DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
16:04

Húsz körrel a vége előtt Mercedes-szendvicsben a Ferrari. Látványos, kétesélyes csata az élen.

Köszönjük a figyelmet, élő szöveges közvetítésünket ezzel berekesztjük. Gyertek máskor is.

És Bottas valahogy a dobogó harmadik fokán végzett, miközben egész hétvégén jelentős elmaradásban volt csapattársához képest. 

Raikkönen azt mondja a rádión, hogy csalódott. Valószínűleg ha boldog lenne, azt is ugyanilyen hangszínnel mondta volna.

Hamilton 13 ponttal növelte előnyét a tabellán, ami így most 30 Vettellel szemben. A szezon során még csak most először van valakinek egy futamgyőzelem értékűnél nagyobb előnye - ez is egészen különleges.

Grosjean, Ocon, Perez, Sainz és Stroll a többi pontszerző.

Lewis Hamilton megnyerte az Olasz Nagydíjat a Ferrari-szurkolók előtt, ki gondolta volna ezt a szombati időmérős vörös söprés után! 

Raikkönen végül második lett, Bottas a harmadik, és Vettel lett a negyedik, mert Verstappent mögé sorolja vissza a büntetése.

Az utolsó kör.

Szirotkin visszaveszi a kört Raikkönentől, jaj. Nagyon komoly gond nincs, viszont rászóltak a finnre, hogy a vibráció miatt nagyon óvatos legyen. És most vissza is körözte az oroszt.

És Vettel már ott is van az öt másodperces határ környékén Verstappen mögött.

Három kör van hátra, Hamilton vezet, Raikkönen már hét másodperces hátrányban.

Bottas már minden irányból támadja Verstappent, de a holland nem enged. Pedig vele szemben tulajdonképpen semmit sem véd a büntetés miatt. 

"Tudom, hogy időt veszítek Vettelhez képest, de egyáltalán nem érdekel" - adja meg ő maga a választ a sokakban felmerült kérdésre.

Kisípolt választ adott Verstappen, amikor közölték vele a büntetés tényét.

Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott a Bottasszal való koccanásért. A finnek így már nem is kell előznie a dobogóért, a holland pedig a jelenleg 8 másodperccel mögötte lévő Vettellel harcol elméletben.  

És Raikkönen leszakadt, már három másodperc a hátránya. Úgy tűnik, most sem lesz meg az a várva várt győzelem...

Az első sikánban, kívülről próbálkozott a brit, a Ferrari pedig nem tudott mit tenni, koccanás nélkül elfért egymás mellett a két autó a szűk fordulóban, de onnan már a Mercedes jött ki korábban.

És Hamilton előz a 45. körben!

Az élen álló páros nem is diktál különösebben gyors tempót, jelenleg a Force Indiák is gyorsabbak náluk. 

Oh, Bottas és Verstappen koccantak az első sikán előtt, a kívül lévő finnek a menekülőúton kellett végigtekergőznie, hátrányban tért vissza a 4. helyre. De nem biztos, hogy a holland védekezése szabályos volt...

Bottas pedig megérkezett Verstappenre - a hollandnak szóltak, hogy Charlie Whiting üzeni, többször nem vághatja át az első sikánt védekezés közben úgy, mint a múltkor.

Grosjean 6., de vadásznak rá a frissen kereket cserélt Force Indiák. Az utolsó két pontszerző hely pedig a Renault-ké jelenleg.

Ocon most bokszba hajtott, szóval Vettel már az 5. A friss gumikkal haladó Bottast már nehéz lesz befognia.

A két Force India még mindig nem járt a bokszban, ezért álltak az 5-6. helyen (szép felzárkózás Pereztől!), de Vettel most befurakodott közéjük.

Na, Bottas kiállt az élről, visszajött a 4. helyre, Verstappen mögé. Az élen viszont lanyhult a küzdelem, Hamilton és Raikkönen gumijai sincsenek már valami jó állapotban.

Ezt látja most maga előtt Hamilton. Két finnt - az egyik a barátja, a másik az ellensége ebben a csatában.

Hamilton már megint ott van egy másodpercen belül Raikkönen mögött. Ezen a ponton Bottas jelenléte talán már inkább hátrány Hamilton számára, hiszen általa Raikkönen is DRS-t kap.

Huh, most viszont Hamilton kezdte el darálni a leggyorsabb köröket, legutóbb 1,4 másodperccel gyorsabb volt Raikkönennél. 

És várnak a Ferrarinál ismét - Vettel kapott új gumikat, amivel a 10. helyig esett vissza.

És bőven, 5 másodperccel Raikkönen mögött tér vissza a pályára. Ujjong a tifosi a lelátón, a Ferrari megtartotta a vezetést! Azzal, hogy jelenleg még a bokszkiállástalan Bottas vezet, és nem lepődnénk meg, ha megpróbálná kicsit feltartani honfitársát.

Hamilton most hajtott a bokszba - nyolc körrel Raikkönen után.

Ha mostanában nem láttatok volna elfüstölő Renault-motort a Red Bullban. 

De biztos láttatok.

Nico Rosberg beszél a Sky-on: "A rajtbaleset egyértelműen Vettel hibája volt, és nem lesz belőle világbajnok, ha rendre ilyen hibákat vét."

Verstappen is megjárta a bokszot. Raikkönen már több mint egy másodperccel gyorsabb körönként, mint Hamilton az élen.

Raikkönen közben már akkorákat faragott le a hátrányából, hogy Hamilton biztosan nem fogja tudni megelőzni a bokszban. Most éri utol viszont Bottast...

Oh, Ricciardo autójában elfüstölt az új motor, ami miatt a mezőny végéről rajtolt... Az ausztrál félreáll és feladja a futamot. 

Na, most már gyorsabb Raikkönen! De Hamilton még mindig nem jön. Viszont néhányan esőt jelentenek a rádión!

Hamilton már négy kört ment a Ferrari kerékcseréje óta. Azonos köridőket futnak már egy ideje.

"Kimi, Hamilton kint maradt, most nyomnunk kell, ez egy kritikus pillanat" - mondják Raikkönen fülére. Jaj, de izgalmas! De tényleg.

A Mercedes szerelői ki-be pakolgatják a kerekeket, de Hamilton még mindig nem jön.

"Hammertime" - mondják a fülére. Hát ezt. És futott is egy leggyorsabb kört.

Raikkönen jött a bokszba korábban, megkapta a lágy keveréket. Figyeljük, mit csinál most Hamilton!

Vettel már a 7. most előzte meg Sainzt. Ocon és Grosjean vannak előtte. 

De közben mögöttük pedig a Bottas és Verstappen csatája zajlik. A holland elmérte az első sikánt, keresztülment a lassítón, és visszajött a Mercedes elé. "Közelében sem volt az előzésnek, Max, nem kell aggódni" - mondták Verstappen fülére, hogy nem kell átadnia a pozíciót.

Az élen álló kettős között még mindig egy másodperc körüli a különbség - jelen állás szerint a bokszkiállások időzítése kulcsfontosságú lehet a győzelem sorsában.

Az első tíz helyezett és a köztük lévő különbségek:

Vettel lágy gumikeveréket kapott - érdekes lesz figyelni, mennyire használódnak el, mert jelenleg még az is benne van a pakliban, hogy az egész futamot megpróbálják végigcsinálni ezzel a szettel. A német már Szirotkint üldözi a 10. helyért.

Alonso jön a bokszba: "A szokásos probléma, micsoda kár!" A spanyol beáll a csapata elé és valószínűleg fel is adja a futamot motorhiba miatt. Egyébként az első körben Brendon Hartley is kiesett, csak a sok történés között nem is volt időnk mondani. Miatta jött be a biztonsági autó.

És Vettel meg is előzte Ricciardót a célegyenesben.

Közben előzések, csaták a sűrű középmezőnyben, Perez második próbálkozásra elment Alonso mellett az 1-es kanyarban, Leclerc legyűrte Gaslyt. Ricciardo mögött pedig ott van Vettel a 14-15. helyen.

Raikkönen és Hamilton kettőse el is húzott a Verstappen által vezetett üldözőktől. A brit még mindig DRS-távolságban a Ferrari mögött.

Döntés a Hamilton-Vettel koccanásról: versenybalesetnek nyilvánították, senki nem kap büntetést.

Perez és Magnussen koccantak a Lesmóban csata közben, elhullajtva pár aero-elemet.

Egy akadály elhárult legalább Raikkönen győzelme elől: Vettelt már biztosan nem kell majd elengednie maga mellett. Helyette persze egy még veszélyesebb ellenfelet, Hamiltont kapta meg a nyakára.

Jézus, Raikkönen és Hamilton mekkorát csatáznak az újraindítás után, még DRS nélkül! A brit előzött az első sikán előtt, a finn visszavette a vezetést a második sikánnál!

Vizsgálják Hamilton és Vettel koccanásának esetét. Ránézésre Hamilton semmit nem csinált rosszul, nem hagyta el a pályát és nem szorította ki a németet, és már előtte volt, amikor Vettel nekikoccant. De várjuk a döntést.

A sorrend tehát az élen Raikkönen, Hamilton, Verstappen, Bottas, Grosjean, Sainz.

Ricciardo és Hülkenberg is megejtett egy "ingyen" bokszkiállást. Vettelt viszont lehet, hogy veszélyesen engedték ki a szárnycsere után, hiszen Ericssonnak fékeznie kellett.

A biztonsági autó a pályán, Vettel a 18. helyen, törött első szárnnyal megy a boksz felé.

Raikkönen nagy elfékezés után megtartotta a vezetést, Hamilton a második sikánban megelőzte Vettelt és a német megpördült!

A versenyzők visszatértek a rajtrácsra a felvezető kör végén...

Magnussen, Leclerc, Ericsson és a mezőny végén Ricciardo rajtolnak lágy gumin, a többiek szuperlágyon vannak. 

Hamilton előnye a pontversenyben 17 pont. Kemény feladat áll előtte, ha nem szeretné, hogy ez a szám tovább csökkenjen. 

Már csak öt perc van hátra, mindenféle felvezető parádénak vége, rajta!

Alonso: "Remélem, ez a futam tovább fog tartani számomra, mint az előző, ami egyetlen kanyar után véget ért." A spanyol a pontszerzést célozza, noha tudatában van, hogy a McLaren számára nem fekszik Monza.

Maurizio Arrivabene szó szerint a körmét rágva nyilatkozik. Óvatos, de lesüt róla, mennyire fontos lenne számára, ha Raikkönen és Vettel a leintésig megőriznék a pozíciójukat.

"Mindig megijedek, amikor Nico hétköznapi szerelésben jön velem szembe a rajtrácson, mert rámtör az érzés, hogy nem készült fel időben" - viccelődik korábbi pilótájával, Nico Rosberggel Toto Wolff. A 2016-os bajnok immár a mikrofon másik végén állva érkezett erre a hétvégére.

Egy halom híresség és kívülálló sportoló is ellátogatott erre a hétvégére. Itt van a sprinter Wayde van Niekerk, valamint a labdarúgó Kaká is.

Egy Hamlton-sikert viszont aligha tudna könnyű szívvel lenyelni a közönség. A brit is tudja, hogy Monzában nem ő a kedvenc, legutóbbi posztjában pedig "kígyófészeknek" nevezte a helyszínt, amelyről másoknak inkább a "motorsport szentélye" jelző jut eszükbe.

Ez a rajongó azt üzeni papírján, hogy 11778 kilométert utazott Monzába Vettel miatt. De azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a nézők és a Formula-1 közegének többsége örülne egy népszerű Raikkönen-győzelemnek. 2013 márciusa óta nem láttunk ilyet ugyanis, több mint 5 éve!

Itt a cikk arról, hogy hogyan is áll fel a rajtrács ma délután. Raikkönen a pole-ban tavaly Moncao óta először, a Ferrarié pedig az első sor, Monzában 2000 óta először!

Napos napot az Olasz Nagydíjról! Mondjuk annyira most sem napos, mert egy órával a rajt előtt még egy kis eső is beköszönt, de a csapadéknak már semmi nyoma, és nem is várható a verseny idejére sem. Száraz futam elé nézünk tehát.