Hamilton előbb beleszólt a rádióba, hogy "tudok még gyorsabban menni", majd csúnyán elfékezett egy kanyart és a füvön landolt...
Lezárult az edzés, köszönjük a figyelmet - érkezik az összefoglalónk, aztán holnap hozzuk a nyilatkozatokat is!
Hamarosan kiderül, hogy milyen motor volt a Red Bullban, mármint hogy betehetnek-e másikat büntetés nélkül.
A nap legjobbja motoron tér vissza a bokszba - ha ezt a hétvégét is elrontja a Red Bullnak a Renault...
Megállt a motor... padlógázas rész után lelépett a pedálról, aztán a motor "lekapcsolta magát".
A holland leparkol és kiszáll! Megállt a Renault-motor?
Verstappen alatt megállt a Red Bull! Dráma?
"Megyek a bokszba..." "Ne, maradj még kint!" "Megyek a bokszba." "Maradj kint." Alonso és a mérnöke beszélget...
Tíz perc van hátra az edzésből.
Alonso megint nem bír magával... versenyezett kicsit Oconnal, aztán lecsúszott a fűre és panaszkodott a rádióban.
Hát ez így érdekes lesz, de tegyük hozzá, hogy a "versenygumi" nem a hiperlágy lesz - a hosszú etapos tempó inkább az ultralágyakon, netán a szuperlágyakon lehet igazán döntő.
Jujj, a hiperlágyas hosszú etapok. Verstappen és Ricciardo 1:23-akat megy stabilan, előbbi jó ideig (a hetedik körében még simán) 1:21-ekre volt képes, Hamilton a 13 körös gumikon 1:26-okat tud.
A hiperlágyak kopása Vettel köridejeiből jól látszik: 1:21,8, 1:22,3, 1:22,8, 1:25, aztán 1:27 és azt mondta a csapatnak, hogy ennyire volt képes.
Hogy mit tudunk eddig meg ebből az edzésből?
- A Red Bullé a hétvége legerősebb autója, óriási fölényben az eergiaitalosok
- A Renault a második gyakorláson is nagyon erős, élcsapat-szint
- A Mercedes és a Ferrari sincs jó barátságban a hiperlágy gumikkal
Tehát akkor az állás fél órával a vége előtt:
Stroll kerül a középpontba, kicsúszott a bukótérbe, de baj nélkül visszatért a pályára.
Most már tényleg az edzés unalmasabb része zajlik, legalábbis amíg nem látjuk a hosszabb etapok eredményeit, körátlagait és hosszúságait.
Ez lehet a Renault nagy hétvégéje?
Most már kezdődnek a hosszabb etapok, a versenyszimulációk és ha ez így van, akkor a két Mercedes és a két Ferrari közül csak Vettel fér be a legjobb hatba.
Érdekesség: mindenki futott már gyors kört a hiperlágyakon, kivéve az utolsó helyen álló Stoffel Vandoorne-t.
Az időmérő szempontjából fontos, hogy működő stratégiának tűnik a hiperlágyakon az egy erős kör, egy hűtő kör kombináció - viszont így is nagyon hamar elfogynak, nagyon megérheti az ultralágyakon megpróbálni bejutni a Q3-ba holnap.
Ricciardo is bejön 1:17 alá, másfél tizedre megközelíti Verstappent.
Verstappen tovább javít, 1:16,7-nél jár, így gyakorlatilag megfutotta azt, amivel behúzta az első edzést - 1,2 másodperccel vezet mindenki más előtt. A mezőny felett a holland.
Mondjuk a végsebességekkel nincs gond a Ferrari-motoroknál:
A gumik még mindig nem működnek, a ritka levegővel és a koszos pályával képtelenek megbirkózni a csapatok - most éppen Magnussen hitetlenkedik, hogy mennyire semmi közük az abroncsoknak a megszokott tapadáshoz.
Most már Sainz a második, egyedül Verstappen tűnik foghatatlannak a többiek számára.
A Ferrarik előhúzták a hiperlágyakat.
Vettel csúnyán elfékezi a stadion bejáratát, mégis bejön másodiknak, épphogy Ricciardo elé.
Hulk?
Hát ez mondjuk az eddigiek alapján nem meglepő - a leggyorsabb szektorok:
Így állunk fél óra után:
Ricciardo fél másodpercet kapott Verstappentől, így második, továbbra is nagyon erős a Red Bull - közben az is egyértelmű, hogy a hiperlágy gumik komoly tempóelőnyt adnak, de az is, hogy brutálisan hamar el is fogynak.
Na, kezd alakulni: Verstappen megérkezik, 1:17,4-gyel az élen!
Most éppen Hamilton az élen, lépegetnek előrébb a pilóták.
Már Hartley áll az élen, bement 1:19 alá, a Red Bullok viszont még nem futottak mért kört.
Közben 1:19,0-val Vettel az élen, de ez az idő még mindig sokkal lassabb az első edzésen látottaknál.
Vetel megcsúszása:
Továbbra is jó a Renault: Hülkenberg 1:19,1-gyel átveszi a vezetést, megelőzi Hamiltont és Bottast.
Bottas az ultralággyal érkezik:
Magnsussen is lefutott a pályáról, hát, egyelőre nem lett jobb a helyzet az első edzéshez képest.
Raikkönen és Ericsson is megcsúszott, túlkormányzottságra panaszkodik - továbbra is nagyon koszos a pálya.
Hamilton is készül...
Raikkönen 1:20,0-val nyit, igaz, az első edzésen Verstappen 1:16,6-tal zárt az élen.
Lessünk be egy F1-es autóba:
Raikkönen és Vettel is új szuperlágy keverékekkel kezdi meg a munkát, Gasly után a két Ferrari száguldott ki a pályára.
Érkeznek az autók...
Pierre Gasly rögtön arra panaszkodik, hogy az autója jobba húz.
Elkezdődött az edzés!
A hangulat adott:
Going full swing into the #MexicoGP pic.twitter.com/5E2z3sz5s8
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2018. október 26.
Videón az első edzés főbb eseményei:
A good morning in Mexico for @redbullracing
— Formula 1 (@F1) 2018. október 26.
And a good morning for @RenaultSportF1
All the best bits from FP1 at the #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/YpS6a5FPLa
Az első szabadedzés szöveges összefoglalója itt olvasható: https://formula.hu/f1/2018/10/26/negy-renault-motoros-auto-kezdett-az-elen-mexikoban
Köszöntjük kedves olvasóinkat, néhány percen belül kezdetét veszi a második szabadedzés Mexikóban. Az első gyakorláson a pilóták sokat panaszkodtak a pályára és a hiperlágy gumikre, most viszont már muszáj lesz aktívabban dolgozniuk.