Hamiltonnak ez a hétvége biztosan nem fog a megszokott kerékvágásban zajlani, hiszen ideiglenesen új versenymérnökkel kell dolgoznia, Peter Bonningtont ugyanis Marcus Dudley váltja.
Kövessetek minket a hétvége további részében is, mert az az egy dolog biztos, hogy ki fog derülni, legkésőbb a végére!
Itt a vége, és így is történt, nem változott már a sorrend. A Mexikói Nagydíj nyitóedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Charles Leclerc és Max Verstappen előtt.
Ha a csapatok szintjén nézzük, Mercedes, Ferrari, Red Bull, Red Bull, Mercedes Ferrari a sorrend. Na ebből következtesse ki valaki, hogy melyikük a hétvége fő esélyese!
Az utolsó percekhez érkeztünk, mindenki a pályán, bár nem biztos, hogy az élmezőny tagjai még törekednének a sorrend megváltoztatására...
Annyian követtek el hibát, főleg a célegyenes végén az edzés során, hogy nem is soroljuk a neveket, csak annyit mondunk: egy elég hosszú és tartalmas videót meg lehetne tölteni ezekből a pillanatokból.
Leclerc és Verstappen is mentek egy elég jó kört, egy tizedre vannak Hamiltontól, Albont a 4. helyre szorítva. Vetteltől eközben csak az elrontott körök ismétléseit látjuk, nem is csoda, hogy a német egyelőre a hatodik helyen áll 9 tizedes hátránnyal.
És voilá, Lance Stroll ismét a pályán!
Igazi azték fogadtatásban volt része a paddock népének ma reggel a Hermanos Rodriguez versenypályán, az ősi viseletben pompázó táncosok utazó tudósítónkat, Mészáros Sándort is elkapták. Kövessétek kollégánk oldalát a Facebookon, ahol több exkluzív csemegével is szolgál a hétvége folyamán!
A Racing Pointnál eközben megállapították, hogy nincs szükség nagyszabású javítási munkára Stroll autóján, aki így már vissza is ült, határozott célja tehát, hogy még tiszteletét tegye a pályán az utolsó negyed órában.
Vettel és Verstappen ehelyett jókora forgalomba kerültek, amikor megkezdték volna a gyorskörüket. Mivel csak szabadedzésről van szó, Vettel is mérsékelte a méltatlankodást.
Hamilton most egy jelentősebb darabot faragott, 1:17,327-tel ugrotta át Albont és szerezte vissza a vezetést.
Vagy egy tucatnyi pályabíró próbálta visszamozgatni a TecPro védőfalat az eredeti pozíciójába. De mostanra végeztek, az utolsó 20 percre újraindul az edzés.
És a leállás előtt új név került a tabella tetejére: Alexander Albon 1:17,949-cel vezet, mögötte Bottas, Leclerc és Hamilton. Akár ez a hétvége lehet a nagy lehetőség a Red Bull thai pilótája számára a bizonyításra: a nyári szünet óta többször is az autónak nem fekvő pályákkal és motorcserés rajtbüntetésekkel találta szemben magát.
Ilyen szögben történt a becsapódás. Nem volt túl nagy erejű, de sérült azért Stroll autójának bal oldala, és esélyes, hogy számára ezzel véget is ért az edzés.
A Racing Point kanadaija a stadion elhagyását követően nem tudta bevenni a jobbost. Egy idő után el tudott indulni és visszatért a bokszba, de az FIA annyira gyorsan próbált reagálni, hogy ekkorra már elrendelte a piros zászlót. Pár perces leállás következik tehát. Egy halom pályabíró rohant ki, hogy a söprögetéssel igazolják a piros zászló létjogosultságát.
A sok kisebb-nagyobb kicsúszás után itt a hétvége első balesete: Lance Stroll a falban.
Na végre, Grosjean és Latifi megelégelte a várakozást. A Williams kanadaija kimondottan tesztfeladatokat lát el ezen az edzésen, az autójára régi elemeket raktak fel, nem is csak az összehasonlítás miatt, hanem azért is, mert a közismert alkatrészhiányuk miatt egyszerűen spórolnak az újakkal.
A versenyzők közben úgy csinálnak, mintha egy negyedórás félidő lenne, mint a futballmeccseken, hiszen egyelőre senki nem hajtott ki a gumivisszaadás óta.
Egy alkalommal Giovinazzi is úgy gondolta, hogy a füvön tágasabb.
40 perc után tehát az alábbi az állás. Ideális pillanat ez az állapotjelentéshez, hiszen most kell levenni az eddig használt első slick gumiszettet az autókról, ehhez pedig mindenki vissza is tért a bokszba.
Közben már Leclerc az élen, 1:18,649. Verstappen volt egy még gyorsabbnak tűnő körön, de hibázott a harmadik szektorban. Nagyon nehéz egyelőre hibátlanul körbeérni, aminek a most felszáradó pálya mellett a magaslati levegő is oka lehet - a fékek hűtését ez szintén befolyásolja.
Gasly a stadionrész előtt csúszott ki a bukótérbe, de egy 180 fokos forduló után visszaállt a helyes irányba.
Most Vettel is fékezett egy jó füstölőset az 1-es kanyarban. Az FIA pontosan kijelölte, milyen útvonalon térhetnek vissza a pályára a kanyart levágók, ezzel próbálva elkerülni a vitás eseteket.
Hamilton 31 ezreddel átugrotta a hollandot, most 1:19,004-gyel ő vezet. Leclerc közben a harmadik.
Közben szinte mindenki eljutott már legalább egy mért körig, az élen a sorrend ezt követően Verstappen, Hamilton, Vettel Bottas.
Raikkönen a pálya legkeményebb féktávján, az 1-es kanyarban hibázott. Várhatóan sok hasonlót fogunk látni a hétvége során a mezőnyben.
Na most már többen is nekilódulnak, köztük a két Mercedes is. És már mindenki száraz pályára való gumikat visel.
Leclerc csak egyetlen kört tett meg, majd visszatért a bokszba. Most Latifi van a pályán, slickeken. A kanadai autóján az imént még egy halom szenzor volt látható, de ezeket már el is távolították a Williams szerelői.
"Valamikor biztosan esni fog még az eső, vagy az időmérőn, vagy a versenyen" - adott előrejelzést a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. Való igaz, egész hétvégére eső jelenlétét valószínűsítették a meteorológusok, így lehet, hogy a pénteki edzések végül a (viszonylag) száraz pályaviszonyok miatt lesznek különlegesek - és így valamennyire jelentéktelenek is.
Na, Charles Leclerc törte meg a csendet, talán láthatunk egy mért kört. Bár a monacói elővigyázatosságból még mindig az intermediate gumikat viselve hajtott ki.
Mexikóváros, és így a pálya is több mint 2000 méteres tengerszint feletti magasságon helyezkedik el, az itteni ritkább levegőnek pedig az autók motorerejére, hűtésére, sőt leszorítóerejére is hatása van. A Renault például monacói szárnyállással küldte ki a pályára autóit, de arra számítanak, hogy így sem lesz könnyű megtalálniuk a tapadást.
Utolsóként Hamilton is munkába állt. Mért körre még senki nem hajtott ki.
Többen is intermediate gumikon teljesítették első próbakörüket, a korábbi eső miatt egy kicsit még valóban nedves a pálya, de mivel csapadék a következő másfél órában nem várható, slick gumis menetekre számíthatunk a továbbiakban.
Bottas ma egy egészen különleges összetételű reggelin van túl. A múltbeli eredményeiből ítélve ez csakis jót jelenthet a továbbiakra!
Valtteri Bottas: Powered by Porridge®️
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 25, 2019
What did you start your day with today #BestFans? pic.twitter.com/08tanzFBDZ
Hamilton még csak most rollerezik be a Mercedes garázsába - ő és Bottas nem fogják sietősre, miközben a másik 18 versenyző már túl van installációs körén.
Egyelőre nehéz latolgatni a hétvégi esélyeket. A szuperhosszú célegyenes a motorerőben mindenki fölé magasodó Ferrarit helyezheti előnybe, az itteni magaslati levegőn azonban az elmúlt két évben a Red Bull működött a legjobban - igaz, akkor még Renault-motorral, most pedig már Hondájuk van, ráadásul az elmúlt pár futamon egyértelműen visszaestek harmadik erővé. Na és a Mercedes "gyengeségét" is csak akkor higgyük, ha láttuk.
Megkezdődött az első edzés, 90 perc áll tehát a versenyzők rendelkezésére, hogy elvégezzék a felkészülés első részét.
A hétvége fő tematikája természetesen az, hogy Lewis Hamilton vasárnap megszerezheti hatodik világbajnoki címét. Ehhez legalább 14-gyel kell több pontot szereznie Valtteri Bottasnál, amire a brit elég kevés esélyt lát. Már csak azért is, mert az előző év tapasztalatai alapján a Mercedes idén sem várja magát az első helyre.
Az első edzés résztvevőinek listáját átböngészve nem találhatjuk meg Robert Kubica nevét - a csapattól a szezon végén távozó lengyel helyét a tesztpilóta Nicholas Latifi veszi át a Williamsnél erre a 90 percre. És az is lehet, hogy majd 2020-ra is.
Napos napot mindenkinek ezen az - időeltolódás miatt - délutáni programon. Egyelőre száraz az idő az Autodromo Hermanos Rodriguez felett, a levegő 16 °C-os, az aszfalt néggyel több.