első mért körét.

Az elmúlt órában zajlottak az események, köztük két piros zászló, ez az állás 12 órakor:

Végeztek a sportbírók, ismét szabad a pálya. Az elmúlt 50 percből 25-ön keresztül volt érvényben piros zászló…

Eközben kinyitották a garázskaput a Red Bullnál és Alpha Taurinál. Gasly és Albon végre, több mint kétórás szünet után pályára gurulhat – még mindig nem tudjuk, mi okozhatta a fennakadást.

Valahol motorhibát, máshol hidraulikát emlegetnek. Ami biztos, Latifi önerőből nem fog visszatérni a bokszba.

Itt a piros, megint. Ha Latifit emlegetjük, történik vele valami: most a 9-es kanyarban megállt a Williams, az edzést megszakították.

Latifi gyors a Williamsszel: előbb megfutotta a negyedik időt, aztán az abszolút leggyorsabb első szektort, de azt a körét nem vitte végig. Fél másodpercre áll Hamiltontól.

Gyanús a csend a Honda-motoros két csapatnál. A Red Bull 1, az Alpha Tauri 2 kört tett meg a legelején. Azóta nem hagyták el a bokszutcát, a két garázs eltorlaszolva, ami elvileg tiltott, hírt nem adtak, miért vesztegelnek.

Hamilton nem húzta az időt, és a C2 keverékkel visszavette az első helyet Strolltól. 1:17,753 a köridő.

Az állás tíz percig tartott, a többséggel együtt Vettel is rögtön visszatért a pályára, autóját át sem kellett vizsgálni a megforgás után.

Belső felvétel is: innen látszik, hogy közel volt a betonfal.

Vettel autója nem fulladt le, viszont sok kavicsot szórt a pályára, ezért szakították meg a tesztet.

Állás 11 órakor:

Eltelt a tesztből két óra. Hamilton és Vettel többször váltották egymást az első helyen, majd Lance Stroll ugrott az élre az első 1:17-es körrel. Tízből nyolc versenyzőnek van mért köre, a két Honda-csapat viszont eddig csak éppen kinézett a pályára.

A Williams új első szárnyat, a Ferrari pedig különleges, görbe hátsó szárnyat tesztel ma reggel.

Miután Vettel és Hamilton többször elvették egymástól a legjobb kört, Stroll fogja magát, és megelőzte mindkettőt. Az 1:17,787 ráadásul csak négy tizeddel lassabb saját (és a csapat) múlt heti legjobbjánál.

Ahogy ezt leírtuk, Vettel közelebb került, de még mindig második. 131 ezred a két pilóta közt, ebben a másodpercben pedig megvan az emlegetett Latifi első mérése, ami máris a harmadik helyre elég, hat tizedre Hamiltontól.

Megint Hamiltonnál a stafétabot, 0,240 másodperccel előzte meg Vettelt, még éppen 1:18 felett. A harmadik helyen már Stroll, aztán Ricciardo, Kubica és Grosjean. Négy csapatnak nincs még időeredménye, a Williamsnek annak ellenére, hogy Latifi 19 körnél jár.

Valóban nem volt komoly Kubica esete.

Kubicának volt egy megforgása a sikán kijáratánál, de nem zavartatta magát, hamarosan megfutotta saját első, 1:21-es köridejét.

Így állunk 10-kor egy óra elteltével. Lassan indulnak be az események, csupán négy versenyzőnek van mért köre, bár az elmúlt percekben történt mozgolódás, Grosjean és Ricciardo feliratkozott, előbb Hamilton, aztán Vettel is javított.

Vettel és Hamilton legjobb köre is egy különleges keveréken született: a második tesztre a Pirelli elhozott egy kísérleti abroncsot, melyet a Holland Nagydíjra fejlesztettek ki. Kizárólag az első gumikról van szó, melyeket a zandvoorti pálya két döntött kanyarjára szabtak, arra az esetre, ha a normál gumik (melyek a csapatok döntése alapján 2019-ről áthozott keverékek) nem bírnák a terhelést. Egyelőre nem eldöntött, használják-e majd egyáltalán élesben.

50 perc kellett, hogy egy harmadik nevet is lássunk köridővel, Roman Grosjeanét. Igaz, ez a kör 11 másodperccel lassabb.

A Ferrari újra megjelent, Vettel elsőként lépte át a napi 10 kört, és 1:18,775-tel átvette a vezetést. Még mindig csak neki és Hamiltonnak van mért ideje.

Azóta Stroll is megjelent, tehát 25 perc alatt minden csapat megjárta legalább egyszer a pályát. A kezdeti tolongás után a forgalom gyér, jelenleg Latifi van csak kint, aki orrkúpokat hasonlít össze bokszba be, bokszból ki járkálva.

Kubica is kihajtott a pályára az Alfa Romeóval, ami azt jelenti, hogy már csak a Racing Point nem hagyta el a garázst.

Nyolcan járták a pályán az első hét perc leforgása alatt: hatan installációs kör(ök)re mentek ki, de ketten, Hamilton és Vettel mért időt is futottak, 1:20-as és 1:21-es eredményt.

Sainz imént említett kigurulása egy rajtgyakorlattal is felért.

A Renault aerodinamikai mérésekre készül – de abban is lehet valami, amit a barcelonai pálya Twitterje ír, hogy űrhajót építenek.

Kilenc óra nulla perckor zöldre váltott a bokszutcai lámpa, ezúttal Sainz volt az első, aki kigurult a pályára, de egy percen belül máris négy autó követte.

Szerdán nem kevesebb, mint 19 pilótát láthatunk a pályán, ők vezetnek ma:

  Szerda
Csapat délelőtt délután
Mercedes Hamilton Bottas
Ferrari Vettel Leclerc
Red Bull Albon Verstappen
McLaren Sainz Norris
Renault Ricciardo Ocon
AlphaTauri Gasly Kvjat
Racing Point Stroll Perez
Alfa Romeo Kubica Raikkönen
Haas Grosjean
Williams Latifi Russell

 

A tesztidőszak eddigi legjobb köre 1:15,732 Valtteri Bottastól, rajta kívül csak a másik Mercedesszel Lewis Hamilton ment 1:17 alá. Aki szerint a köridők nem számítanak a teszten, azok számára ajánljuk a csapatok és pilóták által megtett távról készült összegzésünket.

 

Jó reggelt olvasóinknak, megint itt vagyunk: akárcsak múlt héten, most is szerdától-péntekig, 9 és 18 óra közt tart a barcelonai tesztelés, melynek hosszát 4-ról 3 napra csökkentették.

Olvastad már?