Hamilton viszont az aszfaltos bukótérben kötött ki, elfékezte magát első gyorskörén.
Ez volt a majdnem kétszeresére nyúlt időmérő. A holnapi futam a szokásosnál egy órával korábban, 14:10-kor kezdődik!
Valtteri Bottas az Azerbajdzsáni Nagydíj pole-pozíciójában, íme a Q3 eredménye:
Hoppá, Bottas megelőzte Hamiltont, a brit is javít, de mivel gyengébb volt az első szektorban, csak második!
Vettel lila első szektorban kezd, de teljes körön 0,094-gyel elmarad, a második helyre lépett fel.
Vettel a sor elején, Giovinazzi mégsem Raikkönent várja, inkább a németre tapad, hogy meghúzza az egyenesben.
Megy az ügyeskedés a sorban: a Mercedes a végére akar maradni, Giovinazzi úgy helyezkedik, hogy szélárnyékot adjon Raikkönennek. Verstappen a bokszban marad az edzés végére.
Kvjat a hatodik helyre lép fel, miközben a többség elhagyja a bokszot az utolsó etapra.
Verstappen azonos szettel megtett még egy gyorskört, feljött a második helyre Hamilton és Vettel közé. Hátránya 0,366.
Vettel második, de 4 tizeddel lemaradva, Bottas, Verstappen és Perez a további sorrend.
Úgy tűnik, a Mercedes bekapcsolta a parti módot, Hamilton 1:40,703-at teljesített.
A Q2-ben leggyorsabb Verstappené az első mért kör, 1:41,447.
A Q3 is elindult, 10 perc múlva (talán) már tudjuk, ki szerzi az azerbajdzsáni pole-pozíciót.
Leclerc is továbbjutott balesete után, így ténylegesen kilenc résztvevője lesz a Q1-nek. Közülük Giovinazzi 10 rajthelyes büntetés birtokában van.
A Q2 eredménye:
Kvjat falhoz csapta a kerekét, de megúszta (még a kört is befejezte), Magnussen a bukótérben utolsó gyorskörén.
Szélárnyék segítségével Giovinazzi bejutott a Q3-ba, Sainz, Ricciardo, Albon, Magnussen és Gasly esett ki.
A negyedik Perez tovább javít, fél másodperc alatt különbsége Verstappenhez képest. Vettel újabb gyorskört fejezett be, az ötödik helyen.
A Haas tweetje szerint csúszós a pálya a 8-as kanyarban, ahol folyadék folyt ki Leclerc autójából.
Vettel befejezte gyorskörét, a 7. helyre jött fel, 1:42-es idővel.
A 12. helyen álló Vettelnek kritikusak lesznek ezek a percek. Leclerc az ötödik, így balesete ellenére a top 10-ből indulhat, ha nem szorítják ki.
Újra jár az óra, 7 perc maradt vissza a Q2-ből.
Újraindítás három perc múlva.
A baleset videója belső és külső szemszögből:
Just another painful reminder that Baku takes no prisoners. #happenstothebest @Charles_Leclerc pic.twitter.com/aRax2i1t6e
— F1i (@F1icom) 2019. április 27.
Leclerc Ferrarijának roncsai:
Amíg az edzés áll, mutatjuk a sorrendet: Verstappen, Bottas, Hamilton, Perez, Leclerc, Raikkönen, Kvjat, Sainz, Norris, Magnussen. A kiesőzónában: Albon, Vettel, Ricciardo, Giovinazzi, Gasly (mért idő nélkül).
Aggasztó, hogy nem csupán az energiaelnyelő elemeket kell visszatolni, de még folyadék is került a pályára az autóból. Leclerc autóját trélerrel szállítják el.
Jön az újabb várakozás a bokszban. A Q2-ből még 7:41 van vissza.
„Hülye vagyok, hülye vagyok” – szidta magát a csapatrádióban Leclerc. A pole-pozíció legnagyobb esélyese esett ki a Q2-ben.
A monacói elfékezte a gumit a 8-as kanyar féktávján, ezért nem tudott befordulni – egyenesen a falba hajtott.
Leclerc a falban, ugyanott törte össze, mint Kubica!
A két Ferrari közepes gumin próbál továbbjutni a Q2-ből, mindenki más lágyat használ.
Vettel első köre lassú, csaknem 2 másodperc lemaradásban 11. helyen áll.
Az első gyorskörök alapján Verstappen az élen Bottas és Hamilton előtt! 1:41,388 a holland ideje.
Fél óra elteltével folytatódhat az időmérő, kezdődik a 15 perces Q2.
Nyolc perc múlva, 15:50-kor indul el a Q2.
Érdekes összehasonlítás: a Q1-ben első, szélárnyékot kapó Gasly 341 km/h csúcssebességet ért el, a negyedik Verstappen segítség nélkül 329 km/h-t.
A csapatok továbbra is várnak, hogy folytatódjon a kvalifikáció.
Legalább 15 perc csúszás várható a Q2 kezdetében.
Az autót trélerre emelték, egyelőre vizsgálják a kanyar védőberendezéseit, ezért csúszik a Q2 indulása.
A Q1 eredménye: Gasly meglepetésre a leggyorsabb kört autózta Leclerc és Hamilton előtt. A kiesők Stroll, Grosjean, Hülkenberg és a két Williams.
A lengyel pilóta a lehető legközelebb akarta venni a kanyart, ez lett a veszte. A pilóta rendben van.
Újra egy Williams, Kubica fúródott a falba a pálya legszűkebb szakaszán!
Leintették az edzést, Hülkenberg és Ricciardo sem jut tovább, aztán piros zászló!
Verstappen a 14. helyen kockázatos pozícióban állt, innen sikerült javítania a 4. helyig.
Hülkenberg első rendes köre csak a 18. helyre elég, Sainz a 4. pozícióban.
3 perc van még hátra, Grosjean, Stroll, Russell, Kubica és Hülkenberg a kiesőzónában.
Gasly gyorsabb Leclerc-nél, 1:41,335-ös kört tett meg. Tőle nem vártuk volna ezt, hiszen így is, úgy is bokszutcából indul, a harmadik edzésen nem is gyakorolt időmérőre.
Stroll és a fal találkozásának nyomai. A kanadai kieső helyen.
Hamilton a 15.helyről felugrott a 3. pozícióba, 0,846 másodpercre Leclerc-től.
Ricciardo nagy gumifüsttel fékezett: tegnap több ilyet láttunk már tőle.
Bottas futólag visszavette a vezetést, aztán jött Leclerc, aki 6 tizedet adott neki: 1:41,426, ez már jobb a tavalyi pole-nál.
Vettel szélárnyékot is kapott az egyenesben, így 1:42,348-cal átvette a vezetést. Hamilton a hatodik helyre jött fel második körén.
Másodpercenként jönnek a gyorskörök, jelenleg Bottas a leggyorsabb 1:42,430-mal.
Kezdődik a Q1, George Russell az első a pályán: igyekszik kihasználni a rendelkezésre álló időt, tegnap mindkét edzést elveszítette a csatornafedél miatti balesetből kifolyólag.
A tavalyi pole-pozíciós kör Sebastian Vetteltől 1:41,498. Ez idén már a harmadik edzésen csaknem megdőlt, ott Leclerc 1:41,604-et teljesített.
Pierre Gasly pénteki figyelmetlensége miatt kapott súlyos büntetést, elmulasztotta a mérlegelést, ezért a bokszutcából kell indulnia. Nem csak őt büntetik, Antonio Giovinazzi a motor vezérlőelektronikájának cseréje miatt 10 rajthelyes hátrasorolást kapott.
15 órakor kezdődik az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérője, amelynek favoritja a szabadedzések alapján Charles Leclerc, aki mind a háromszor a leggyorsabb volt (köztük a ténylegesen 15 percig tartó FP1-en is).