Leclerc vette át a vezetést 1:39,3-mal, mögötte Hamilton és Bottas.
Köszönjük a figyelmet! A végeredmény:
Vége a Q3-nak, mekkora befutó volt ez! Vettel belehibázott második körébe, nem is fejezte be azt, így egészen a harmadik helyre csúszott vissza. Leclerc csapattársa körén két tizedet javítva az élre ugrott, közéjük pedig Hamilton a negyedik helyről ugrott előre.
Mekkorát ment Vettel! A Q3 első köreit ő kezdte meg, ideje (1:36,437) pedig a hétvége eddigi legjobbja lett, pedig még a falat is koccolta. Senki más nem tudta még csak megközelíteni sem, Leclerc 0,3-ra, Verstappen 0,4-re mögötte. A Mercedesek egy másodpercen kívül, ez részükről nagyon gyenge próbálkozás volt. A Q2-es idején az élmenők közül csak Vettel és Verstappen tudott javítani.
Most a Ferrarik pörköltek oda a végére, előbb Vettel át-, majd Leclerc visszavette az elsőséget. 1:36,650-nél tart a legjobb idő, ettől Hamilton szűk három tizedre, Verstappen és Bottas pedig bő négyre van. A kiesők: Perez (aki holnap váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap), Giovinazzi, Gasly, Raikkönen, Magnussen.
Zajlik a Q2, folytatódik az adok-kapok a Ferrari és a Mercedes között. Leclerc egyedüliként ment 1:36 alá, őt a két Mercedes követte, akik közé időközben beékelődött Verstappen. 0,159 másodpercen belül Leclerc, Hamilton és Verstappen. Ez szoros lehet! Hátrébb Raikkönen koccolta a falat, be kellett tolni a bokszba, hogy ellenőrizzék az autót. Sérülés nem látható rajta.
Az etap végére rákapcsolt a Mercedes, és megmutatta, mire is képes valójában. Bottas hét tizedmásodpercet faragott Leclerc korábbi idejéből, de Hamilton is adott neki ötöt. Vége a Q1-nek, a kiesők sorrendben: Kvjat, Stroll, Grosjean, Russell, Kubica. Nagyot dobbantott a gyengélkedő Haasszal Magnussen, aki csapattársával ellentétben továbbjutott.
Mostanra mindenki futott legalább egy mért kört. 1:38,014-gyel Charles Leclerc borzasztóan erősen kezdett, csak Sebastian Vettel van a közelében, 0,35 másodperces hátrányban. Mindenki más legalább fél másodpercre a ferraristól.
Egészkor természetesen zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elkezdődött a Q1. Szinte mindenki azonnal kihajtott a pályára. Carlos Sainz rögtön problémával szembesült, rádión azt jelentette, hogy a motornak nincs ereje, de aztán mégis elkezdte a gyorskörét.
A helyszínen majdnem este kilenc óra van, a levegő azonban még mindig meleg és párás.
It might be approaching 2100, but it's still very hot and very humid in Singapore
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019
And this circuit is ready to push these drivers to the extremities of their mental and physical capabilities #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/yjCRvsDY0T
A szabadedzéseket három különböző csapat három pilótája nyerte, így elég nehéz olvasni, ki várja a legjobb esélyekkel a kvalifikációt. Max Verstappen, Lewis Hamilton és Charles Leclerc is bizonyult leggyorsabbnak, így a pole-pozíció sorsa teljesen nyitott.
Folytatjuk a Szingapúri Nagydíj szombati napjának szöveges közvetítését, negyed órán belül kezdődik az időmérő edzés. Friss hír, hogy a ma olajszivárgással küzdő Danyiil Kvjat autójában erőforrást kellett cserélni, ám a csapat ezt büntetlenül megtehette.
A Red Bullok sem jönnek már gyorskört, szóval végeredményt is hirdethetünk, miszerint a Ferrari visszarajzolta magát az élre és így azok közé, akikkel számolni kell akár a pole-ért folyó csatában is. A Red Bull tempója azonban eltűnt, egy másodperc feletti a lemaradásuk.
A sorrend az élen tehát: Leclerc, Hamilton, Vettel, Bottas, Albon, Verstappen. Így várjuk az időmérőt közép-európai idő szerint 15 órai kezdettel.
És Leclerc meg Bottas is csak egy rendszerellenőrzésre/rajtgyakorlatra jöttek ki, szóval így alighanem elmarad a csúcspont az edzés végéről.
Leclerc, Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Albon, Sainz, Norris. Négy perc van még hátra, nem biztos, hogy az élmezőnyből mindenkinek lesz még újabb gyorsköre. Hamiltonnak és Vettelnek legalábbis már nem fér már bele, hogy még visszatérjenek a bokszba is egyszer.
Na, a Mercedes britje most azért összerakott egy jót, két tizeddel elmaradva Leclerc mögött most ő áll a második helyen.
Vettel feljött a 2. helyre, Hamilton pedig visszavett gyorskörén, mert forgalomba került.
Oh, Hamilton megpördült a bokszból kihajtva, a 3-as kanyarban, lassú tempónál. Ez meglepő volt! De nem talált el semmit, folytatni tudta útját.
Hamilton olyan régen futott gyorskört, hogy már két másodperces hátrányban van, bár még ezzel is negyedik. De most jön, és a tabellán mögötte álló Vettel is.
Kvjatnál pedig közben úgy tűnik, hogy motorelemeket kell cserélni a korábbi füstölés nyomán. Nem sok ideje lesz ebédelni (vagy vacsorázni) a csapatnak az időmérőig.
És Leclerc három lila szektorral válaszolt: 1:38,192. Na, ez már valami.
Most már hirtelen ott tartunk, hogy lassan mindenki a legjobb körére törekszik, hiszen a leállás miatt becsúsztunk az edzés utolsó harmadába. Bottas átvette a vezetést 1:39,1-gyel, és végre Verstappen is összetehetett egy kört, amivel rögtön a 3. helyre ugrott.
Na, visszazöldültek a dolgok, nem volt olyan sok a törmelék, csak hát egy ilyen utcai pályán nem olyan könnyű takarjtani.
És pár autó máris kint a pályán.
Pedig Verstappen éppen rászánta magát, hogy kihajt a pályára, és a gyorskörén járt, amikor a baleset történt, így a holland első mért köre tovább várat magára.
És most már inkább a piros zászlót lengették be. Itt egy pillanatkép a csattanásról.
Uh, Perez csattant a falnak a pálya végén, a 22-es kanyarban. Tovahaladt és rögtön be is kanyarodott a bokszba, de a jobb hátsó kereke megsérült, és alighanem a felfüggesztés is. Virtuális biztonsági autó, amíg eltakarítják a törmelékeket.
Fél óra elteltével Ferrari-Mercedes-Ferrari-Mercedes a sorrend az élen. Hamilton és Bottas azonban még csak a közepes keveréken voltak kint, míg a többiek már a lágyakon. Persze a java még csak most jön.
Kvjat ki is szállt, ez a Red Bull-matricás autó tehát már nem megy, Verstappené pedig még nem: a holland az egyetlen, aki még ki sem dugta autója orrát a garázsból ma.
Kvjat Toro Rossója ereget magából ritka füstöt. Vissza is hívták a bokszba, mielőtt komolyabbra fordulna a baj.
Nemcsak az autókat, a versenyzőket is hűteni kell Szingapúrban.
A pénteki köridőetalon 1:38,773 volt, a pályacsúcs pedig 1:36,015, ami a tavalyi időmérőn született. Akár ez is megdőlhet ma este.
Az Alfa Romeo sem vesztegeti az idejét, pénteken ugyanis elég sok időt nyugalmi állapotban töltöttek az autók, amikor elment az áram a csapat garázsában.
Na, de a másik finn, Bottas eközben már megkezdte a köridőgyártást, 1:40,926-tal kezdett, és jönnek is már páran be mögé.
Raikkönen megkapta a kormányát. Ez már egy ilyen belső, összekacsintós F1-es poén.
Kimi getting his steering wheel. You love to see it #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/70tJOs3pQR
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019
Senki nem futott még mért kört, a versenyzők arra várnak, hogy a körülmények a lehető legjobban hasonlítsanak ahhoz, amit majd az időmérőn és a versenyen tapasztalnak. Jelenleg még világos van, a hétvége többi eseménye azonban már mesterséges fényben, alacsonyabb pályahőmérséklet mellett folyik majd.
Közben többen kihajtottak már a pályára installációs körük alkalmából.
A másik Mercedes-pilóta, Bottas számára azonban nem alakult jól a péntek: az első edzésen összetörte az autót, és még a másodikon, az újraépítés után sem érezte tökéletesnek.
Eddig úgy tűnik, Lewis Hamilton van leginkább nyeregben. Az előző években a szingapúri pálya és körülmények a Mercedes autójának többször is gyenge pontját jelentették, az ideinek azonban kifejezetten fekszik, főleg a gyors pályákat preferáló Ferrarihoz képest. Ő volt a pénteki leggyorsabb, és egyelőre úgy tűnik, Max Verstappen lehet a legközelebbi kihívója.
Üdvözlünk mindenkit, ez itt a 2019-es Formula-1-es szezon 15. állomásának második napjának első eseménye, azaz a szombati szabadedzés!
A versenyzőknek már csak ez a 60 perc áll rendelkezésükre, hogy felkészüljenek a hétvége tétre menő részére.