DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
16:27

És Vettel már ott is van az öt másodperces határ környékén Verstappen mögött.

Köszönjük a figyelmet, élő szöveges közvetítésünket ezzel berekesztjük. Gyertek máskor is.

És Bottas valahogy a dobogó harmadik fokán végzett, miközben egész hétvégén jelentős elmaradásban volt csapattársához képest. 

Raikkönen azt mondja a rádión, hogy csalódott. Valószínűleg ha boldog lenne, azt is ugyanilyen hangszínnel mondta volna.

Hamilton 13 ponttal növelte előnyét a tabellán, ami így most 30 Vettellel szemben. A szezon során még csak most először van valakinek egy futamgyőzelem értékűnél nagyobb előnye - ez is egészen különleges.

Grosjean, Ocon, Perez, Sainz és Stroll a többi pontszerző.

Lewis Hamilton megnyerte az Olasz Nagydíjat a Ferrari-szurkolók előtt, ki gondolta volna ezt a szombati időmérős vörös söprés után! 

Raikkönen végül második lett, Bottas a harmadik, és Vettel lett a negyedik, mert Verstappent mögé sorolja vissza a büntetése.

Az utolsó kör.

Szirotkin visszaveszi a kört Raikkönentől, jaj. Nagyon komoly gond nincs, viszont rászóltak a finnre, hogy a vibráció miatt nagyon óvatos legyen. És most vissza is körözte az oroszt.

Három kör van hátra, Hamilton vezet, Raikkönen már hét másodperces hátrányban.

Bottas már minden irányból támadja Verstappent, de a holland nem enged. Pedig vele szemben tulajdonképpen semmit sem véd a büntetés miatt. 

"Tudom, hogy időt veszítek Vettelhez képest, de egyáltalán nem érdekel" - adja meg ő maga a választ a sokakban felmerült kérdésre.

Kisípolt választ adott Verstappen, amikor közölték vele a büntetés tényét.

Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott a Bottasszal való koccanásért. A finnek így már nem is kell előznie a dobogóért, a holland pedig a jelenleg 8 másodperccel mögötte lévő Vettellel harcol elméletben.  

És Raikkönen leszakadt, már három másodperc a hátránya. Úgy tűnik, most sem lesz meg az a várva várt győzelem...

Az első sikánban, kívülről próbálkozott a brit, a Ferrari pedig nem tudott mit tenni, koccanás nélkül elfért egymás mellett a két autó a szűk fordulóban, de onnan már a Mercedes jött ki korábban.

És Hamilton előz a 45. körben!

Az élen álló páros nem is diktál különösebben gyors tempót, jelenleg a Force Indiák is gyorsabbak náluk. 

Oh, Bottas és Verstappen koccantak az első sikán előtt, a kívül lévő finnek a menekülőúton kellett végigtekergőznie, hátrányban tért vissza a 4. helyre. De nem biztos, hogy a holland védekezése szabályos volt...

Bottas pedig megérkezett Verstappenre - a hollandnak szóltak, hogy Charlie Whiting üzeni, többször nem vághatja át az első sikánt védekezés közben úgy, mint a múltkor.

Grosjean 6., de vadásznak rá a frissen kereket cserélt Force Indiák. Az utolsó két pontszerző hely pedig a Renault-ké jelenleg.

Ocon most bokszba hajtott, szóval Vettel már az 5. A friss gumikkal haladó Bottast már nehéz lesz befognia.

A két Force India még mindig nem járt a bokszban, ezért álltak az 5-6. helyen (szép felzárkózás Pereztől!), de Vettel most befurakodott közéjük.

Na, Bottas kiállt az élről, visszajött a 4. helyre, Verstappen mögé. Az élen viszont lanyhult a küzdelem, Hamilton és Raikkönen gumijai sincsenek már valami jó állapotban.

Ezt látja most maga előtt Hamilton. Két finnt - az egyik a barátja, a másik az ellensége ebben a csatában.

Húsz körrel a vége előtt Mercedes-szendvicsben a Ferrari. Látványos, kétesélyes csata az élen.

Hamilton már megint ott van egy másodpercen belül Raikkönen mögött. Ezen a ponton Bottas jelenléte talán már inkább hátrány Hamilton számára, hiszen általa Raikkönen is DRS-t kap.

Huh, most viszont Hamilton kezdte el darálni a leggyorsabb köröket, legutóbb 1,4 másodperccel gyorsabb volt Raikkönennél. 

És várnak a Ferrarinál ismét - Vettel kapott új gumikat, amivel a 10. helyig esett vissza.

És bőven, 5 másodperccel Raikkönen mögött tér vissza a pályára. Ujjong a tifosi a lelátón, a Ferrari megtartotta a vezetést! Azzal, hogy jelenleg még a bokszkiállástalan Bottas vezet, és nem lepődnénk meg, ha megpróbálná kicsit feltartani honfitársát.

Hamilton most hajtott a bokszba - nyolc körrel Raikkönen után.

Ha mostanában nem láttatok volna elfüstölő Renault-motort a Red Bullban. 

De biztos láttatok.

Nico Rosberg beszél a Sky-on: "A rajtbaleset egyértelműen Vettel hibája volt, és nem lesz belőle világbajnok, ha rendre ilyen hibákat vét."

Verstappen is megjárta a bokszot. Raikkönen már több mint egy másodperccel gyorsabb körönként, mint Hamilton az élen.

Raikkönen közben már akkorákat faragott le a hátrányából, hogy Hamilton biztosan nem fogja tudni megelőzni a bokszban. Most éri utol viszont Bottast...

Oh, Ricciardo autójában elfüstölt az új motor, ami miatt a mezőny végéről rajtolt... Az ausztrál félreáll és feladja a futamot. 

Na, most már gyorsabb Raikkönen! De Hamilton még mindig nem jön. Viszont néhányan esőt jelentenek a rádión!

Hamilton már négy kört ment a Ferrari kerékcseréje óta. Azonos köridőket futnak már egy ideje.

"Kimi, Hamilton kint maradt, most nyomnunk kell, ez egy kritikus pillanat" - mondják Raikkönen fülére. Jaj, de izgalmas! De tényleg.

A Mercedes szerelői ki-be pakolgatják a kerekeket, de Hamilton még mindig nem jön.

"Hammertime" - mondják a fülére. Hát ezt. És futott is egy leggyorsabb kört.

Raikkönen jött a bokszba korábban, megkapta a lágy keveréket. Figyeljük, mit csinál most Hamilton!

Vettel már a 7. most előzte meg Sainzt. Ocon és Grosjean vannak előtte. 

De közben mögöttük pedig a Bottas és Verstappen csatája zajlik. A holland elmérte az első sikánt, keresztülment a lassítón, és visszajött a Mercedes elé. "Közelében sem volt az előzésnek, Max, nem kell aggódni" - mondták Verstappen fülére, hogy nem kell átadnia a pozíciót.

Az élen álló kettős között még mindig egy másodperc körüli a különbség - jelen állás szerint a bokszkiállások időzítése kulcsfontosságú lehet a győzelem sorsában.

Az első tíz helyezett és a köztük lévő különbségek:

Vettel lágy gumikeveréket kapott - érdekes lesz figyelni, mennyire használódnak el, mert jelenleg még az is benne van a pakliban, hogy az egész futamot megpróbálják végigcsinálni ezzel a szettel. A német már Szirotkint üldözi a 10. helyért.

Alonso jön a bokszba: "A szokásos probléma, micsoda kár!" A spanyol beáll a csapata elé és valószínűleg fel is adja a futamot motorhiba miatt. Egyébként az első körben Brendon Hartley is kiesett, csak a sok történés között nem is volt időnk mondani. Miatta jött be a biztonsági autó.

És Vettel meg is előzte Ricciardót a célegyenesben.

Közben előzések, csaták a sűrű középmezőnyben, Perez második próbálkozásra elment Alonso mellett az 1-es kanyarban, Leclerc legyűrte Gaslyt. Ricciardo mögött pedig ott van Vettel a 14-15. helyen.

Raikkönen és Hamilton kettőse el is húzott a Verstappen által vezetett üldözőktől. A brit még mindig DRS-távolságban a Ferrari mögött.

Döntés a Hamilton-Vettel koccanásról: versenybalesetnek nyilvánították, senki nem kap büntetést.

Perez és Magnussen koccantak a Lesmóban csata közben, elhullajtva pár aero-elemet.

Egy akadály elhárult legalább Raikkönen győzelme elől: Vettelt már biztosan nem kell majd elengednie maga mellett. Helyette persze egy még veszélyesebb ellenfelet, Hamiltont kapta meg a nyakára.

Jézus, Raikkönen és Hamilton mekkorát csatáznak az újraindítás után, még DRS nélkül! A brit előzött az első sikán előtt, a finn visszavette a vezetést a második sikánnál!

Vizsgálják Hamilton és Vettel koccanásának esetét. Ránézésre Hamilton semmit nem csinált rosszul, nem hagyta el a pályát és nem szorította ki a németet, és már előtte volt, amikor Vettel nekikoccant. De várjuk a döntést.

A sorrend tehát az élen Raikkönen, Hamilton, Verstappen, Bottas, Grosjean, Sainz.

Ricciardo és Hülkenberg is megejtett egy "ingyen" bokszkiállást. Vettelt viszont lehet, hogy veszélyesen engedték ki a szárnycsere után, hiszen Ericssonnak fékeznie kellett.

A biztonsági autó a pályán, Vettel a 18. helyen, törött első szárnnyal megy a boksz felé.

Raikkönen nagy elfékezés után megtartotta a vezetést, Hamilton a második sikánban megelőzte Vettelt és a német megpördült!

A versenyzők visszatértek a rajtrácsra a felvezető kör végén...

Magnussen, Leclerc, Ericsson és a mezőny végén Ricciardo rajtolnak lágy gumin, a többiek szuperlágyon vannak. 

Hamilton előnye a pontversenyben 17 pont. Kemény feladat áll előtte, ha nem szeretné, hogy ez a szám tovább csökkenjen. 

Már csak öt perc van hátra, mindenféle felvezető parádénak vége, rajta!

Alonso: "Remélem, ez a futam tovább fog tartani számomra, mint az előző, ami egyetlen kanyar után véget ért." A spanyol a pontszerzést célozza, noha tudatában van, hogy a McLaren számára nem fekszik Monza.

Maurizio Arrivabene szó szerint a körmét rágva nyilatkozik. Óvatos, de lesüt róla, mennyire fontos lenne számára, ha Raikkönen és Vettel a leintésig megőriznék a pozíciójukat.

"Mindig megijedek, amikor Nico hétköznapi szerelésben jön velem szembe a rajtrácson, mert rámtör az érzés, hogy nem készült fel időben" - viccelődik korábbi pilótájával, Nico Rosberggel Toto Wolff. A 2016-os bajnok immár a mikrofon másik végén állva érkezett erre a hétvégére.

Egy halom híresség és kívülálló sportoló is ellátogatott erre a hétvégére. Itt van a sprinter Wayde van Niekerk, valamint a labdarúgó Kaká is.

Egy Hamlton-sikert viszont aligha tudna könnyű szívvel lenyelni a közönség. A brit is tudja, hogy Monzában nem ő a kedvenc, legutóbbi posztjában pedig "kígyófészeknek" nevezte a helyszínt, amelyről másoknak inkább a "motorsport szentélye" jelző jut eszükbe.

Ez a rajongó azt üzeni papírján, hogy 11778 kilométert utazott Monzába Vettel miatt. De azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a nézők és a Formula-1 közegének többsége örülne egy népszerű Raikkönen-győzelemnek. 2013 márciusa óta nem láttunk ilyet ugyanis, több mint 5 éve!

Itt a cikk arról, hogy hogyan is áll fel a rajtrács ma délután. Raikkönen a pole-ban tavaly Moncao óta először, a Ferrarié pedig az első sor, Monzában 2000 óta először!

Napos napot az Olasz Nagydíjról! Mondjuk annyira most sem napos, mert egy órával a rajt előtt még egy kis eső is beköszönt, de a csapadéknak már semmi nyoma, és nem is várható a verseny idejére sem. Száraz futam elé nézünk tehát.