Az év első publikus rádiós káromkodása is megjött, ki mástól, mint a szókimondó Raikkönentől: "Összeszedtünk valami sz**t a bokszutcában a hátsó gumikkal, ezért egyáltalán nem volt tapadás."
"We picked up some s**t on the rear tyres from the pitlane, so there was absolutely no grip," Raikkonen tells his Alfa Romeo team. #F1
— Autosport Live (@autosportlive) March 15, 2019
No, hát el is jött a leintés ideje, vége a második edzésnek és a napi pályaaktivitásnak. Az első edzés szorossága után végül is a második is az volt, de csak a két Mercedes között. Hamilton pedig páros edzéselsőséggel indította 2019-et.
De elindult, visszaforgatta a Ferrarit és folytatta útját. A visszajátszásból látszik, hogy a kerékvetőre túlságosan ráhajtva úszott el alóla az autó.
Uh, Leclerc autója áll a pálya szélén, a menetiránnyal szembe fordulva.
A leintéshez közeledve vessünk egy pillantást a megtett körökre, mert a legaktívabbak már a 40-et közelítik. Raikkönen és Albon állnak a legtöbbel, 38-cal.
A Sky Sportsnál kommentáló Karun Chandhok sokakat megnyugtatólag kimondja: Szerinte valami nem fest jól az eredménytáblán, bizonyára különböző programokat futnak az élcsapatok, a Red Bull és a Ferrari még nem mutathatta meg, hogy mire képes. Hozzáteszi, az is látszik, hogy a Mercedes aligha fog szenvedni, de ő maga szoros időmérőre számít.
Leclerc jelzi, hogy valami furcsaságot érez a felváltásoknál, szerinte valami meghibásodott. Ennek ellenére nem szólították őt a bokszba.
Giovinazzi prezentált egy megpördülést a 15-ös kanyarban.
A Red Bulltól ez megszokott pozíció a tabellán, de jegyezzük meg, hogy a Honda a 2015-ös visszatérése óta még a közelében sem járt ilyen magasságoknak. Végre elhozhatja a japánok számára az áttörést az idei év, amire a McLaren oldalán hiába vártak.
Abba a helyzetbe viszont nem rondított bele, hogy a Mercedesek nyolc tizeddel vezetnek mindenki más előtt, sőt, ő szolgáltatta ehhez a tökéletes példát, hiszen pontosan 800 ezredre maradt el a legjobbja Hamiltonétól.
Na, egy javítás! Szokatlan 15 perccel a második edzés vége előtt, de Verstappen még adós volt egy lágygumis gyorskörrel, amit most le is szállított, a harmadik helyre ugrasztva a Red Bullját a Mercedesek és csapattársa, Gasly közé.
Russell a 19., Kubica a 20., négy másodperc a Williamsek körönkénti lemaradása a Mercedesekhez képest. És kettővel van előttük a 18. helyezett Norris. Mondjuk az a lehangoló látvány viszont már nem új, hogy a Williams és a McLaren állnak a mezőny végén...
Albonnak most is volt egy hibája, de ezúttal az autója sértetlen maradt: a 14-es kanyar előtt csípte el a fű szélét a Toro Rosso, megpördült, majd folytatta útját.
Ami viszont még durva, az az, hogy a 3. helyezett Gasly és a 16. helyezett Perez leggyorsabb köre között összesen 1 másodperc a különbség, szóval elképesztően közel van egymáshoz a... nem is középmezőny ez, hanem simán a mezőny.
A Pirelli kalkulációi szerint a kemény és a közepes keverék között fél másodperc, a közepes és a lágy között egy másodperc lehet a különbség körönként. Ez persze a versenyre vonatkozóan lesz főleg fontos, most az edzésen mindenki a lággyal futotta legjobb idejét. Kivéve Max Verstappent, aki úgy áll a 8. helyen, hogy egész délután ugyanaz az egy szett közepes keverék volt a Red Bullján!
Ha levesszük a két Mercedest - de sokszor merült ez fel az elmúlt öt évben -, akkor viszont elég szoros a csata mögöttük: Red Bullok, Ferrarik, Renault-k és egy darab Raikkönen mind egy rakáson.
Azért a teszteredmények után meglepetés lenne, ha valóban ekkorára rúgna a Mercedes - vagy bármely csapat - előnye.
Igazából két dolog lehetséges: vagy csak a Mercedesek akartak ma nagyon gyorsnak mutatkozni, vagy csak a Mercedesek a gyorsak. Mert Hamilton és Bottas előnye 8 tizedmásodperc az élen a harmadik helyezett Gasly előtt.
Verstappen már a közepes keveréken hajtott ki és láthatóan hosszabb etapra készül. A 8. helyen áll egyébként, és ez az az időszak, amikor akár végeredményt is hirdethetünk, hiszen ilyenkor az időeredményekben már nem nagyon szokott változás lenni.
A Renault-k feljöttek a 6-7. helyre, de rajtuk kívül nem volt egyéb jelentős változás az élmezőnyben az elmúlt percekben, és már a többség a bokszban van. Kérdés, hogy próbálkozni fog-e még valaki időmérős gyakorlással, vagy mindenki áttér a hosszú etapokra, ahogy az a második edzés második felén lenni szokott.
És Hamilton visszavette a vezetést csapattársától, 1:22,600, 48 ezredes előny.
Hamilton és Vettel összetalálkoztak a pályán, mindketten gyorskörükre készülnek...
Bottas a lágyakon 1:22,648-ra javított, ezredre pontosan fél másodpercet javítva Hamilton korábbi etalonján.
Most már a lágy gumikeverékek jönnek szinte mindenkinél, aki kihajt.
Raikkönen, talán elfelejtve, hogy már nem Ferrariban ül, befutott egy tizeddel Vettel mögé az 5. pozícióba.
Na, épp most indultak be a Ferrarik, Leclerc 7. legjobb ideje már hasonlít valamire, Vettel 4. helye meg már kifejezetten valami.
Fél óra elteltéve, amikor még nem mutatta ki mindenki a foga fehérjét, így áll a tabella első fele.
Most, hogy már mindenkinek van mért köre, a Williamsek ismét elfoglalták a helyüket a tabella utolsó két helyén, messze-messze mindenkitől. Oké, ez még mindig csak szabadedzés, de a tesztek során kapott előrejelzések igazolódnak be. Az első helyhez mért 4-5 másodperces lemaradásokat a Manor/Caterham-féle csapatok jelenlétekor láttunk legutóbb. Ha ez így marad, akkor nemcsak rossz, hanem fájdalmas szezon vár Kubicára és Russellre.
A Ferrarik eddig láthatóan más programot teljesítettek, Leclerc ráadásul a kemény gumikon. Ezért állnak még csak a 14. és a 17. helyen, nem szálltak még be a leggyorsabb körért folyó harcba.
Az ember kicsit nem figyel oda, és Hamilton már megint javít. Bár ha odafigyel, akkor is. 1:23,148-ra faragta tovább az etalont.
Kihajtott a bokszból Ricciardo, a hírek szerint az ülésével volt némi problémája, de sikerült megoldani.
Na, és a Mercedesek már javítottak is ismét. Hamilton 1:23,206-ra, Bottas pedig 1:23,439-re, amivel a finn visszaszerezte a második helyet.
Verstappen válaszköre arra volt elég, hogy bejöjjön a két Mercedes közé. A közepes gumikeverékeket használja most az élmezőny.
És itt is van az eredménye: 1:23,582-vel, a hétvége eddigi legjobb idejével Hamilton az élre állt. Három tizeddel mögé pedig besorolt Bottas a második helyre.
Verstappen, Magnussen, Kvjat most a sorrend az élen, de már lilulnak Hamilton szektoridői...
Most sem maradhat el a Ferrari újítása, a tizedes pontosságra lemért hőmérséklet.
Track temp 36.7C
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 15, 2019
Air temp 21.8C #FP2 #AusGP
Raikkönen nézte meg a füvet az első kanyarban, pár pillanattal később pedig korábbi csapattársa, Vettel is lekopírozta a mutatványt.
Az első edzésen Hülkenberg autójával, most pedig Ricciardóéval van gond a Renault-nál, ezen dolgozik a csapat, az ausztrál egyetlen körre sem hajtott még ki.
Todt, Brawn és Carey, az FIA és az F1 legmagasabb vezetői sajtótájékoztatót tartottak a két edzés között, ami egyperces csenddel kezdődött az elhunyt Charlie Whiting emlékére.
Gasly 1:25,4-gyel állt pillanatnyilag az élre, de már a mezőny felének van ideje, és folyamatosan érkeznek az újak, így bizonyára hamarosan valaki felülmúlja ezt.
Alexander Albon autóján még a kezdés előtt pár perccel is dolgoztak a Toro Rosso szerelői, miután a thai újonc az első edzés egyetlen balesetét - és piros zászlóját - okozva letörte autója első vezetőszárnyát. De alighanem ennél komolyabb sérülések is történtek a gép eleljén.
A Haas franciája 1:25,6-tal le is fektette az első kört. Egyre többen csatlakoznak hozzá a pályán.
Délelőtt, ami köszönjük szépen, nekünk éjszaka volt, Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb időt 1:23,599-cel, de mindkét Ferrari egy tizeden belül volt hozzá képest. ITT elérhető az összefoglaló, ha valami különös oknál fogva éjjel pont aludtatok.
Megkezdődött a munka, ezúttal Romain Grosjean lépett elsőként pályára.
Folytassuk hát az Ausztrál Nagydíj versenynapját, méghozzá az első után logikai sorrendben haladva a második edzéssel.