Most tartunk ott az edzésen, hogy megmerevedtek a frontvonalak, de mindenki még nem végezte el az időmérős szimulációját. Így állunk a gyakorlás felénél:
Itt a vége! Újabb kettős Ferrari-siker, jól kezdik ezt a hétvégét a maranellóiak, de meglátjuk, hogy holnap élesben is meglesz-e a mostani fölényük - az elejtett mondatok és a részeredmények alapján úgy tűnik, hogy igazán még senki nem játszotta ki az összes lapját...
Köszönjük a figyelmet, weboldalunkon hamarosan elérhető lesz az összefoglaló, majd jövünk a legérdekesebb nyilatkozatokkal!
Christian Horner szerint ők lemaradtak a jó időmérős próbákról, már nem jók a lágy gumik, de semmi gond, tudják, hogy mire képesek, holnap ennél többet mutatnak majd.
Mindjárt vége az edzésnek, az idők már aligha változnak, úgyhogy ide is tesszük az eredményt:
És hogy mi van Daniel Ricciardóval? A csapat szerint nem érzi a beállításokat, ezzel magyarázható az, hogy jelenleg csak a tizenötödik helyen áll, 1,2 másodperccel elmaradva Hülkenbergtől...
Gondok a McLarennél: Lando Norris feljött a nyolcadik helyre, de problémák adódtak a motorral, vissza kellett térnie a bokszba.
A McLarennél a bokszkiállást is gyakorolják:
Még egy érdekesség: George Russell jelenleg egy másodperccel gyorsabb Robert Kubicánál.
Jó kép!
A Red Bullok csendesebbek ezúttal. Max Verstappen csak a hatodik, Pierre Gasly pedig a tizenkettedik.
Egyébként jelenleg már egy másodpercen belül vagyunk a tavalyi pole-pozíciós köridőhöz képest, a tavalyi második szabadedzésen futott legjobb körnél pedig már egy másodperccel jobb Vettel.
Szűk húsz perc van hátra az edzésből, csendesebben zajlik a munka, a hosszabb etapokat gyűrik a csapatok és próbálják minél jobban kiismerni a gumikat az "igazi" körülmények között, a köridők nem javulnak.
Ez a helyszín továbbra sem csúnya...
Vettel i megforgott a hármas kanyarban, most már ő a harmadik, aki eljátszotta ezt.
Állítólag 60% az esély arra, hogy holnap essen az eső az időmérőn!
Baj van az Alfánál: Raikkönen és Giovinazzi autójából is szivárog valami, dolgoznak a szerelők.
A Mercedes nem válaszol a Ferrarinak, használt gumikon jöttek ki Hamiltonék, nem mennek bele az erőfitogtatásba.
A paddockban állítólag sokan meglepődtek azon, hogy a Ferrari még egy lágygumis időmérős próbát megnézett, ők már négy etapot teljesítettek, míg a legtöbben még csak kettőt.
Tovább javítottak a Ferrarik, ha csak keveset is: Vettel 1:28,846-ot, Leclerc 1:28,881-et futott az előbb.
Hejj-hajj, jönnek itt kérem a gyors körök: ha ez volt a Mercedes időmérős szimulációja, akkor a tesztek látott erőviszonyok helyreálltak, Hamilton és Bottas nagyjából fél másodpercet kapott a Ferrariktól. Viszont Nico Hülkenberg ideje azt sejteti, hogy ez még mindig nem az igaz, mert a Renault csak egy tizedre van Bottastól...
Néhány percig csak a két Ferrari volt a pályán, most jön a Mercedes ideje, csak Hamilton és Bottas köröz.
A Honda-motor...
Ééééés itt az újabb Ferrari-show: mindketten kijöttek a lágyabb gumin és több mint egy másodpercet osztottak ki Bottasnak, jelenleg Vettel áll jobban 14 századdal.
Úgy fest, hogy a tűzijáték első felvonásának vége, egyelőre nem javulnak a köridők, szinte mindenki sárga szektorokat gyárt.
Egészen jó képeket lehet csinálni ilyen fényviszonyok mellett:
Hamilton elrontja a sormintát, feljön a top3-hoz és éppen hogy, de megelőzi Verstappent.
Érdekes, hogy kirajzolódott a Mercedes-Ferrari-Red Bull sorrend: az első három helyen Bottas-Leclerc-Vettel hasonló idővel, majd nagyjából fél másodperccel hátrébb jön a Hamilton-Vettel-Gasly trió. A középmezőnyt pedig ismét Sainz vezeti a McLarennel!
Hamilton egy negyedik idővel és Bottashoz képest négytizedes hátránnyal kezdett.
Bottas is megjött, 1:30,1-gyel átveszi a vezetést! Tűzijáték, Verstappen is ott van Vettel előtt már, Gasly is jót ment...
Raikkönen:
Huhh, ezek a Ferrari-körök egyébként már legelsőre gyorsabbak, mint az első edzésen látottak, amelyekkel messze a többiek fölé nőttek.
Azonnal megérkeztek az első idők, megint a Ferrarik az élen és megint Leclerc áll jobban, méghozzá négy tizeddel.
Kimi Raikkönen azonnal megpördül a hármas kanyarban, de baj nincs, mehet tovább.
A fontos adatok:
1:32,9-cel Daniel Ricciardóé az első mért kör, nem kapkodják el a dolgot a csapatok.
Az első edzés 50 Celsius-fokos aszfaltja rengeteg hűlt, most éppen 31 Celsius-fokos.
Zöld a lámpa!
Közben egy fontos hír látott napvilágot a két edzés között: Patrick Head visszatér a Williamshez. Bővebben itt: https://formula.hu/f1/2019/03/29/patrick-head-visszater-a-williamshez
Addig is ez történt az elsőn: https://formula.hu/f1/2019/03/29/leclerc-vettel-1-2-vel-indult-a-hetvege
Köszöntjük olvasóinkat, pillanatokon belül kezdődik a második szabadedzés Bahreinben!