Kevéssel a 30 perces pont előtt Hamilton átvette a vezetést Raikkönentől.
Magnussennel búcsúzunk, aki a végére elhagyta a tükrét. Holnap 15 órakor harmadik szabadedzés, 18 órakor időmérő.
A teljes végeredmény:
Véget ért a második szabadedzés, amelynek leggyorsabbja Valtteri Bottas, mindössze 3 ezredmásodperccel Hamilton előtt.
Hamiltonnak volt egy kis szóváltása a csapattal: a világbajnok szerint az autó hátulja nem működik, ezért változtatást kért a beállításokban. A csapat közölte, hogy erre nincsen felkészülve, mire Hamilton úgy válaszolt: „Mindenre fel kellene készülnünk.”
Mintha futamon lennénk: Sainz kifékezte az első kanyarban Grosjeant, aki nem adta olcsón a pozícióját.
Vettel szuperlágy abroncsain is erőteljes a szemcsésedés: ezzel a szettel a 19. körben jár.
A legjobban álló középcsapat az első edzéshez hasonlóan a Haas: Grosjean 7., Magnussen 9. pozícióban áll, kettőjük között Leclerc.
A második edzés utolsó félórája rendszerint a teletankos hosszú etapokról szól, Perez azonban a végére tartogatta kvalifikációs gyorskörét: 19.-ről 11. helyre ugrott előre.
A legtöbb kört Bottas és Sainz tette meg, mindketten 36-ot.
Vettel lágy abroncsai helyére használt szuperlágyak kerültek: a képeken jól lehetett látni, hogy a lágy gumikon jelentős hólyagosodás lépett fel.
Az edzés állása 60 perc elteltével:
Verstappen igyekszik utolérni a programot a kihagyott 45 perc után: felkerültek a szuperlágyak, most az ötödik helyen tart, Raikkönen előtt.
Magnussen néhány csepp esőt jelez, de csapata megnyugtatja, hogy nem fog eleredni.
A két Mercedes és két Ferrari feltérképezi a két lágyabb abroncsot: Hamilton és Vettel lágy, a finnek szuperlágy abronccsal teljesítenek hosszú etapot.
Első köreivel Verstappen a 7. helyre ugrott fel, a holland lágy gumit használ.
Grafika arról, milyen erők hatnak a versenyzőkre az első kanyarkombinációban.
Feeling the g's through the first three turns #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/pyth1ii9us
— Formula 1 (@F1) 2018. november 9.
Verstappen autójáról lekerült a gumipaplan, először pályán a második edzésen az első tréning leggyorsabbja.
Az edzés felénél Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Raikkönen az első öt sorrendje.
Hamilton javít és a második helyre lép: 0,003 másodpercre Bottastól!
Vettel továbbra is panaszkodik arra a rejtélyes tárgyra, amely a lábai között mozog. Miután a német bokszba állt, a Ferrari újra megvizsgálja az autó lábterét.
A végsebességek listáján mindeközben Williams az első és harmadik helyen:
Ricciardo harmadik helyre lépett, Verstappen még mindig nem hagyta el a bokszutcát.
Bottas és Vettel között 0,073 másodperc a különbség, Hamilton már 0,399-re van.
Hamilton elsőként fért be a hétvégén 1:19 alá, de már az ő ideje is a múlté: Bottas (1:08,846) és Vettel is megelőzte. Mindannyian szuperlágy szetten gyorsultak.
Az első félóra után így áll az edzés:
Kemény elfékezés Leclerc-módra.
RAI, VET, HAM, BOT, RIC és LEC az első hat helyen. Az első edzés leggyorsabbja, Verstappen egyelőre nem járt a pályán.
1:09,508-cal Raikkönen az első helyen.
Raikkönent lesz érdemes figyelni: a finn autójára már felkerült a szuperlágy, mindenki más lágy vagy közepes keveréket használt eddig.
Időközben újra szabad a pálya. Vettel vezet Bottas, Ricciardo és Leclerc előtt.
Egy másik rádióüzenet a némettől, amin még a csapat is nevetett: „Valami van a lábaim között… Azt leszámítva, ami nyilvánvalóan ott van. Valahol a lábfejemnél. Örülnék, ha az lenne, de valami más.”
Vettel csapatrádión kérdezte meg, rendben van-e a balesetet szenvedett Renault pilótája, mérnöke pedig megnyugtatta.
A 13-as kanyarban lecsúszott a pályáról, a füvön pedig már nem tudott mit kezdeni az autóval, és jobb oldalát a falnak csapta.
Hülkenberg Renault-ja összetört, piros zászlóval szakítják meg az edzést!
Záporoznak az erős körök, futólag Bottas volt az élen, most ismét Vettel vezet.
Vettel 1:09,990-re faragta a legjobb köridőt, kilenc versenyző rendelkezik mért körrel.
1:10,587-es körével Raikkönen az élen Grosjean és Sainz előtt.
Elkezdődött az edzés, első autóként Raikkönen ment ki a pályára.
Az ég továbbra is felhős, az előrejelzés 40 % esélyt ad az esőre.
Alonso, Ericsson és Perez először lép pályára, miután a délelőtti tréningen tesztpilótáknak adták át autóikat.
A nap első szabadedzése alapján bízhatunk az izgalmas folytatásban: Verstappen a Red Bull-lal, Vettel a Ferrarival és Hamilton a Mercedesszel egyetlen tizeden belül végzett az eredménylista első három helyén. A 17 órakor kezdődő második tréningen okosabbak lehetünk, valóban ilyen szoros-e az élmezőny, vagy a nyitóedzés volt csalóka.