DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
20:11

Mindenkinek van már mért ideje, a beteg Gasly 8. helyen kezdett.

A rajtsorrend tehát pillanatnyilag így fest: Verstappen, Leclerc, Vettel, Hamilton, Albon, Bottas, Sainz, Norris, Kvjat, Gasly.

Hm, Verstappen viszont szintén a baleset után érkezett a helyszínre, és így javította meg a saját harmadik szektorát. Nos, ha elveszik ezt az idejét, akkor is a pole-ban marad, ilyenkor viszont rajbüntetést szoktak osztogatni... Ugyanakkor még azt is megállapíthatják, hogy a holland a részidejének javítása ellenére is visszavett a tempójából. Pár óra múlva kiderül, maradjatok addig is a Formula.hu-val!

Leclerc szélesen fordult egy helyen a pálya második felében, Bottas viszont nem sokkal utána hibázott az utolsó kanyarban és a falnak csapódott! Emiatt lengettek sárga zászlót az utolsó szakaszban, és ezért nem tudtak már a többiek javítani.

És csak egyvalaki tudott javítani az élmezőnyből, mégpedig Max Verstappen! Ez nem jelenthet mást, mint hogy a Red Bull holland pilótája karrierje második pole-pozícióját megszerezve az élről várhatja a vasárnapi Mexikói Nagydíjat!

A nagy hatos legközelebbi üldözője egyelőre Sainz.

De már jönnek is mind ki a második gyorskörre, természetesen mindenki friss, csilli-villi lágy gumin.

Verstappen megnyerte az előző két Mexikói Nagydíjat, de a pole-t egyik alkalommal sem ő szerezte, hanem előbb Vettel, majd Ricciardo.

EH03vPwWsAAsV3h

És az első körök után a Red Bull az élen! Verstappen, Leclerc, Vettel, Hamilton, Albon, Bottas a sorrend az első hat helyen. Mindannyian fél másodpercen belül a holland 1:14,910-es köréhez képest.

Indul is a Q3, mint a 10 versenyző azonnal a pályán.

Pereznek végül összejött egy 11. hely, aminek a szabad gumiválasztás miatt talán még jobban is örül, mintha például 8. lett volna, és használt lágyakon kellene rajtolnia holnap.

Közben a lelátón ülő Pókember szeretne találkozni Leclerc-rel.

Búcsúzott a Q2-ben, a 11. helytől lefelé: Perez, Hülkenberg, Ricciardo, Raikkönen, Giovinazzi.

A nagy hatoson kívül is a paírforma érvényesült, a két McLaren és a két Toro Rosso jutott még tovább a Q3-ba, ők már lágy keverékeken.

Na, a Mercedesek viszont javítottak, és az élre ugrottak a közepeseken, új színezetet adva ezzel a pole-ért folyó csatának. A Ferrari és a Red Bull pilótái gyorsak voltak az első két szektorban, de egyaránt visszavettek a harmadikra, amikor a fülükre mondták, hogy nincs veszélyben a továbbjutásuk. 

És minden egyes pilóta kijött az utolsó menetre, és csupán a Mercedeseken vannak közepes keverékek! Ez persze nem azt jelenti, hogy ők a legbiztosabbak a dolgukban, hanem azt, hogy ők azok, akik a tapasztalt hatalmas elhasználódás miatt semmiképp nem akarnak a lágyakon rajtolni vasárnap.

Persze egyáltalán nem biztos, hogy a másik két élcsapat pilótái meg akarnák javítani az idejüket a lágyakon - csak ha mindenképp szükség mutatkozna rá.

Na, ez az a szabály ugyebár, amiről az élő hírfolyam kezdetén beszéltünk, és amit az FIA el akar törölni 2020-ra, azaz hogy ne kelljen a Q2-es gumikon rajtolnia az első tíz helyezettnek. 

Az első hat helyen álló "nagy hatos" tehát közepes keverékeken futotta legjobb idejét. Figyeljük, valamelyikük szükségét érzi-e egy lágyas körnek, mert a mögöttük állók viszont ezeken fognak próbálkozni, így akár le is taszíthatják őket a veszélyzónába.

Bottas az újabb próbálkozással bejött a 4. helyre. A Mercedesek lemaradása fél másodperc körüli Vettelhez képest.

Bottas hibázott a gyorskörén. Vettel a közepes keverékeken is tudott 1:15,9-et, amivel az élre állt Verstappen, Leclerc és Hamilton előtt.

Kvjat és Ricciardo tolakodtak egy kicsit egymással a bokszutcából való kihajtáskor, amit vizsgálni fognak a versenybírók az időmérő után. Nem tűnt azonban különösebben veszélyesnek az eset. 

Hm, a nagy többség közepes keverékű gumin hajtott ki. Érdekes lesz látni, hányan váltanak a lágyakra, amelyek nagyon hamar elhasználódnak, ezért senki nem igazán preferálja őket a rajtra. 

Indul a Q2 a talpon (gumin?) maradt 15 résztvevővel. A 15 perces szakasz végén újabb öt versenyzőtől veszünk érzékeny búcsút nedvesre sírt ruhazsebkendőt lobogtatva feléjük.

És a nagy véghajrából az lett, hogy semmit nem változott a búcsúzó ötös személye, de még a sorrendjük sem, nem tudtak ugyanis eleget javítani az idejükön. A Q1 kiesői tehát a 16. helytől lefelé: Stroll, Magnussen, Grosjean, Russell, Kubica.

Az első hatoson kívül - a három nagycsapat versenyző - mindenki a pályán az utolsó Q1-es hajrára. Pillanatnyilag a Williamsek, a Haasok és Stroll áll kieső helyen a másik Racing Pointtal. 

A hazai sztár, Perez az előző négy Mexikói Nagydíjon sosem kvalifikált a 13.-nál rosszabb helyre, de a Racing Point nem teljesít túl kimagaslóan ezen a hétvégén, így a mexikóinak talán már a Q1-ből való továbbjutásért is tepernie kell majd.

Albon, Leclerc, Hamilton és Vettel állnak egy másodpercen belül Vettelhez képest, nekik valószínűleg ezzel biztosítva is van a továbbjutás.

Az első gyorskörök után a Red Bullok az élen Verstappen vezetésével, 1:15,9-es körrel. A pályacsúcs a tavalyi időmérőn született Ricciardo által 1:14,759-cel.  

A gyorskörét megkezdő Grosjean megpördült az 1-es kanyar féktávján, de folytatni tudta.

A felszáradó pályán zajló harmadik szabadedzésen a Ferrarik voltak a leggyorsabbak, a papírforma - valamint a Red Bull és a Mercedes pilótái - őket várják az első helyekre az időmérő végén. Érdemes megjegyezni, hogy a Ferrari pilótái mind az öt időmérőt megnyerték a nyári szünet óta: Leclerc négyet, Vettel egyet.

Mint ahogy Pierre Gaslyre is, aki reggel gyomorproblémákkal ébredt, de az edzés utolsó 15 percére azért beült a Toro Rossóba, jelezve, hogy történjen bármi, lehet rá számítani.

A Renault-nál a harmadik edzés óta eltelt két órában megoldották azt a hűtési technikai problémát, amely mindkét autójukat a garázsban tartotta. Ricciardóra és Hülkenbergre is számíthatunk tehát a pályán.

Meg is kezdődött az időmérő, elsőként a Williamsek a pályán.

Egyelőre száraz a pálya, 20 fokos a levegő, 36 az aszfalt. Délutánra azonban kilátásban van egy komolyabb vihar, így a kérdés az, hogy megérkezik-e a kvalifikáció ideje alatt. 

Napsugaras napot, ássuk hát bele magunkat a Mexikói Nagydíj időmérőjébe! Ja, és ha már időmérő, az események felhevüléséig pillantsatok rá, milyen módosítást terveznek a jövő évre a kvalifikációs szabályban.