DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
15:51

Hamilton azt mondta, még bírják a gumik, így Bottast hívta ki a Mercedes, aki jócskán Leclerc elé tért vissza, a harmadik helyre, mivel Vettel még nem járt a bokszban.

Köszönjük megtisztelő figyelmeteket! Folytatás jövő hétvégén, a Red Bull Ringen.

A legizgalmasabb részéhez érkeztünk: vége a futamnak... Hamilton az első, Bottas a második, a dobogó harmadik fokára Leclerc állhat fel. A versenyben futott leggyorsabb körért járó pluszpontot Sebastian Vettel zsebelte be.

Norris hibázhatott, mert Ricciardo, Raikkönen és Hülkenberg is megelőzte.

Leclerc is egy másodpercen belül Bottashoz képest! Kérdés, marad-e elég ideje az előzésre.

Norrisnak nagyon rosszul jött ki a VSC-fázis, emellett persze egyéb problémákkal is küszködik a brit. Mindjárt utoléri őt az előbb említett triumvirátus. Vettel bejött az utolsó előtti körben a lágy gumikért.

Ricciardo, Raikkönen és Hülkenberg szolgáltathatnak némi izgalmat a verseny végén, na meg egy, a pálya közepén guruló bója... Ami miatt VSC-t rendeltek el, nagyjából 9,3 mp-re.

Hülkenberg öt körrel a vége előtt ismét ott lohol Raikkönen nyakán. A kilencedik pozícióért csatázhatnak a leintésig.

Norris komoly hidraulikus problémákkal küszködik: nem nyithatja a DRS-t, kemények a felváltások, nem működik megfelelően a differenciálmű. Közben Grosjeannak szólnak, hogy ki kell szállnia a versenyből.

Vettellel közölték, hogy az F terven vannak, ami alighanem a "fastest lap" rövidítése lehet, szóval hamarosan kiállhat a ferraris friss lágy keverékekért, hogy harcba szálljon a pluszpontért.

Már mindenki kint járt a bokszban. Ha most intenék le a futamot, így alakulna az első tíz sorrendje: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Sainz, Norris, Ricciardo, Raikkönen, Hülkenberg.

A Mercedesnél szóltak Bottasnak, hogy egy kis szemcsésedés fedezhető fel mindkét autón. Közben Norrist tájékoztatta a McLaren, hogy van egy kisebb technikai problémájuk, ezért nem nyithatja ki a DRS-t.

A két McLaren a 7-8. helyen halad, Sainz-Norris sorrendben, de Stroll még nem volt a bokszban, aki jelenleg a hatodik helyen halad.

Hülkenberg 3 körrel Raikkönen után jött ki. Megkapta a közepes abroncsokat, de 2 másodperccel Raikkönen mögé tért vissza. Inkább a mögötte érkező Gaslyra kellene figyelnie, mintsem Raikkönenre.

Hamilton kereken 12 másodperccel vezet Bottas előtt. Panaszkodott is egyet, hogy nem érzi jónak a kemény keverékeket a közepesekhez képest.

32. kör: Raikkönen a bokszban! Hülkenberg kitartóan üldözte, akinek most meg is mondták, hogy nyomja ki a szemét a Renault-nak.

Ricciardónak is szóltak, hogy ne felejtsen el inni, mire az ausztrál közölte, hogy elfelejtették bekötni a rendszert. Ha valami csoda folytán odaér a dobogóra, ebből biztosan shoey lesz!

Vettel fékezte el magát néhány körrel ezelőtt, mikor Hamilton visszatért a pályára:

 

Kérdezték Leclerc-től, hogy tud-e gyorsabban menni. Mintha csak Kimi Raikkönen válaszolt volna: "Persze, de akkor kinyírom a gumikat, szóval nem!"

Ricciardo és Grosjean csatáztak egyet a 12. pozícióért, és a francia kicsit el is hagyta a pályát, aki persze egyből bepanaszolta Ricciardót. Az eset igazából nem volt valami durva, Grosjean túldramatizálta a helyzetet.

Kimi Raikkönen és Nico Hülkenberg is a kemény keverékeken rajtolt, akik még nem is voltak kint friss gumikért. A 6-7. helyen autózik most a finn-német páros.

Az élmezőnyből Vettel is kiállt kereket cserélni - utolsóként -, így visszaállt az eredeti sorrend: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel.

A következő körben azonban az éllovas is kiállt, sima kerékcsere, 2,2 mp alatt. Még így is Vettel elé, az első helyre tért vissza.

Vettelnek szóltak, hogy annyira elnyújtják az első etapot, amennyire csak tudják. Közben a másik Ferrarival Leclerc kiállt a bokszba kemény keverékű abroncsokért.

A két McLaren közül a hátrébb lévő Norris állt ki előbb, aki a 12. helyre tért vissza a pályára, ahol most elég nagy a kavarodás a sokféle gumistratégia következtében.

A 18. körben járunk, lassan elkezdődnek a kerékcserék. Ricciardo a közepes gumikon próbált meg elé vágni Gaslynak, aki még mindig a lágy gumikon autózott, és a gyors kiállásnak köszönhetően Ricciardo elé tért vissza, ha nem is sokkal. A DRS zónában aztán egyszerűen kikerülte az ausztrál az utódját.

Hamilton előnye négy másodpercre hízott, Leclerc pedig már hat másodperc lemaradással követi a második helyen lévő Bottast.

Vettel jelenleg minden értelemben a leggyorsabb: a legnagyobb végsebesség és a versenyben futott leggyorsabb kör is az övé.

 

Ricciardo körök óta üldözi Gaslyt, de minden igyekezete ellenére nem tudja megelőzni egyelőre a franciát.

Perez emiatt kapott büntetést:

 

Hamilton előnye több, mint két és fél másodperc az élen, és Leclerc is nagyjából ilyen távolságból követi Bottast.

Sergio Perez ötmásodperces időbüntetést kapott, mivel a rajt után elhagyta a pályát, és a versenyfelügyelők szerint nem megfelelően tért vissza oda. A videofelvételek tanúsága alapján nem egyértelmű, mi volt szabálytalan Pereztől, aki megkerülte a kihelyezett bóját.

Leclerc-rel közölték, hogy maradnak az A tervnél, amiből annyi biztos, hogy tartani kell a 2 másodperces különbséget Verstappennel szemben.

Giovinazzi autóján teljesen elfogytak a piros Pirellik. Már a 8. körben kiállt kereket cserélni, kemény gumikat kapott.

Vettel tovább folytatja a felzárkózást: elment Sainz mellett is, így már az ötödik pozícióban autózik. Max Verstappen lehet a következő áldozat.

Ricciardo a rajt után visszaesett a nyolcadik helyről a tizedikre, de megelőzte Antonio Giovinazzit, aki mellett Kimi Raikkönen is elment, így az olasz pilóta kiszorult a pontszerzők közül.

Sebastian Vettel megelőzte Lando Norrist, így feljött a 6. helyre, de a fiatal brit nem akarta hagyni magát, végül kénytelen volt besorolni a német mögé.

Mondhatjuk, hogy a futamgyőzelemért járó trófea stílusosan érkezett meg a pályára:

 

Verstappen arra panaszkodik, hogy az új Honda-motor kihagy a kigyorsításoknál.

Hamilton csúszott meg az egyes kanyarban, ami miatt eldobott néhány tizedet, de maradt Bottas előtt.

Elrajtolt a mezőny. Az első kanyarig tartó hosszú egyenesben nagy volt a tülekedés, de végül simán eljöttek a versenyzők. Az élen nem változott semmi: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen és a két McLaren a sorrend, akik viszont helyet cseréltek, Sainz az 5., Norris a 6. Vettel maradt a 7.

Elindultak a pilóták a felvezető körre, hamarosan jön a rajt is!

Kizárólag Pierre Gasly és Antonio Giovinazzi indul majd a lágy gumikon, amit mindenki szeretne elkerülni, mivel nem bizonyult tartósnak a szabadedzések alatt. Gasly és Giovinazzi is csak kényszerből rajtol a lágyakon, hiszen tegnap a Q2-ben ezeken futották legjobb körüket. A levegő hőmérséklete 27, az aszfalté pedig 57 fokos.

Sir Jackie Stewart június 11-én töltötte be 80. életévét, amit méltó módon meg is ünnepeltek a rajtrácson, méghozzá az ikonikus sapkájával és egy óriási sajttortával. Isten éltesse!

 

Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Izgalmas vasárnap délutánnak nézünk elébe, hiszen bár a két Mercedesé az első sor, de mögülük két ifjonc, Charles Leclerc és Max Verstappen indulnak majd, Vettel csak a 7., a két McLaren pedig a 3. sorban várja a piros lámpák kialvását.