Steward
Admin
02:34

A gumikeverékeket illetően ugyebár egyszerűsítés történt, a Pirelli az öt slick gumiból álló skálájából továbbra is hármat visz minden helyszínre, de azokat mindig ugynazon a néven kell nevezni, függetlenül a tényleges keménységüktől: tehát van piros, sárga és fehér oldalfalú, amelyeket lágynak, közepesnek és keménynek kell hívni.

Hamilton tehát szoros állással szerezte meg az első helyet a két Ferrari előtt. Hamarosan jön az összefoglaló a részletekkel.

Kvjat még valami defektszerűséget érez az autóján és visszatér a bokszba. De egyébként is közelgett már ez az időpont, hiszen megjelent a kockás zászló, véget ért a szezon első edzése.

A Mercedesek, a Ferrarik és Verstappen három tizeden belül egymáshoz képest, Gasly eddigi legjobbja viszont már jelentősen elmarad tőlük, így Raikkönen most egy 1:24,8-cal be tudott jönni hatodiknak.

Egy pillanatkép Bottas akciójáról, aki valószínűleg nem akarta felgyorsítani mercedeses csapattagjai szívverését, mégis ezt tette.

Jaj, Bottas milyen ijesztő dolgokat csinált. Kicsúszott a bukótérbe, és majdnem akkor ütközött a falnak, amikor vissza próbálta pörgetni a Mercedesét. Végül éppen megúszta az autó a sérülést, a finn mehetett tovább, mintha mi se történt volna. 

Hülkenberg futott egy 16. időt, ami egy hellyel jobb Ricciardo pozíciójánál. A Renault nem tündököl egyelőre, de egyrészt ez még tényleg csak az első edzés, másrészt azért az erőviszonyokról még mindig nincs tiszta képünk.

Vissza is tért a zöld jelzés, és vele együtt végre Hülkenberg is a pályán, sikerült életet lehelni a Renault-ba.

Albon a Toro Rosso első szárnyát törte le, és némi hezitálás után el tudott indulni, hogy önerőből térjen vissza a bokszba. A piros zászlós jelzés így aligha fog sokáig tartani.

És a hétvége első piros zászlója is belefért még ebbe az edzésbe, Alexander Albon szenvedett balesetet a 2-es kanyarban. Az új versenyigazgató, Michael Masi a leállítás mellett döntött.

Óhó, és bejelentkeztek a Ferrarik, Vettel és Leclerc is egy tizeden belülre került Hamiltonhoz. A német 38 ezreddel lemaradva a második, a monacói 74-gyel a harmadik.

Hülkenberg autójára visszatették a padlólemezt, közeleg a kihajtása most már, amikor kevesebb mint fél óra van hátra az edzésből.

Verstappen pedig bejött közéjük, két tizedre van Hamiltontól. Magnussen a 4. helyre ugrott, de az ő hátránya már egy másodperc feletti, és sokan még most jönnek a lágy gumival.

Hamilton és Bottas is javított, de immár a brit vezet: 1:23,599!

Na, jön a második felvonás, ismét kezdenek a versenyzők kiviharzani a pályára.

Három teljesen újonc pilótája van ugyebár a mezőnynek, akiket akár az új brit aranygeneráció tagjainak is lehet nevezni, hiszen Lando Norris, George Russell és a thai színekben versenyző, de brit felmenőkkel rendelkező Alexander Albonról van szó, akik tavaly az F2 első három helyén zártak, szóval náluk jogosultabb újoncok aligha érkezhettek volna.

Raikkönen és csapattársa, Giovinazzi egyelőre a 13-14. helyen állnak, 2 másodperc lemaradásban.

Közben a hétvége első komolyabb technikai hibája is megérkezett, a Renault elmondása szerint Hülkenberg autójában elektronikai hiba ütötte fel a fejét az installációs köre során, ezért most restartolni kell a szoftvert, de számításaik szerint 15 percen belül már a dobogótlan német is ott lesz a pályán.

Tekinthetjük ezt akár félidőnek is, szóval itt a félidős helyzetjelentés.

EasyCapture1_4

Ez pedig az a pillanat, amikor megint elcsendesedett a pálya. Az a szabály továbbra is él, hogy az első edzés 40. percét követően vissza kell hogy adják az első szett gumit a Pirellinek a csapatok, ez történik most.

És immár Hülkenberg az egyetlen, akinek még nincs mért köre.

Közben meglehetősen "beszorosodott" a helyzet az élen, Bottashoz 59 ezredre felzárkózott Hamilton, és 86-ra Verstappen.

Kubica annyira élvezi a visszatérést, hogy a pályának még a füves részét is meglátogatta. A Williams egyébként egy elég komoly fejlesztési csomaggal érkezett, ami a döcögősen induló tesztelés fényében nem meglepetés. Kubica és Russell egyelőre az utolsók a tabellán, 3-4 másodperces lemaradással, amit nevezhetünk papírformának.

A Ferrari tizedes pontossággal megmérte, hogy mekkora a levegő és az aszfalt hőmérséklete.

Bottas nem lankad, ismét leggyorsabb első és második szektort futott. A harmadikra viszont azért már lankadt, mert összességében nem javított.

Verstappen, Hamilton és Leclerc jöttek be a 2-4. helyre ideiglenesen. Hamilton prezentált közben egy látványos elfékezést.

Négy évvel ezelőtt ez még simán pole-t ért volna itt, azóta viszont jelentősen gyorsultak az autók, a pályacsúcsnak most az az 1:21,164 számít, amivel Hamilton tavaly pole-t szerzett. A brit egyébként zsinórban immár öt időmérőn volt itt legyőzhetetlen. És a tesztek alapján jó esély van rá, hogy a legtöbb pályán idén ismét megdőlnek a legjobb köridők.

Bottas nem teketóriázik, 1:24,679-re javít! Ez már rögtön egy igencsak gyors körnek számít.

És hopp-hopp, itt is van a szezon első gyorsköre, Bottas 1:26,454-gyel kezdett. George Russell nem sokkal utána 1:36,8-at futott. Alighanem jelentős tempóbeli különbség lesz a Mercedes és a Williams között a szezon során, de azért nem ekkora!

Többen is követik őket, hivatalosan is beindult az élet a pályán.

Közben itt a szezon első rejtélye: az önmagában nem meglepő, hogy Michael Andretti néha feltűnik egy-egy F1-es hétvégén, de mégis mit keres pont a Toro Rosso garázsában?

Közben arról is megbizonyosodhatunk, hogy a szokásos menetrend sem változott, ami a kezdés utáni pár perces csendet illeti. Most végre Valtteri Bottas kihajtott, így talán övé lehet a szezon első mért ideje!

Alain Prost a Renault képviseletében már nyilatkozik is a Sky-nak, azt mondja nagyon magabiztosak, a szezon során jön egy komolyabb motorfejlesztés, és inkább a karosszéria terén van még lemaradásuk a legjobb csapatokhoz képest.

A Haas az autói orrán állít emléket Whitingnak ezen a hétvégén.

Grosjean kivételével mindenki túl van már a tapogatózó körén és visszatért a bokszba.

Kimi Raikkönen volt egyébként a szezon első hivatalos pályára hajtója az Alfa Romeóval.

Nem csalás, nem ámítás, mennek kifelé az installációs körükre az autók.

A lebonyolítási rend nem változott, 90 perces a két pénteki edzés.

Sajnos ez az idei évkezdet nem annyira vidám, mint az előzőek. Párizsban, az FIA központi épületén félárbócra eresztették a zászlót az előző éjjel elhunyt versenyigazgató, Charlie Whiting emlékére. 

Olyannyira pillanatokon belül volt, hogy már az írás pillanatában meg is történt, megkapta a zöld jelzést az F1-es szezon első szabadedzése a melbourne-i Albert Parkban.

Napos éjszakát mindenkinek, pillanatokon belül eljön a pillanat, amire oly sokan vártunk a 2018-as Abu Dhabi Nagydíj leintése óta.

Olvastad már?