DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
19:56

És az első gyorskörök után Verstappen az élen! 1:07,623-at futott, és még egy hiba is belefért. Mögötte Vettel 8 ezredre, Leclerc 105 ezredre. Hamilton a 4., Bottas az 5.

Ennyit a Brazil Nagydíj időmérőjéről, most jönnek a nyilatkozatok, vasárnap pedig a folytatás. Tartsatok velünk mindvégig! 

Az első sorban tehát Verstappen és Vettel, a másodikban viszont a két Mercedes áll majd, hiszen Leclerc a 10 rajthelyes büntetéssel a 14. pozícióba csúszik vissza.

Bottas 5., Albon 6., mögötte Gasly, Grosjean, Raikkönen és Magnussen. Ez az időmérő végerdménye. Max Verstappennek megvan a pole, karrierje során másodszor rajtolhat az élről egy F1-es futamon!

Vettel nem javít, és lila első szektora ellenére Leclerc sem tud előrébb lépni. Ráadásul Hamilton bejött a 3. helyre a két Ferrari közé.

A holland javít egy kicsit, 1:07,508!

És jön mind a 10 pilóta az utolsó kísérletre. Vajon marad-e Verstappennél a pole? Most egyelőre arra gondolunk, hogy az időmérő végéig, és nem az utána esetlegesen történő dolgok és elszólások miatt, mint pár hete Mexikóvárosban...

A pillanatnyi 6. helyezett Albon mögött Grosjean a 7., akit Raikkönen és Gasly követ. Magnussen csak egy körre tervez, ami majd ezután jön neki.

És tegyük hozzá, megvan rá az esély, hogy három hétvége alatt másodszor fordulhat elő, hogy nem az lesz a rajtelső, aki leggyorsabbként zárja az időmérőt - ha ma Leclerc nyerne.

Indul a mindent eldöntő Q3. Ismét egy olyan időmérő, aminek nem lehet előre sejteni a végét, hiszen három csapat is nyerhet. Verstappennel, Vettelnek, Leclerc-nek és Hamiltonnak talán hasonlóan jó esélye van, de akár az eddig gyengélkedő Bottas vagy a nagy dobással még adós Albon is okozhat meglepetést.

A már a Hungaroringen is látott szlogen Interlagosba is elkísérte Raikkönent. Vajon lesz belőle egyszer valamilyen elnök?

A Q2-es búcsúzók a 11. helytől lefelé: Norris, Ricciardo, Giovinazzi, Hülkenberg, Perez.

De ami érdekesebb, hogy mögöttük sem történt egy deka változás sem. Továbbjutó helyen maradt Grosjean, Gasly, Magnussen és Raikkönen, a "nagy hatos" mellett ők folytathatják tehát.

A Red Bullok kivételével az élmezőny többi tagja kihajtott még a végén, Leclerc is felrakatta a lágyakat - de ahogy szokták, ha meg is kezdik, valószínűleg nem fogják befejezni a gyorskörüket, a továbbjutásuk ugyanis nincs veszélyben. 

Jól festenek a Haasok is egyelőre, Grosjean és Magnussen a 7. és a 9. helyen állnak. Nagyon rájuk férne már egy erős időmérő - egy erős futam meg még inkább.

Verstappen, Leclerc, Vettel, Hamilton, Albon, Bottas az első hatos sorrendje a Q2-ben. Nekik valószínűleg itt sem kell már aggódniuk, még ha a finn hátránya hét tized is a legjobb időhöz képest.

Viszont: Leclerc az egyetlen, aki közepes keverékeken érte el az idejét, mindenki más lágyakon van kint.

És ott is van, hatalmas ugrás Hamiltonhoz képest, 1:07,503 a hollandtól! Közben Leclerc is bejött kettőjük közé 1:07,8-cal.

1:08,088 - Hamilton tovább javította a hétvégi etalont. De Verstappen már jön két lila szektorral...

Vettel kacsint nekünk egyet a sisak alól, mielőtt kihajt.

Indul a Q2 15 perce, elsőként a két Mercedesszel a pályán.

Közben Russell 20:0-ra javította időmérős mérlegét Kubicával szemben. A csapattól búcsúzó lengyelnek már csak egyetlen esélye lesz, hogy Abu Dhabiban szépítsen az eredményen.

A McLarennél azt mondják, ezen rövid idő alatt még nem sikerült kideríteniük, pontosan mi a gond Sainz autójával, de a további károkozás kockázatát elkerülve nem küldték ki őt a pályára a Q1 végén. Nagy csapás ez a spanyolnak, aki Pierre Gaslyvel áll versenyben a bajnoki tabella előkelő 7. helyéért.

Stroll azonban nem, és Kvjat csatlakozott hozzá, Sainz pedig a motorgondja után már nem tudta ismét elhagyni a bokszutcát. Mindez párosítva a két Williamsszel azt jelenti, hogy meg is van az öt Q1-es kiesőnk.

A 16. helytől lefelé haladva: Kvjat, Stroll, Russell, Kubica, Sainz.

Már futnak is be az utolsó körök mindenkitől, és Hülkenberg kiugrott a veszélyzónából. 

Bottas javított egy kicsit, így följött a 4. helyre. De ez már csak maszkírozás (az ő számára esetleg a beállítások próbálgatása), az élboly továbbjutása egyébként sincs veszélyben. 

Már csak négy perc van hátra a Q1-ből, rajta és a két Williamsen kívül Hülkenberget és Strollt fenyegeti most a kiesésveszély. De mindenkinek lesz még egy gyorsköre, legalábbis annak, akinek működőképes az autója.

Verstappen 1:08,242-vel az élen, most már "csak" egy másodpercet kell faragni a pályacsúcshoz. A Mercedesek az első köreikkel csak az 5-6. helyre jöttek be, Hamilton a túlmelegedő gumikat hánytorgatta fel problémaként a rádióban. 

Sainz aggodalmaskodott a rádióban a motor miatt, gyorsan vissza is rendelték őt a McLaren garázsába.

A Ferrarik azért megindultak efelé: Vettel 1:08,556-tal ugrott az élre, Leclerc 36 ezreddel mögötte. És mire ezt leírjuk, Albon átugrotta Vettelt is további 53 ezreddel.

A pályacsúcs a tavalyi időmérő Q3-jában született Hamilton által: 1:07,281. Ez akár meg is dőlhet ma, de több mint egy másodpercet kell hozzá faragni a hétvége eddigi legjobbján.

Már érkeznek is az első mért körök, Russell 1:10-zel, Giovinazzi 1:09-cel kezd.

Ayrton Senna emléke még 25 évvel halála után is élénken él - nemcsak a versenyzők, de a rajongók fejében is.

Kigyulladtak a zöld fények, és a pénteken balesetező, majd új karosszériát kapó Robert Kubica az első autó a pályán.

És még mielőtt bármibe belevágnánk, fontos megjegyezni, hogy Charles Leclerc, a szezon eddigi legtöbb pole-jának megszerzője motorcserés büntetés miatt 10 rajthelyes hátrasorolásban részesül majd az időmérő után. Ettől persze még nyugodtan lehet ő a leggyorsabb az időmérőn, de a 11. rajthelynél előrébb nem lesz vasárnap.

Tudjuk, hogy a mezőnyben Ricciardo az, aki a lehető legkésőbb kezdi el komolyan venni a dolgokat. Most is zsonglőrködött még egy kicsit az autóba ülés előtt.

Csapjunk hát bele a komoly dolgokba a Brazil Nagydíj hétvégéjén: bár a bajnoki címek terén már nincs tét, a további helyezésekért, na meg ezen versenyhétvége dicsőségéért annál is inkább. Kezdődjön az időmérő!