DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
14:46

Leclerc elengedte Bottast, ráment a leggyorsabb körre, de négy tizeddel gyengébbet futott, mint az élen Hamilton.

Köszönjük a figyelmet, pillanatokon belül jelentkezünk szöveges összefoglalónkkal. Kellemes vasárnap délutánt!

Leng a kockás zászló, a Mercedest hatodik alkalommal sem lehetett legyőzni Szocsiban. Hamilton, Bottas és Leclerc áll a dobogóra, a leggyorsabb körért járó egy pontot is a futamgyőztes vitte el.

szocsi-ered1

Eközben Albon a bokszból rajtolva feljött az ötödik helyre, csapattársa, Verstappen mögé. Magnussen a nyolcadik helyen szabálytalan pályára való visszatérés miatt öt másodpercet kapott.

Leclerc még több lóerőt kért a csapattól, és látszólag meg is kapta. Öt körrel a vége előtt most egy másodpercen belülre került, miközben Hamilton már hatra van tőle.

Az élmezőny mögött óriási meccs zajlik az ötödik helyért, Sainz, Magnussen és Albon öt másodpercen belül követik egymást.

Leclerc folyamatosan ostromolja Bottast, de egyelőre nem talált rajta fogást. Egy kissé bele is hibázott az egyik kanyarba, így a finn enyhén elhúzott tőle.

Hátrébb Albon parádésan kapta el az újraindítást, mindkét Force Indiát átugrotta, így a 8. helyen van.

Elengedték a mezőnyt, kezdődik a 21 körös sprintfutam. Az első három friss lágygumikon, kiállnia már egyiküknek sem kell, kezdődhet a játék.

A biztonsági autó mögött Leclerc-t kihívták a bokszba, gumihátrányban lett volna Hamiltonhoz képest. A sorrend így Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Magnussen, Norris, Perez, Stroll.

Az utóbbi percekben olyan gyorsan történtek az események, hogy Ricciardo kieséséről nem is számoltunk be. Az ausztrál néhány körrel ezelőtt vélhetően a rajtbalesetben elszenvedett sérülések miatt kiállt a versenyből, ahogy Kubica is.

Alig, hogy kiemelték a bukótérből a Ferrarit, az egyik Williams vélhetően műszaki hiba miatt a falba állt. Jön a biztonsági autó, összerázzák a mezőnyt.

Virtuális biztonsági autós fázis kezdődött, mindenki a bokszba rontott, aki eddig nem volt még. Hamilton a cserék után könnyedén átvette a vezetést Leclerc-től!

Vettel autója megadta magát, kiesett a versenyből!

A 27. körben Vettel is megkapta a közepes keverékeket, de ezt megelőzően Leclerc három leggyorsabb kört is produkált a felmelegített gumikon, így átvette a vezetést csapattársától. A Ferrari visszaadta neki a vezető helyet.

Az élmezőnyből elsőként Leclerc jött a bokszba, a 23. körben közepes keverékeket kapott.

Rákapcsoltak az alternatív stratégián lévő Mercedesek, de a Ferrarik lágyaiban is van még tartalék. Vajon ki mikor jön a bokszba?

Megkezdődtek a kerékcserék, a 18. körben Nico Hülkenberg érkezett elsőként, akinek elrontották a kiállását, legalább öt másodpercet vesztegelt, miután a földre ejtették autóját.

A Ferrari előzetesen megbeszélt terve szerint Leclerc a rajt után Vettelt segítette volna szélárnyékkal. Arról nem volt szó, hogy Vettel ezt kihasználva meg is előzi csapattársát, ezért a belső feszültség a vörösöknél.

Egyelőre nem volt helycsere az élen, Vettel inkább futott egy leggyorsabb kört. Hátrébb Verstappen zárkózik felfelé, jelenleg a hetedik.

Csapatutasítás hangzott el a Ferrarinál, Vettelt Leclerc mögé parancsolták. A német erre azt reagálta, hogy akkor zárkózzon fel a monacói.

Romok eltakarítva, folytatódik a verseny. A Mercedeseknek nagy hátrány, hogy a közepes keverékeken rajtoltak, a Ferrarik egyre távolodnak tőlük, miközben Sainz is beékelődött Hamilton és Bottas közé.

Korrigálnunk kell, Grosjeant nem Ricciardo ütötte ki. A baleset mindkét elszenvedője Giovinazzi autóján sérült meg, miután közrefogták az olaszt.

Kimi Raikkönen kiugrott a rajtnál, ez egészen biztos, hogy büntetés lesz.

Biztonsági autó, Romain Grosjeant Daniel Ricciardo kiütötte. A francia a falban végezte, az ausztrál defekttel továbbhajtott. A sorrend Vettel, Leclerc, Hamilton, Sainz(!), Bottas, Norris, Perez, Verstappen.

Éééés rajt! Vettel óriásit ment, Hamiltont és Leclerc-t is maga mögé utasította, ő fordult az egyes kanyarban elsőként.

Bár a legjobb rajthely a Leclerc-é, ő maga sem ezt tartja a legideálisabbnak, ugyanis nagyon messze van az első kanyar, így könnyen szélárnyékot foghatnak mögötte. Több mint 800 métert kell megtenni a féktávig, ami nagyjából olyan távolság, mint a Hungaroring teljes célegyenese. Eközben a mezőny felvezető körön.

Korábban felmerült, hogy eshet a futamon, de erre ma már szinte semmi esély nincs. A levegő 23, az aszfalt 33 fokos, a nap pedig kellemesen süt Szocsiban.

Üdvözöljük olvasóinkat a Formula-1 idei tizenhatodik fordulójának közvetítésén! Előrejelzések alapján a Ferrari és a Mercedes összecsapására lehet számítani, de versenykörülmények között a Red Bullt sem szabad leírni. Viszonylag friss változás a rajtsorrendben, hogy Alexander Albon a bokszból fog indulni.