"Visszavettem a sárga zászlók láttán, mások talán kevésbé, meg kell vizsgálnunk mindent" - mondta el Massa a Sky Sports adásában. Szemmel láthatóan a brazil úgy érzi: volt olyan versenyző, aki figyelmen kívül hagyta a Grosjean balesete miatt belengetett zászlókat.
Ezzel pedig meg is köszönjük Olvasóink figyelmét, de természetesen délután és este is érdemes lesz a Formula.hu-t böngészni, hiszen hozzuk a nyilatkozatokat, holnap pedig várunk mindenkit a futam során!
Érdekes versenyre lehet kilátás, hiszen csak Rosberg tudta egyértelműen leiskolázni a Red Bullokat, akik azonban a keményebbnek számító szuperlágy gumikon rajtolnak majd. Ráadásul nem szabad megfeledkeznünk a Mercedesek legendásan gyenge rajtjáról - ebből még bármi kisülhet vasárnap...
Ez pedig azt jelenti, hogy Nico Rosberg a pole-ból vághat neki F1-es pályafutása 200. nagydíjának. Íme, a teljes végeredmény:
Hamilton nem véletlenül nem tudott javítani: már az első kanyart elrontotta, így kis híján Verstappen is megelőzte. Mercedes, Red Bull sorminta az első négy helyen, Raikkönen az ötödik helyen a Ferrarival.
Ricciardo megfutotta az eddigi leggyorsabb utolsó szektort, ám ez is "csak" arra volt elég, hogy bejöjjön a második helyre - ezzel viszont elválasztotta egymástól a Mercedeseket!
"Max, ha meg kell előznöd a Mercedest, akkor tedd meg" - üzente a hollandnak a csapata. Verstappen engedelmes gyerekként el is ment ellenfele mellett, hogy tiszta pályán futhassa meg utolsó gyorskörét.
Amíg az utolsó menetre várunk, íme, egy kis érdekesség: Wehrlein vezeti a Manorral a végsebességek listáját.
Raikkönen volt még adós a gyorskörrel: a finn be is jött a Red Bullok elé. "Ez egy igazán rossz kör volt" - ismerte el az ötödik helyen álló Verstappen, hozzátéve, hogy valamit kezdeniük kell a gumikkal. Nem működik az ultralágy a Red Bullon?
1:42.584 - Rosberg bő egy másodpercet osztott ki a Red Bulloknak, de még Hamiltont is hét tizeddel megverte! Atyaég, micsoda kört futott a német!
Elsőként Ricciardo és Rosberg fogja befejezni a gyorskörét - természetesen most már az ausztrál is ultralágy gumikon.
És megkezdődött a Q3! Meglesz a Mercedesnek a pole vagy a Red Bull megtréfálja őket?
Amíg a Q3-ra várunk, íme, még egy kép az eseményeket a McLaren garázsából szemlélő Kylie Minogue-ról:
Helyi idő szerint 22:58-kor, azaz itthoni idő szerint 16:58-kor veszi kezdetét a kvalifikáció mindent eldöntő utolsó szakasza.
Közben megérkezett Vettel teljes nyilatkozata, amelyet ide kattintva tudtok elolvasni.
Íme, videón is Grosjean balesete:
Grosjean's onboard. #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/Jf2HmhFJd7
— Peter Hayes (@peterhayesf1) 2016. szeptember 17.
Tíz perccel elhalasztották a Q3 kezdetét: Grosjean becsapódásának helyét kell egy kicsit rendberakniuk az illetékeseknek.
Végül egyébként a két Williams, Bottas és Massa, a már említett Button, a két Haas és Ericsson volt kénytelen búcsúzni a második szakasz végén - igaz, Massa mintha arra panaszkodott volna a csapatánál, hogy valaki figyelmen kívül hagyta a sárga zászlókat.
Így állt a falba Grosjean autója:
És nem ő volt az egyetlen, aki problémákkal küzdött a Q2 végén: Button is kénytelen volt félreállítani a McLarenjét.
"Nem tudom, mi történt. Nem tudom" - közölte csapatával Grosjean, aki egész hétvégén panaszkodott az autójára.
Elmaradt a tűzijáték, méghozzá Romain Grosjennak köszönhetően: a francia a falba tette a Haast!
A Sauber svédje már ki is esett, az első öt helyezett mellett ugyanis csak ő nem hajtott ki a pályára az utolsó percekben.
Három perccel a Q2 vége előtt Button, Perez, Gutierrez, Alonso, Grosjean és Ericsson áll a kieső helyeken.
Még egy fontos információ: ha a Red Bullok továbbjutnak a Q3-ba (amire jó esély van), a szuperlágy szetten rajtolhatnak, szóval ha pozíció szempontjából nem is, taktikailag mindenképp előnyben lehetnek a Mercedesekkel szemben a vasárnapi versenyen!
Hohó, a Red Bull érdekes taktikához folyamodott: Ricciardo és Verstappen a szuperlágy abroncsokon jött be a harmadik-negyedik helyre, ráadásul az ő szempontjukból az egy másodperces hátrány így nem tűnik annyira vészesnek!
Raikkönen a harmadik helyre tudott bejönni a Ferrarival: a lemaradása egy másodperc Rosbergékhez képest... Megérkezett az "igazi" Mercedes?
A Mercedesek ismét hamar kijöttek, s ezek az idők már tényleg durvák: Rosberg 1:43.010-as köre bő nyolc tizedmásodperccel (!) jobb, mint amivel Vettel tavaly pole-t szerzett.
Persze van, akik már hátradőlve szemlélhetik az eseményeket: a Renault twitter-felelősében ezúttal sem kellett csalódnunk.
Enjoy the rest of qualifying! #Q1 #SingaporeGP pic.twitter.com/ttjMWj0eLb
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2016. szeptember 17.
Közben elkezdődött a 15 perces Q2, ahol már a legjobb tíz közé jutás a tét.
Vettel a Sky Sports kameráinak nyilatkozva elárulta: még nem tudják, pontosan mi okozta a problémákat. A csapatrádiós megjegyzésével kapcsolatban megjegyezte: hiába maradtak kint még egy körig, képtelenség volt gyorsulni az autó azon állapotában.
Valami egyértelműen nem stimmelt Vettel autójával: a bal kereke nem is érte az aszfaltot, amikor balra kanyarodott a Ferrarival.
Íme, a Q1 teljes végeredménye: a Mercedesek csak a 4. és 9. helyen, de számukra nyilván még nem ez a szakasz volt a lényeg.
Vettel kiesésével csak az volt a kérdés a Q1 végén, hogy a Manor, Sauber, Renault versenyzői közül ki lesz az egyetlen, aki túléli az első kört. Nos, közülük Marcus Ericsson lépett tovább, míg a többiek Magnussen, Nasr, Palmer, Wehrlein, Ocon sorrendben állhatnak majd fel vasárnap a rajtrácsra.
A válasz: nem. Vettel nem tudott már pályára hajtani, így a tavalyi győztes az utolsó, 22. helyről vághat neki a holnapi Szingapúri Nagydíjnak.
Sikerül-e időben orvosolni a problémát, hogy Vettel még megpróbálkozhasson a továbbjutással?
Nem jött be a tipp: Vettel beállt a bokszba. "Ez ostobaság, csak időt veszítünk" - kommentálta a német a rádióban. Érik a dráma a Ferrarinál!
A Sky Sports információi szerint a Ferrari megpróbálja kint tartani a pályán a műszaki gondokkal küzdő Vettelt, hátha így is bejut a Q2-be, s a két etap között lesz elég idejük kijavítani a hibát.
Hoppá! Daniel Ricciardo 1:44.255-öt futott az ultralágy gumin, ezzel hét tizeddel átvette a vezetést!
Sebastian Vettel a csapatrádión panaszkodott: a német úgy érzi, valami eltört az autójában. A négyszeres vb-első jelenleg csak a 21. helyen áll.
Raikkönen az élen! A Ferrari finnje elsőként törte át az 1:45-ös határt, de ez majdnem sikerült az őt követő Max Verstappennek is.
Mire ezt leírtuk, már Felipe Massa jött fel harmadiknak, ám ő sem őrizte sokáig ezt a pozíciót, ugyanis a két spanyol, Fernando Alonso és Carlos Sainz is befurakodott elé.
A Mercedesek ezzel hátra is dőlhetnek gyakorlatilag, a Red Bullok és a Ferrarik azonban még nem futottak mért kört. Így a képzeletbeli második sort a Force Indiák foglalják el jelenleg.
Az első ütésváltás után Lewis Hamilton az élen: 1:45.167-nél állította meg a stoppert a brit, ezzel másfél tizeddel utasította maga mögé csapattársát. Vettel tavalyi pole-idejétől azonban ez még nagyon messze van, s ezen a hétvégén is autóztak már ennél jobbat.
Némileg talán meglepő lehet, de a Mercedesek is rögtön a pályára hajtottak a Q1 elején, ráadásul azonnal az ultralágy gumikat tették fel az autókra.
Nocsak, ki látogatta meg a McLaren-Honda garázsát az időmérőre:
És rajt! Kezdetét vette a Q1, amely 18 percig tart, s amelynek végén az utolsó hat helyezett kiesik.
Míg a néhány órával ezelőtti edzés még félig-meddig nappali fénynél zajlott, most már egyértelműen szükség van a reflektorokra, hiszen beesteledett Szingapúrban.
A pénteki első szabadedzésen még Max Verstappen volt a leggyorsabb, s bár azóta Nico Rosberg letaszíthatatlan volt az élről, a szombati gyakorlás során is a holland tudott legközelebb kerülni a Mercedes németjéhez - vajon a kvalifikáción is megszorongathatja a Mercedeseket?
Köszöntjük a kedves olvasókat a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésének szöveges tudósításában! Itthoni idő szerint a megszokottnál egy órával később, helyi idő szerint viszont már este 9 órakor vált majd zöldre a bokszutca végi lámpa, hogy nagyjából egy óra elteltével kiderüljön, ki szerzi meg a pole-t a szezon 15. futamára.