DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
05:35

Most már egyre többen teljesítik első gyorsköreiket: a Mercedesek mögött a Ferrarik tűntek fel Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. Utóbbi versenyzővel kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a sepangi rajtnál elkövetett hibája miatt háromhelyes rajtbüntetést hozott magával Suzukába.

Mi ezzel meg is köszönjük Olvasóink figyelmét: az edzés összefoglalója ide kattintva érhető el; találkozunk a reggel 8-kor kezdődő időmérőn!

Íme, a teljes végeredmény:

Vége az edzésnek: Rosberg 3/3-nál jár, hiszen ismét ő bizonyult a legjobbnak.

Raikkönen és Verstappen is a forgalomra panaszkodott, miközben Ricciardo feljött a második helyre: az ausztrál három tizedre megközelítette Rosberget. Hamilton még nem futott lágy gumis kört, de már nem is fog: a brit visszatért a bokszba.

Közben már Verstappenné a legjobb első szektor: úgy tűnik, a Mercedes ezen a szakaszon lehet a legsebezhetőbb, a holland azonban így is összeszedett csaknem hét tizedmásodperces hátrányt.

Raikkönen aztán még a németnél is jobb részidőt futott az első szektorban, ám aztán utolérte az egyik Renault-t, így kénytelen volt elvenni a gázt. A másik Ferrari, Sebastian Vettelt is feltartották kissé a gyorsköre végén, ám ő így is bejött másodiknak.

És végre megérkezett az első igazán komoly köridő: Rosberg 1:32.092-vel a hétvége legjobb eredményét érte el!

A lágy guminak köszönhetően Gutierrez például fel is jött a hatodik helyre, ám a mezőny nagy része még adós a legpuhább keveréken futott időkkel.

Bár eddig nem alakult túl akciódúsan az edzés, az utolsó tíz perc igazi tűzijátékot hozhat, hiszen vélhetően a csapatok nagy része most fogja majd feltenni a lágy gumikat, hogy szimulálják a bő két óra múlva kezdődő időmérőt.

A fotó tanúsága szerint a Red Bull másik pilótája, Ricciardo is adott az abroncsoknak:

"Nem tudok gyorsan menni, mert elfékeztem a gumimat" - közölte Verstappen a rádión a csapatával. A fiatal holland be is jött a bokszba.

Az edzés utolsó harmadára fordulva már csak a Williamsek adósak mért körrel - a néhány perccel ezelőtti képen Massa még nem igazán siettette a dolgot:

Megjöttek a múlt hétvégén kettős győzelmet arató Red Bullok is: Daniel Ricciardo és Max Verstappen a Ferrarikat választotta el egymástól a negyedik-ötödik helyeken. Raikkönen lemaradása egyébként 360 ezredmásodperc az éllovas Rosberg mögött.

Mindez azonban nem akadályozta meg abban a címvédőt, hogy bejöjjön a második helyre, csapattársához hasonlóan a közepes keverékű gumikat használva. A félidőnél egyébként négyen rendelkeznek mért idővel:

"Hő áramlik az ülésem jobb oldalából" - közölte a már szintén pályán lévő Hamilton a csapatával.

Miközben Gutierrez egy hagyományosan ipszilonozással irányba állította az autóját, Rosberg 1:33.230-es körrel az élre állt.

Esteban Gutierrez is megpróbálkozott egy gyorskörrel a még mindig roppant instabil Haas volánjánál, ám ennek egy megforgás lett a vége: a mexikói az S-kanyarokban pördült meg a nedves fűre csúszva.

Íme, a legény a gáton, aki egyelőre az egyetlen mért kör birtokosa a harmadik edzésen:

És húsz perc elteltével megszületett az első mért idő is: Alonso 1:35.935-nél állította meg a stoppert.

Úgy tűnik, a McLaren-Honda szeretné szórakoztatni a most is lelkes japán közönséget: Button után ezúttal Fernando Alonso hajtott pályára, s a spanyol is slick gumikat tett fel az autójára.

Lassan eltelik az első negyed óra, de egyelőre még senkinek nincs mért ideje - remélhetőleg a pálya száradásával párhuzamosan az akció is felpörög majd Suzukában.

Ki nem találnánk, ki volt az első, aki slick gumikkal a pályára hajtott: természetesen Jenson Button volt az, aki szokás szerint kockázatott ilyen téren, de a McLaren britje hamar vissza is tért a garázsba.

A Renault szerint MiniKevin is erre vár:

A pilóták megtették installációs köreiket, most azonban mindannyian visszatértek a bokszba. Vélhetően tényleg arra várnak, hogy feltehessék a száraz pályára alkalmas abroncsokat.

Esteban Ocon szerint jó állapotban van a pálya, hamarosan a slick abroncsok is előkerülhetnek a fiatal versenyző szerint.

Miközben a pilóták egyelőre a pálya szárítását végzik, íme, egy hír már a holnapi rajtfelállást illetően: Pascal Werhlein autójában váltót kellett cserélni, emiatt a Manor német versenyzője öthelyes rajtbüntetést kap vasárnap.

Az aszfalt még egyértelműen nedves néhány ponton, amit a versenyzők gumiválasztása is jól bizonyít: a legtöbben intermediate abroncsokon gurultak pályára, de Palmer Renault-jára például a teljesen esős gumikat tették fel.

És ebben a pillanatban zöldre váltott a bokszutca végi lámpa: Palmer az első, aki kigurul a pályára, de többen is követik a példáját.

Itt egy kép is arról, milyen is az időjárás jelenleg a Japán Nagydíj helyszínén:

Ahogy arra az előrejelzések alapján arra számítani lehetett, szombatra virradóra megérkezett az eső Suzukába. Jelenleg ugyan nem esik, de a korábbi csapadék miatt helyenként nedves a pálya, a sötét felhők alapján pedig bármikor benne lehet a pakliban, hogy újra megnyitják az égi csapokat.

Sok szeretettel köszöntjük azokat az Olvasóinkat, akik ezen a korai órán is velünk tartanak, hogy együtt kövessük végig a Formula-1-es Japán Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzését! Pénteken mindkétszer Nico Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak - vajon a kvalifikáció előtt is a világbajnoki éllovas marad az eredménylista első helyén?