DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
17:49

A két Mercedes mögött jelen pillanatban két Williams következik, akik tavaly is erősek voltak a mexikói pályán. Szinte mindenki lágy abroncson futotta legjobb körét, az 5. helyen álló Perez és 10. Sainz viszont szuperlágyon.

Meddig kell várni a második szabadedzésre? Az FP2 21:00-kor kezdődik, a Formula.hu azt is élőben közvetíti.

Hamilton kezdett a legjobban a hűvös Mexikóban – összefoglalónk az első edzésről.

Íme az első edzés eredménye: a sorrend meglepően szoros, de a főleg közepes gumit használó Mercedes nem mutatta meg valós tempóját, emiatt találjuk Rosberget meglehetősen hátul. 

Az utolsó körökben az élmezőnyben már nem gyorsultak (hátrébb igen: Nasr végül mégiscsak visszatért a pályára). Az edzés véget ért.

A Mercedesnél a kerékcsere, rajt és orrkúpcsere begyakorlásával is végeztek. Mellesleg Hamilton vezeti a szabadedzést. 

Rövidesen véget ér az edzés, így biztosnak tekinthetjük, hogy Max Verstappen már nem lép a pályára, ahogy Felipe Nasr sem, aki a piros zászlót okozta a tréning első felében. A brazil neve mellett mindössze 7 kör áll.

Oktatják Nico Hülkenberget: „Használd a DRS-t.” „Használtam.” „Mind a két egyenesben!”

9 perccel a leintés előtt Hamilton, Vettel, Raikkönen, Perez és Hülkenberg a legjobb 5 között. Raikkönen nemrég ugrott fel csapattársa mögé. Általában az edzés ilyen késői szakaszában már nem születnek igazán gyors körök – vajon lesz még fontos változás a végéig? 

Hogy letörjük sokak lelkesedését: Lewis Hamilton nem lágy, hanem közepes abroncsokon futotta meg leggyorsabb körét – azaz a Ferrari kedvezőbb gumival diktál vele megegyező tempót.

Kilenc versenyző 1 másodpercen belül – a sor végén a csapattársától jelentősen elmaradó Kimi Raikkönennel.

Ismerős a Williams bokszában: Juan Pablo Montoya tett látogatást a csapatnál, aki 2001 és 2004 között versenyzett náluk, ezalatt több futamgyőzelmet szerzett.

Érdekes jelenet a Red Bulltól: miután visszatért a bokszba, rögtön eltávolították Daniel Ricciardo autójának hátsó kerekét, és azonnal hűteni kezdték a fékeket. A csapat tarthat attól, hogy megismétlődik, ami Verstappennel történt.

Vettel hátránya mindössze 0,079 másodperc Hamiltonhoz képest. A német még mindig lágy gumin autózik.

Fél óra van még hátra, változik a sorrend – ezúttal Vettel tört be a legjobb három közé lágy gumin.

Ennyi maradt Max Verstappen fékjéből – úgy néz ki, a Red Bullos ezen az edzésen már nem fog visszatérni a pályára.

Danyiil Kvjat az 1-es kanyarban pördült meg a Toro Rossóval.

Perez és Hülkenberg szuperlágyon feljöttek a második-harmadik helyre, szétválasztva a két Mercedest. Hamilton és Rosberg velük ellentétben közepes abroncsos etapokra koncentrálnak.

Mindig megnézzük, hogyan állnak a versenyzők a tavalyi pole-pozíciós időhöz képest, hiszen többször már az első szabadedzésen sikerült ezt túlszárnyalni. Mexikóban még messze a csúcs: egy éve Rosberg 1:19.480-at autózott az időmérésen, most Hamilton 1:21.527-nél tart.

Tűzoltó-készülékre volt szükség Max Verstappen hátsó fékének lehűtéséhez – nem elképzelhetetlen, hogy a 6. helyen álló holland edzése véget is ért, a pilóta már az autóból is kiszállt.

Így történt Nasr szárnyvesztése.

Körülbelül 10 percig állt az edzés, újra pályán az autók.

A Renault meg is kezdte a poénkodást. A Szellemírtók című filmre emlékezteti őket a jelenet…

Egy nagy utcaseprő jármű is feltűnt a pályán, valószínűleg hosszabb csúszásra számíthatunk – a darabok nagy területen szóródhattak szét.

Nasr a jobb oldali kerékvetőre hajtott rá a szokásosnál kicsit agresszívabban, néhány másodperc múlva darabokra esett a Sauber szárnya.

Valahogy így...

Az edzést megállították, Felipe Nasr autójáról egyszer csak leszakadt a fél első szárny.

Fél óra elteltével ez a sorrend.

Hamilton jellemzése szerint a pálya állapota hasonló ahhoz, mintha nedves lenne. Ehhez képest 1:21.936-tal már ő áll az élen.

Záporoznak a gyorskörök, ezúttal Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat a legjobbak sorrendje. 

Rosberg viszont 1,5 másodpercet adott Bottasnak – Hamilton második köre is 1 másodperccel elmarad a csapattárstól.

A háromszoros bajnok első gyorsköre csak az ötödik helyre volt elegendő. Bottas vezet 1:24.3-mal Alonso előtt.

Hamilton autójával máris nem stimmel valami: a csapatrádión elmondta, a sebességi fokozat nem látszik a kormányon levő kijelzőn.

Gutierrez most használta ki a „jokert”, amely engedélyez egyetlen alkalmi sisakfestést a szezon során. Kik ülnek ezekben a régi F1-es autókban? A pálya névadói, Pedro és Ricardo Rodriguez előtt tiszteleg a pilóta.

Alonso a következő a gyorskört teljesítő pilóták között, a spanyol elfékezte gumiját, de így is 2,4 másodpercet adott Oconnak.

1:28.842 az első gyorskör a fiatal franciától.

Valószínűleg rövidesen gyorskörről is beszámolhatunk, Esteban Ocon az első, akinek a neve mellett végre peregni kezdett az idő.

A Manor pilótája, Pascal Wehrlein is kipróbálta az eszközt, majd elnézett egy kanyart. Rögtön be is indult a találgatás, akadályozhatta-e a halo a kilátást.

Számos autóra felkerült ez a tartozék az edzésen – de továbbra is a Williams az egyetlen, amelynek eszébe jutott átfestéssel barátságosabbá varázsolni.

Az autók rendkívül sok port vernek fel a pályán – lesz mit letisztítani a hétvége folyamán.

Két mexikói versenyző is hazai futamán vesz részt: Sergio Perez és a már pályán levő Esteban Gutierrez, aki először versenyez otthonában.

Zöld zászló, Grosjean megkezdte a szabadedzés első installációs körét.

Egy érdekesség az Autodromo Hermanos Rodriguezről: szó szerint kilométernyi előnnyel ez a pálya fekszik a legnagyobb tengerszint feletti magasságon. Ez a motorok teljesítményét is jelentősen befolyásolja.

A hőmérséklet meglehetősen hűvös Mexikóban, negyed órával a szabadedzés előtt 12 fokot mértek, ráadásul 10 % esély még az esőre is van a következő másfél órában.

Halo-körkép: a szokottnak megfelelően itt is egy csapatnyi autóra felkerül a fejvédő az első szabadedzésen.

17 órakor kezdődik a Mexikói Nagydíj első szabadedzése. A hétvégén Nico Rosberg akár be is biztosíthatja a világbajnoki címet, ha futamot nyer, Lewis Hamilton viszont kiesik – fordított esetben azonban 1 pontra csökkenhet köztük a differencia. A hétvége fő témája tehát adott: az érintettek és két másik világbajnok is elemezte, melyik Mercedes-pilótára nehezedik a nagyobb nyomás.