DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
15:33

Közben Alonso próbált ricciardózni Leclerc ellen, de az ő bevetődése nem sikerült, elfékezte magát a spanyol.

Hú, hát ez nem akármilyen verseny volt, amelyről közben elkészült az összefoglalónk is, ide kattintva olvashatjátok. Mostanra itt megköszönjük a figyelmet, de hamarosan jövünk majd a legérdekesebb nyilatkozatokkal.

A boldog Hamilton:

 

"Folyamatosan nyomtam, folyamatosan hittem benne" - mondta el Hamilton a nyilatkozatokat készítő David Coulthardnak.

Hamilton ezzel 17 ponttal vezet Vettellel szemben, micsoda fordulat szombathoz képest!

"Csodák márpedig történnek" - üzenték Hamiltonnak, aki persze hálás a csapatnak. Hihetetlen, honnan nyerte ezt meg, tényleg.

Bottas a második, azaz kettős Mercedes-siker, Raikkönen még a dobogón. Verstappen negyedik, a top10-et Hülkenberg, Grosjean, Perez, Ocon, Ericsson és Hartley teszi teljessé.

De nincs már több fordulat: Lewis Hamilton a 14. helyről indulva megnyeri a fordulatos Német Nagydíjat, ezzel ráadásul ismét visszaveszi a vezetést a világbajnokságban!

Jön az utolsó kör, de a Mercedes szerint most zendíthet rá igazán az eső.

Ráadásul hevesebb esőre számítanak. Még két kör.

Négy kör még hátra, Hamiltont ismét figyelmeztették az északról fenyegető esőre.

Hamilton bokszba-ki-nem-állós esetét amúgy még csak nem is vizsgálja a felügyelőség, érdekes... A középmezőny meg egy totális őrület jelen pillanatban.

Hoppá, Bottasra rászóltak, hogy tartsa a pozícióját, csapatutasítás a Mercedesnél, ezért szakad le Hamiltonról a finn!

Vettel üzenete a csapatnak a kiesés után:

 

Na, Hamiltonnak azt mondták, hogy az utolsó néhány körre még érkezhet némi eső. Van még ebben fordulat?

Hamilton pillanatok alatt két másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben, akit egy másodpercre követ Raikkönen. Lesz-e még változás a hátralévő nyolc körben?

Hamilton visszaverte csapattársa támadását, el is lógott, Bottasra viszont megérkezett Raikkönen.

Vége a biztonsági autós fázisnak, marad a sorrend, de Bottas támadja Hamiltont!

A safety car még a pályán, de már nem sokáig, Hülkenbergék viszont visszaváltották slick gumikra. Hamilton vezet Bottas, Raikkönen és Verstappen előtt.

Tyű, a csapatrádión is volt ám kavarodás Hamiltonnál, eleinte behívták, aztán mégsem, aztán mégis. Hűha.

Na, ezt vajon vizsgálni fogják-e Hamiltonnál? Ki akart menni a bokszba, de az utolsó pillanatban gondolta meg magát...

 

Képen a kieső Vettel, nullázik a vb-éllovas:

Raikkönen a bokszban az élről, Hamilton átveszi a vezetést a biztonsági autó mögött! Esik még az eső, Hülkenberg az első, aki intermediate gumikon van.

A visszajátszásból látszik, Vettel épp csak lesodródott az ívről, nagyon kis tempónál a falban. Hamilton pedig be akart jönni a bokszba, aztán mégsem. Most amúgy Raikkönen vezet a brit előtt.

Biztonsági autó a pályán! Bottas bejött a bokszba, de nagyon lassú a csere, nem voltak kikészítve a megfelelő gumiknek. Vettel idegesen a kavicságyban.

ÓRIÁSI DRÁMA! Vettel a falban az élről! Mégis csak túl sok az az eső! Biztonsági autó!

Na, most több ponton is ráerősített az eső, Perez és Leclerc is kiforgott, Bottas pedig megelőzte Raikkönent a második helyért!

Most amúgy a 2-3-as kanyar környékén eseget, de még mindig csak eseget. Leclerc-en azért kifogott a bokszból kijövet.

Verstappen is visszatér az ultralágyra, de az a hihetetlen, hogy ők ezzel semmit se veszítettek, még így is az ötödik helyen.

Vettellel azt közlik, hogy csökken az eső intenzitása. Leclerc jön is vissza slickért, ez nem jött be, úgy tűnik. Gasly teljesen esős gumin jött, ő is visszacserél, már egy sóderlátogatás után.

Vettel első szárnyáról közben lerepült egy elem. Kezdenek megbolondulni az események, de jön-e igazi dráma?

No, Verstappen is bejött, intermediate gumikra vált a holland - ő az első, aki az élmezőnyből cserél! De még mindig nem tűnik elég intenzívnek az eső.

Egyelőre csak a hajtűben esik, korai még az a kerékcsere? Bottas érkezik meg közben Raikkönenre.

Leclerc , Alonso és Gasly azonnal reagál: fent az intermediate gumik!

És akkor itt az eső, valóban a visszafordítóban! De vajon mennyi eső lesz ebből?

Na, a Mercedesnél nagyon enyhe esőre számítanak a hajtűkanyarban, így abban bíznak, hogy a friss gumikon Hamilton lesz a legjobb helyzetben. Hát, meglátjuk, ez így kezd izgalmas lenni.

No, mégsem jön az eső? Hamiltont mégis behívták a bokszba ultralágy gumikért, az ötödik helyre jön vissza a brit.

Szép kis házi csaták amúgy ezek, most Bottas érkezik meg Hamiltonra a harmadik-negyedik helyen.

"Ha szeretnétek, hogy elengedjem, akkor mondjátok azt" - Raikkönen újabb klasszikusa... 

"Nem szeretnénk, ha feltartanád Sebet" - mondták Vettelnek. Közben pedig nyolc perc múlva jöhet az eső. Hamilton nagyot kaszálhat ám ezzel.

És akkor itt a csapatutasítás: Raikkönennel közlik, hogy Vettel némileg eltérő stratégián van, de a finn egyértelmű utasítást kér. Nem tudni, megkapta-e, mindenesetre elengedte a németet, Vettel az élen!

Vettel most már teljesen ráesik Raikkönenre, négy-öt tized a különbség közöttük. Jön-e csapatutasítás? Kérdezik is tőle, hogy mennyivel tudna gyorsabb lenni...

Újabb kieső: Vandoorne alatt megy tönkre a McLaren.

Vettel: "Ez hülyeség, időt veszítek és tönkreteszem a gumikat" - nocsak, a német elengedést szeretne?

Amúgy a még kereket nem cserélő Hamilton mindkét Ferrarinál gyorsabb pillanatnyilag, három és fél másodpercre van csak Raikkönentől. Ha jön az eső és kitart addig, jó helyzetben lehet a brit.

Raikkönen hólyagosodásra, Vettel gumimelegedésre panaszkodik. A csapat szerint viszont 10-15 perc múlva jöhet eső. Na még azért lehet itt izgalom.

Raikkönen és Vettel között egy másodperc alatt a különbség az élen. Na lesz-e meccs a két Ferrari között?

Ricciardo félreálló Red Bullja:

 

Verstappen is meglátogatta a bokszát, most Raikkönen vezet Vettel és Hamilton előtt, a brit viszont még nem járt a szerelőinél. Ricciardo autóját pedig le is tolták a pályáról, nem kellett se VSC, se sima SC.

Hopp, több minden történt egyszerre: Bottas kereket cserélt az élről, Ricciardo pedig műszaki hiba miatt félreáll! Sárga zászló.

Raikkönennel közlik, hogy 11 körrel régebbiek az abroncsai Vettelénél. Ez a "Fernando gyorsabb nálad" PC-változata?

Állítólag 10 percre északra a pályától ez történik épp:

 

Vettel szempontjából egyébként a legfontosabb, hogy Hamilton előtt van így is a pályán. A jó tíz körös eltérés pedig alighanem arra enged következtetni, hogy Raikkönen még jönni fog egyszer, Vettel viszont nem feltétlenül.

Azt csak halkan jegyezzük meg, hogy Raikkönen hátránya már csak 17-18 másodperc Vettellel szemben. Aztán mire ezt leírtam, a német jön is a bokszba, majd a pályán már a finn mögé tért vissza. Na vajon két kiálláson van a finn, míg Vettel egyen?

Raikkönen és Hamilton amúgy a két leggyorsabb jelenleg, apránként zárkóznak vissza a top 3-ra. Hátrébb Hülkenberg mutatott be egy dupla előzést, szép volt a némettől.

Zajlanak a kerékcserék a középmezőnyben, Magnussen is meglátogatta a szerelőit. Az élen még Vettel és Bottas sem reagált Raikkönenre.

Ricciardo megelőzte Leclerc-t, ezzel már a Red Bull-os is pontszerző pozícióban.

Raikkönen a leggyorsabb kör közben a friss gumikon, de az élen Vettel is rendesen szaggatja az istrángot, már majdnem öt szekundum az előnye Bottas előtt.

Alonso pedig pillanatok alatt támadóból támadott lett, Ricciardo megmutatta neki, hogyan is kell ezeket a manővereket helyesen kivitelezni.

Itt van az iménti momentum az idén már sokadjára egymásra találó páros között:

 

No, itt az első kerékcsere: Raikkönen állt ki a harmadik helyről, épp Hamilton elé tér vissza a pályára (ez lett volna a cél?). Lágy gumikat kapott a finn.

Hamilton hamarosan Magnussent is levadássza, s akkor már csak a legjobb négy lesz előtte. Sőt, mire ezt bepötyögtem, már meg is előzte a dánt. És még csak a 14. körben járunk.

24 másodperc a különbség most Vettel és Hamilton között, ami nagyjából egy kiállásnyi. A brit egyébként Hülkenberget is megelőzte a visszafordítóban, már a hatodik.

Vettel három és fél másodperccel vezet Bottas előtt, mögöttük viszont már csak nagyjából másfél szekundum választja el egymástól az autókat. Hamilton pedig már a hetedik helyen, Ricciardo egy bevetődős előzés után a tizennegyedik.

Perez előzi Grosjeant, a francia Haasa eléggé nehezen vezethetőnek tűnik, mögötte így már Hamilton. Közben egyébként Ricciardo is megkezdte a felzárkózást, 15. helyen a közepes gumikon haladó ausztrál.

Itt van a mercedeses Leclerc elleni manővere:

 

A Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen négyes mögött egyébként Kevin Magnussen a "best of the rest", Romain Grosjean elé viszont bejött a rajtnál Nico Hülkenberg. Hamilton pedig már a kilencedik, Sainz is megvan a címvédőnek.

Még egy előzés Hamiltontól, most Leclerc mellett ment el a brit. Vettel előnye már két másodperc fölötti az élen.

Raikkönen néhány csepp esőt vélt felfedezni a sisakrostélyán. Hamilton közben Alonsót is lenyomta, már csak egy pozícióra a pontszerző helyektől.

Vettel máris másfél másodperces előnyre tett szert Bottasszal szemben, a finnt ugyancsak nagyjából ennyire követi Raikkönen.

Hamilton egy kör alatt két helyet javított, így a 12., Ricciardo azonban maradt a 19. pozícióban.

ÉS RAJT! Vettel simán megőrzi a vezetést, mögötte is marad a Bottas, Raikkönen, Verstappen sorrend. A holland támadta a finnt a visszafordítóban is, majd utána is, de marad előbbre a ferraris.

Utóbbit, tehát a legkeményebb közepes keveréket csak az ausztrál választotta - a Red Bullok versenytempója kifejezetten erősnek tűnt pénteken, meglátjuk, mire lesznek képesek a futamon. És valóban egyre szürkébbek a felhők. Állnak fel a rajtrácsra a versenyzők, pillanatokon belül rajtol a Német Nagydíj!

A két hátrébbról induló élmenő közül Hamilton a lágy, Ricciardo a közepes keverékre szavazott. Közben pedig megkezdődött a felvezető kör...

Így fest a célegyenes pár perccel a start előtt:

 

A rajtnál kivételesen nem lesz különbség a gumikeverékeket illetően, mindenki a legpuhább ultralágy abroncsokon rajtol el az első tízből. A 11. helytől aztán már kérdés, ki mire szavaz.

Hát, mondhat akárki akármit, és szerethettük akármennyire a korábbit, ez a nemzetközi intro azért elég ütős lett.

Hogy azért az esőben bízók lelkéhez is szóljunk: a Meteo France szerint egész konkrétan egy órán belül várható 60 százalékos valószínűséggel eső. Meglátjuk - idén még nem volt esős futamunk...

No, a végső előrejelzések szerint 60 százalék esély van az esőre futam közben. Oké, akkor ez azt jelenti, hogy a dobogón már lehet, hogy eláznak...

És a trófea, amelyért ma harcba szállnak a pilóták:

 

Szól a német himnusz a helyszínen:

 

Az előző néhány futamon a Ferrarik általában jobban rajtoltak a Mercedeseknél, ilyen szempontból úgy tűnhet, Vettel nyerő helyzetben lesz a startnál, de vajon be tud-e ugrani Bottas elé Raikkönen a nem túl hosszú célegyenesben? És mit fog csinálni Verstappen az első métereken?

Hogy milyen is az időjárás Hockenheimben? Hát, jelenleg még süt a Nap, de a távolban már látszik néhány csúnya sötét felhő - a legfrissebb előrejelzések szerint 30 százalék esély van az esőre a verseny közben, ami F1-es körökben általában azt jelenti, hogy majd az eredményhirdetés után leszakad az ég.

 

Természetesen ez a hétvége sem múlhat el rajtbüntetés nélkül: Daniel Ricciardo és Pierre Gasly autójában is erőforrás-elemeket cseréltek, így ők ketten indulnak majd az utolsó sorból. Ha valaki a teljes rajtfelállásra kíváncsi, az ide kattintva minden információt megtalál.

És Vettel nem is csak az összetettet vezeti, hanem Hockenheimben is az élről indulhat, mellőle Valtteri Bottas, mögülük pedig Kimi Raikkönen és Max Verstappen várhatja a piros lámpák kialvását, Hamilton viszont a Q1-es hidraulikai probléma miatt csak a 14. pozícióból vághat neki a futamnak.

Ez lesz a szezon tizenegyedik állomása, azaz hivatalosan is az évad felénél járunk, pillanatnyilag pedig Sebastian Vettel vezeti a pontversenyt nyolc egységgel megelőzve nagy riválisát, Lewis Hamiltont.

Túláradó szeretettel köszöntjük a kedves Olvasókat, már fél órát sem kell várnunk, és elrajtol a Formula-1-es Német Nagydíj - tartsatok velünk a következő bő két óra folyamán!