DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
21:29

Hamilton közben már 2,5 másodperces hátrányba került, de már szóltak is neki a büntetésről, na meg arról, hogy ha 5 másodpercen belül marad, akkor a második helyen is megnyeri a futamot. 

Ez volt a futam élő közvetítése. Izgalmasak lesznek a futam utáni nyilatkozatok, maradjatok velünk.

Huh, Vettel még mindig nagyon dühös a rádióban, egyáltalán nem ért egyet a büntetéssel. "Nem volt hova mennem, örültem, hogy nem ütköztem a falnak. Nem, nem, nem, ez így nem helyes."

Közben Hamliton rádiójában: "Szép munka, kikényszerítetted tőle a hibát."

Leclerc a 3., végül 1 másodperccel Vettel mögött maradt a végeredményben.

Itt a vége a 70 körös Kanadai Nagydíjnak. Sebastian Vettelt inti le elsőként a kockás zászló, a győztest pedig Lewis Hamiltonnak hívják, mivel 1,342 másodperccel az 5 másodperces büntetést kapó német mögött ért célba. Nagyon furcsa vége lett így a futamnak, és alighanem furcsa szájíze sok nézőnek.

Na, Kvjat is elkapta az egyre inkább küszködő Sainzt, a McLaren így immár nulla pontos.

Három kör van még hátra, Bottast pedig kihívják egy újabb kerékcserére, megcélozva ezzel a jelenleg Leclerc által birtokolt leggyorsabb kört. A finn mögött messze van Verstappen, nincs veszélyben a 4. helye.

Stroll megelőzte Sainzt a 9. helyért, a hazai pilóta pontszerzéssel távozhat a hétvégéről. A McLarennek pedig jelen állás szerint a biztató kezdés után csak egy pont jut.

Hamilton visszajött egy másodpercen belülre. Az biztos, hogy ha mégis végrehajtaná azt az előzést, akkor egy csomó vitát és kritikát állítana meg, amik a leintés után jelen állás szerint érni fogják az FIA-t, a versenybírókat, meg akár a Mercedest is.

Most Leclerc-é a leggyorsabb kör, és már ő is 8 másodpercre van csak Vetteltől, szóval akár még a 2. hely is kilátásban lehet számára.

Hamilton most 1,3 másodpercre. De ezek uátn már aligha fogja erőltetni az előzést.

Ez az állás az első 10 helyen. Ami azt jelenti, hogy jelen állás szerint Hamilton vezeti a Kanadai Nagydíjat.

EasyCapture3_3

"Nem volt hova mennem!" - kiáltja vissza a csapatrádióban Vettel, amikor közlik vele a büntetést.

És hivatalos: Vettel 5 másodperces időbüntetést kapott a veszélyes visszatérés miatt a hibáját és a pályaelhagyását követően. Ha már nem lesz bokszkiállása - ami valószínű -, akkor a verseny végén adják ezt hozzá az idejéhez.

"Ha Vettel ezért büntetést kap, akkor mind csomagoljunk és menjünk haza" - mondja az egyik helyszíni szakértő, de többen is visszahangozzák véleményét.

Hamilton leszakadt egy kicsit az incidens óta, olyan 1,5 másodperca a hátránya mostanság.

Verstappen a friss közepes keverékű gumikon gyors egymásutánban levadászta mindkét Renault-t, így az 5. helyen áll.

És a versenybírók vizsgálják Vettel veszélyesnek gondolt visszatérését Hamilton orra elé.

Ez történt kettőjük között...

Óóó, Vettel lesodródott az egyik sikánban a fűre, de vissza tudott térni még éppen úgy, hogy Hamilton nem tudott elmenni mellette. A brit jelzi is, hogy veszélyes módon tért vissza a Ferrari a pályára - tényleg hajmeresztő volt, nem sokon múlt az ütközésük. Toto Wolff is szétteszi a kezét.

Hamilton már tizedekre a német mögött. Látszik, hogy gyorsabb tudna lenni nála, de az előzés egész más tészta.

"A kijelződök lévő számok a valóságot mutatják. Intézkedj" - szól az újabb rejtélyes üzenet Vettel rádiójában. A német aligha örül ennek, mert most legszívesebben csak Hamilton támadásai ellen intézkedne.

Verstappen aggodalmasan közli, hogy egyre kevésbé működnek a fékei: "már majdnem padlóig nyomom". Az elmúlt körökben lassabb is egy-két másodperccel az élmezőny többi tagjánál, de ez betudható annak, hogy ő még mindig nem cserélt kereket. 

Pillanatkép az élen zajló csatáról.

Hamilton hibázott a hajtűben, Vettel pedig most megfutotta a leggyorsabb kört, azaz kicsit csökkent rajta a nyomás.

Na, néhányadik próbálkozásra Bottas elment Ricciardo mellett a hátsó egyenesben, így most az 5., Verstappen bokszkiállása után pedig a 4. lehet. A bajnoki csata jelen állás szerint a két Mercedes között folyik, szóval érdemes kettőjük pozíciójának függvényében is figyelni a versenyt. 

Hm, Hamilton most már csak egy másodpercre Vetteltől, ilyen közel még nem volt a rajt óta. És jelenleg a leggyorsabb körért járó pont is az övé lenne.

Hamliton 2 másodpercre csökkentette a hátrányát Vettelhez képest, szóval minden visszaállt a bokszkiállások előtti állapotba kettőjük között. 

Bottas ugrott neki közben Ricciardónak, de a hátsó egyenes végén egyelőre nem sikerült előznie.

A monacói most megelőzte Verstappent, aki elé került a bokszkiállás után, de a holland még mindig nem járt kerékcserén, azaz ők ketten most nincsenek valós versenyben egymással. 

Most jött Leclerc a bokszba, elég sok időt vesztett az elmúlt pár körben az élen álló kettőshöz képest, most 11 másodperc a hátránya Hamilton mögött. 

Ez volt Giovinazzi esete. Még így is a 12., noha még nem járt a bokszban. Raikkönen már járt, ő a 15. 

Bottas is megjárta a bokszot, a két Renault közötti 7 másodperces résbe érkezett vissza, a 6. helyre.

Giovinazzi megpördült az 1-es és a 2-es kanyar között, de még megállt a fal előtt és folytatni tudta. 

Leclerc vezet, őt viszont még nem hívják ki, sőt most mondták neki, hogy még maradjon is a pályán egy darabig.

Hamilton is még éppen ki tudott jönni Bottas elé. A két Mercedes között tehát már van egy bokszkiállásnyi különbség.

Hamilton kint töltött még pár kört, de nem volt elég gyors, miközben Vettel megfutotta a leggyorsabb időt. A brit is a bokszba hajtott végül, megkapta a kemény gumikat, és 4,5 másodperccel Vettel mögött tért vissza.

Vettel a bokszban az élről! Kemény gumikat kapott, visszajött Bottas elé a 3. helyre.

Hülkenberg aggodalmaskodik a váltójának állapota miatt. Nem lenne szokatlan, hogy meghibásodik az autója, amikor éppen erős versenyt fut...

A negyedik Bottas hátránya viszont már 21 másodperc Vettelhez képest.

Hamilton mindenesetre nem szakad le a Ferraritól, most épp lecsökkentette a különbséget 2 másodperc alá, és Leclerc is közeledett kicsit az első helyhez.  

Vettelnek szóltak, hogy B tervre váltanak a stratégiával Kívülről persze nem lehet tudni, hogy ez az 1 vagy a 2 kiállásos taktikát jelenti-e (esetleg más jellegű eltérést). És mire ezt leírtuk, Leclerc-rel is közlik ugyanezt az információt.

Közben itt egy kép arról, hogyan amortizálta le magát Norris McLarenje.

Most jött Hülkenberg a bokszba, és nem hogy megtartotta az előzőleg őrzött pozícióját a mezőnyben, de még be is jött Gasly elé. Most a két Renault a 6-7. helyen áll, mert Bottas és Verstappen még nem jártak a bokszban, mivel keményebb gumikon rajtoltak.

Az élen Vettel 2,7 másodperccel vezet Hamilton, és 6,9-cel Leclerc előtt.

Már csak Hülkenberg húzza kint lágy gumikon, ám a körülményekhez képest egész jó tempóval, még mindig egyéni legjobb szektoridőket fut, jelenleg a 4. helyen. Jó hétvége lehet ez a Renault-nak, ha nem siklik félre semmi.

Hm, a visszajátszásból látszik, hogy Norris nem találta el a Bajnokok falát, sem valamelyik másikat, egyszerűen elszálltak elszálltak a fékei, olyannyira felhevülve, hogy az megolvasztotta a hátsó felfüggesztést...

Bottas ahelyett, hogy Hülkenberget vadászná, magára húzta Verstappent.

Lando Norris kitört jobb hátsó kerékkel, lángoló felfüggesztéssel parkolt le a bokszutca kijárata mellett. Ő a futam első kiesője.  

Igen, visszajött a Renault a Red Bull elé, mindketten kemény gumikat kaptak.

Igen, jött is Ricciardo a következő körben, lássuk, sikerül-e Gasly előtt maradnia.

Verstappen most visszaelőzte Norrist. Gasly pedig a másik Red Bull-lal kihajtott lecserélni a lágy gumijait az 5. helyről. Ricciardo még kitart, de alighanem hamarosan reagálni fog a Renault stratégiai csapata is.

Grosjean is megjárta a pályán kívüli területeket a rajtnál, és most csak a 16. helyen halad, a bokszból rajtoló Magnussen már ott van közvetlenül mögötte.

Illetve bocsánat, Sainz volt a bokszkiállást végző McLaren, Norris továbbra is ott van Verstappen előtt a 8. helyen.

Norris már ki is jött az első tervezett kerékcserére. Előtte azért a lágy gumikon még megelőzte a keményeken szenvedő Verstappent.

Négy kör után Vettel két másodperccel vezet Hamilton előtt, aki kb. ugyanennyivel van Leclerc előtt.

Itt egy pillanatkép Albon nem éppen vágyott futamkezdéséről.

Albon a bokszutcában, a visszajátszás szerint Giovinazzival ütközött az 1-es kanyarban és elveszítette az első szárnyát, ami helyett már kapott is egy újat.

Vettel vezet, mögötte Hamilton, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Hülkenberg pedig lerajtolta Bottast.

A RAJT: Megmaradt az első négyes sorrendje az első kanyarok után, Hamilton is jól jött el ezúttal és kivédekezte Leclerc-t.

Érkeznek vissza a pilóták a célegyenesbe. Hamiltont nyugtatják rádióban, hogy nincs semmi baj az autójával. Izgalmas lesz a rajt, nézzük!

Hamilton nagyon lassan rugaszkodott csak el, de visszaállhatott a pozíciójába. A brit jelzi is a rádióban, hogy valami nincs rendben a rajtolással, aminek köze lehet a hidraulikai rendszer cseréjéhez.

Indul a felvezető kör. Már csak 2-3 perc a rajtig...

Vettel, Hamilton, Leclerc és Bottas indul tehát közepes keverékeken az 1., 2., 3. és 6. helyről. Verstappen viszont a keményet rakatta fel, hiszen már szabadon választhatott.

Tavaly Vettel szintén a pole-ból rajtolva meg tudta nyerni a futamot, míg Hamilton talán valaha volt leggyengébb montreali produkcióját nyújtva csak az 5. lett.

Még a rajtrácson is folyt azért némi munka Hamilton autóján, valószínűleg lesz azért izgulnivaló a garázsban az első körök során a technika állapotát illetően. A brit idén még nem végzett a 2. helynél hátrébb futamon.

Verstappen rajtol a leghátrébbról a "nagy hatosból". A tegnapi Q2-es kiesése után most végül a 9. pozíció az övé, köszönhetően Sainz feltartásért kapott 3 rajthelyes büntetésének és Magnussen bokszutcai rajtjának, aki a tegnapi balesete miatt kényszerült oda újjáépített autójával.

Az idő továbbra is száraz, most van a legmelegebb az egész hétvége során. Ez a gumik élettartamát csökkentheti, ezért is törekedett az időmérőn a Ferrari és a Mercedes arra, hogy a közepes keverékeken kvalifikáljanak, így most azokon rajtolhatnak.

Lewis Hamilton is időben kiérkezett a rajtrácsra azt követően, hogy pár órával ezelőtt még egy hidraulikai hibát kellett kijavítaniuk a szerelőinek. A csapat elmondása szerint immár minden rendben az autóval.

Itt vagyunk hát, nézzük közösen, mit hoz idén a montreali pálya, ami általában hajlamos a váratlan fordulatokra, még ha a tavalyi futam nem is volt valami emlékezetes. Ám már a rajtrácsra pillantva is bízhatunk az izgalmakban, hiszen Sebastian Vettel rajtol az élről Lewis Hamilton elől, de különlegesség Daniel Ricciardo 4. és Valtteri Bottas 6. helye is.