DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
21:45

Verstappen 13 körös lágy abroncsai komoly fogyásnak indulhattak, az imént még ilyen közel levő holland 3 másodpercre került a Mercedes-pilótától. Vettel eközben utolérte Raikkönent, ő már használhatja a DRS-t. Lágy gumijai 6 körrel frissebbek, mint a csapattársnak.

Jó éjszakát kívánunk olvasóinknak, akik már mennének aludni – de az sem fogja megbánni, aki marad, még éjjel jelentkezünk a fontosabb versenyzői nyilatkozatokkal.

Ricciardo az interjúkat készítő Gerard Butler színészt is megitatta a cipőjéből.

A Mercedes egyik hölgykollégáját küldte a dobogóra átvenni a győztes konstruktőrnek járó trófeát.

A pontszerzők listája: Hamilton csak hat versenyzőt nem körözött le.

Bár úgy tűnt, megszorongathatják Rosberget, a Mercedes újabb 1-2-es győzelmet szerzett, Ricciardo állt még dobogóra. Azt nem mondhatjuk, hogy a brit médiát felkészületlenül érte a végeredmény, Hamilton győzelmének pillanatában ezt posztolták.

Hamilton eközben már célba is ért, és megnyerte az USA Nagydíjat – negyedszer az elmúlt öt évben.

Alonso megelőzte Sainzt, majd kiszélesítette a pályát és többször elfékezte a gumit, fiatal honfitársa azonban nem tud visszavágni. A McLaren az 5. helyen!

Massa is a bokszba hajtott bal első defekt miatt, Sainz és Alonso küzdenek az 5. helyért. Hamilton közben utolsó körét kezdte.

Három körrel a vége előtt Vettel – se előtte, se mögötte senki – még kijött szuperlágy gumiért a bokszba. A leggyorsabb körre talán még jó lesz, másra nem.

„Felipe becsukta az ajtót, már mellette voltam” – jelentette a rádióban Alonso. A verseny után megvizsgálják az esetet.

Keményen vette át Alonso Massától a hatodik helyet: a spanyol pilóta ki is terelte a pályáról korábbi csapattársát.

A Red Bull eközben megerősítette, váltóhiba miatt esett ki Verstappen.

Mi volt ez a pillantás a bokszba visszabaktató Raikkönentől? Csoda, hogy nem hőkölt vissza a kamerás… 

Sainz és Massa csatájához Alonso csatlakozott – nem sikerült lendületből áthámoznia magát az ellenfeleken, újra közelebb Massa Sainzhoz, mint hozzá a McLarenes.

Ez az eddigi legnézettebb F1-es verseny Austinban, a hétvége folyamán összeadva 270 ezren keresték fel a pályát. Vajon ebbe beleszámolták a szombati koncertet is?

Az első négy helyet eközben szinte leosztottaknak tekinthetjük: Hamilton, Rosberg, Ricciardo és Vettel között a legkisebb különbség 7 másodperc. Mindannyian közepes abroncson vannak, így a gumik közti különbség sem segítheti egy csata kialakulását.

Verstappen és Raikkönen kiesése után váratlan nevek küzdenek az értékes pontokért: Carlos Sainz és Felipe Massa meccsel az ötödik helyért.

A Ferrarit természetesen vizsgálják a rosszul rögzített kerék miatt. Az ilyen hibákért komoly pénzbüntetést szoktak kiosztani.

A bokszutcai lámpa zöldre váltott, Raikkönen egyik kerekét azonban nem rögzítették megfelelően. A finn a lejtőt kihasználva hátrafelé visszagurult a bokszutcába, majd kiszállt az autóból.

Raikkönen megközelítette Ricciardót, de mielőtt előzhetett volna, a 39. körben harmadszor kiállt. A bokszutca-kijáraton félreállt a Ferrari!

Vettel küzd az autó hátuljával, az ötödik helyen álló német 26 másodpercre van Hamiltontól, és 10-re lemaradt Raikkönentől.

Egy Verstappen kiesése miatt felszisszenő lány máris internetes mémmé vált. 

Hamilton, Rosberg, Ricciardo és Vettel közepes abroncsokon van, ők valószínűleg nem terveznek a hátralevő 23 körben kiállni. Ami furcsább, hogy a 12 körös szuperlágyon haladó negyedik Raikkönent nem hívták ki a VSC-fázis alatt.

A Verstappen kiesése miatti virtuális biztonsági autós fázis a Mercedesnek jött jól: Hamilton és Rosberg is kiállt, Ricciardo és a két Ferrari azonban már korábban teljesítették második kerékcseréjüket. Rosberg ezzel 3,8 másodperccel került Ricciardo elé.

Verstappen végül félrehúzódott és kiállt. Egy, a dobogóra esélyes nagy névtől elköszönt a verseny.

Miközben Vettel is kiállt, Verstappen autója lelassult. Még a pályán van, de már majdnem mindenki elment mellette. Motorhibára gyanakszik.

Hoppá, úgy tűnik, ezt Verstappen szúrta el. A holland valószínűleg félreértette, hogy kerékcserére hívják, és behajtott a bokszba – a szerelők ekkor pattantak fel, és kapták elő a gumikat. 9 másodperces kiállás volt. A holland 13 másodperccel esett vissza Raikkönen mögé, a hatodik helyre.

Verstappen kiállását csúnyán elszúrták, a csapat nem volt felkészülve!

Raikkönenre reagálva Ricciardo is kiállt, az ő autójára viszont közepes gumi került fel, a Red Bull nem tervez vele további kiállást. Rendkívül színes gumitaktika jellemzi eddig a versenyt.

Raikkönen az első a mezőnyben, aki teljesítette második kiállását. Szuperlágy abroncs került a Ferrarira.

Időközben Danyiil Kvjat is kiállt, és letöltötte időbüntetését is. Felipe Nasr az egyetlen, aki 22 kör után még nem járt a bokszban, ő közepes abroncson rajtolt.

Nico Hülkenberg eközben már nyilatkozott, és elmondta, hogy egy törött kormánykar okozta kiesését.

20 kör elteltével Hamilton 5,4 másodperccel vezet, mögötte Ricciardo, Rosberg és Verstappen DRS-távolságon belül, vagy annak közelében: a brit csak nyerhet azon, ha csapattársa és a Red Bullok egymással lesznek elfoglalva.

A hazai versenyét futó Haas elveszített egy autót. Esteban Gutierrez kerekei szemlátomást fékhiba miatt blokkoltak a 11-es kanyarban. A mexikói a kör végén kiállt a bokszba. Ő a verseny második kiesője.

A leggyorsabb köröket sorra megfutó Verstappen azonban szintén közelít Rosbegre, már a DRS-t is használhatja.

Az első kiállások véget értek (az első 10-ből csak Kvjat nem járt még a bokszban), íme a sorrend és a pilótákat elválasztó különbségek. Rosberg a közepes gumin is közelít Ricciardóhoz.

Vettel lágyra cserélte szuperlágy abroncsait, a 6. helyre tért vissza, jócskán Raikkönen mögé.

Kvjat 10 másodperces büntetést kapott Perez kiforgatásáért az első körben.

A verseny leggyorsabb körét (1:43.0) megfutó Verstappen 1 másodpercet adott Raikkönennek, majd könnyedén megelőzte a finn pilótát. A holland ötödik helyen áll, ami negyedik lehet, ha a szuperlágyait 14 kör óta nyűvő Vettel végre kiáll.

Eltérő taktikán a két Mercedes, Rosberg lágyra közepest, Hamilton lágyra lágyat kapott. A versenyt Vettel vezeti, aki az élmezőnyből egyedüliként nem állt még ki.

Hívják ki a Mercedeseket is: Rosberg állt ki hamarabb, épp vissza tudott jönni Raikkönen elé. A Mercedes eltérő taktikán van, a német autójára közepes keverék került. 

Annál meglepőbb, hogy Verstappen már a 10. körben lecserélte lágy gumiját. Mindhárom kiálló versenyző lágy keveréket kapott. Ő is könnyedén megelőzte Buttont, akinek hamar elfogytak gumijai.

Ricciardo és Raikkönen a 9. körben már ki is állt, Button elé és mögé kerültek, de a finn megelőzte a másik egyszeres világbajnokot.

Ennyit javítattak és buktak a versenyzők az első körökben – Buttont figyeljétek!

Mint egy vonat kocsijai, úgy csúsztak egymásba az autók az első kanyarban: a visszajátszásból kiderül, Bottas, Hülkenberg és Perez ment egymásba, ennek következménye lett a német kiesése.

Hülkenberg versenye véget is ért, a 7. helyről induló pilóta Force Indiája komolyan sérült az első körben.

A 3. körben Hamilton már 1,4 másodperccel Ricciardo mögött. Rosberg, Raikkönen, Verstappen és Vettel a további sorrend. 

Hülkenberg és Bottas a bokszban, a finn defektet szenvedett.

Ez történt az első kanyarban:

Raikkönen a negyedik helyre jött fel, a szuperlágy gumin induló pilóták látható előnyben. Az első kanyarban többen összeértek, a pálya későbbi szakaszán Perez forgott meg.

Hamilton megőrizte a vezetést, Ricciardo a második helyen!

A mezőny közben felvezető körön, hamarosan visszaérnek a rajtrácsra.

A Mercedesek és Verstappen lágy, Ricciardo és a Ferrarik szuperlágy gumin rajtolnak – ez elvileg utóbbi pilótáknak kedvez az első körökben. Az alábbi lista mutatja, ki milyen abroncsokkal taktikázhat az 56 körös futamon.

Talán volt, aki lemaradt a hétvége egyik legfontosabb híréről: új szabályt vezettek be a pilóták kérésére Max Verstappen védekező manőverei miatt, amely a féktávon való mozgásra vonatkozik. A kék zászlóra vonatkozó előírásokat is pontosították.

Sebastian Vettel a hatodik rajthelyről várja az USA Nagydíjat. Emlékeztek a pletykákra, melyek szerint nincs minden rendbe közte és Maurizio Arrivabene csapatfőnök közt?

Hamilton egy interjúban elárulta, a hétvégén nem volt minden rendben motorjával – lehetséges, hogy a probléma teljesítményvesztéssel jár a futamon, bár a meghibásodás lehetőségét a Mercedes kizárja.

A brit pilóta indul a pole-pozícióból, a szezon során azonban rengeteg gondja volt a rajtokkal: beszédes szám, hogy korábban hétszer startolt az élről, ebből kettőször tudta megőrizni a vezetést. Az USA Nagydíj rajtrácsa itt tekinthető meg.

Sorsdöntő lehet a texasi Austinben megrendezett ötödik USA Nagydíj, már ami a 2016-os világbajnoki cím kimenetelét illeti. Ha Lewis Hamilton győz, értékes pontokat faraghat le 33 egységnyi lemaradásából Nico Rosberghez képest az utolsó három futamra, ha viszont a világbajnok, aki júliusban nyert utoljára, újra kikap a csapattárstól, már csak a csodára hagyatkozhat.