DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
12:03

60 perc elteltével, az egykörös nekifutások után ez a sorrend:

Ricciardo négy ezreddel Hamilton előtt – beszámoló a szabadedzésről. Folytatás 15 órakor!

Az első edzés végeredménye:

A szabadedzés véget ért, Ricciardo zárta az élen az első tréninget.

A sokáig garázsban maradó Alonso visszatért a pályára, a 12. helyre lépett előre.

A három nagycsapat mögött az elmúlt versenyeken gyakran látott módon Ferrari-motoros autók következnek: a 7. helyen Grosjean, majd Magnussen és Leclerc.

Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Vettel és Bottas találhatók az első öt helyen.

Az ausztrál rákészült gyorskörére, amellyel 0,004 másodperccel megelőzte Hamiltont, és az élre állt!

Az ausztrál pilóta nem sokkal később elgázolt egy pályára került, üres sörösdobozt. A Red Bull rendkívül lassan halad a pályán, de nem állt ki a bokszba.

Ricciardo friss ultralágyon javított gyorskörén, Verstappent éppen, 0,015 másodperccel megelőzve a második helyre lépett előre.

20 perc van vissza az első szabadedzésből, mikor Vandoorne teljesítette első gyorskörét, amely 20. helyet ért. Alonso a 19. pozícióban, a két McLaren összeadva mindössze 10 körnél jár…

Habár Hamilton vezet, csak a középső szektorban volt ő a leggyorsabb.

Hülkenberg nagy tempóval száguldott ki a bukótérbe, a kavicson és füvön rodeózott át. A bukótér méretének köszönhetően azonban elkerülte az ütközést a fallal.

Hamilton visszavette a vezetést (1:13,529) mögötte Verstappen és Vettel. A német velük ellentétben friss lágyon érte el a jó kört.

 A végsebességek táblázata egészen más sorrendet mutat, a Renault és Force India a leggyorsabb.

Verstappen is teljesítette ultralágyas nekifutását, Bottast megelőzve hetedik helyről az elsőre szökkent, 1:13,714 az új csúcs.

Raikkönen lágy abronccsal csak 0,370 másodperccel maradt el Bottastól, ő a harmadik.

Több mint 10 perces csend után újra feléledt a pálya, Bottas ultralágyon 1:13,903-mal ugrott az élre.

Két versenyzőnek még mindig nincs mért köre: ezek Giovinazzi és Vandoorne.

A versenyzők az edzés felénél kivétel nélkül visszatérnek a bokszba, hogy a csapatok leadhassák a Pirellinek az első szetteket. A két Mercedes és Ferrari lágy gumin körözött eddig, Ricciardo ultralágyon, Verstappen viszont közepes gumin.

Hamilton 1:14,181-gyel az élen, ez a kör pedig már gyorsabb, mint a 2016-os pole-pozíció (1:14,363).

Giovinazzi autójának belsőségei és a leesett motorborítás.

Az élmezőny már 1:14-ben jár, Verstappent többen megelőzték, fél óra elteltével ez az edzés sorrendje:

Antonio Giovinazzi autójáról hatalmas darab, a baloldali motorborítás repült le a pályán. Az olasz ezután még több kört megtett a félmeztelen Sauberrel.

A mezőny felének már van mért köre: még mindig Verstappen vezet korábbi idejével (1:15,055) Raikkönen és Hamilton előtt. Már csak Alonso nem járt a pályán.

Friss hír, hogy Ricciardo autójába három motorelemből is új került (MGU-K, energiatároló, elektronika), így biztosan utolsó helyről kell indulnia vasárnap.

Végre a két Toro Rosso-pilóta is feliratkozott az eredménylistára: Verstappen vezet Gasly és Hartley előtt.

Orrkúpcsere a Williamsnél Stroll autóján – a csapatok ilyenekkel foglalkoznak, 20 perc elteltével ugyanis még mindig csak Verstappennek van mért köre.

A két Mercedes és két McLaren nem járt még egyáltalán a pályán.

Hamilton szokásához híven nem sieti el, hogy kimenjen az első edzésen. Negyed óra elteltével feltűnt a Mercedes-bokszban, hogy csapattagokkal pacsizzon.

Verstappen 5 körnél jár, legjobbja 1:15,334, másoknak azonban még mért eredményük sincsen.

Két beugró versenyző is szerepel az első szabadedzésen: Antonio Giovinazzi a Saubernél Ericsson helyén, Nicholas Latifi pedig a Force Indiánál Ocon helyén.

Verstappené az első köridő, 1:16,526.

Ilyet sem látni gyakran: a McLaren padlólemezének szegélyét az edzés első percei közben formálták.

Kinyitott a bokszutca, Ricciardo vezetésével számos autó kigurult a pályára.

A verseny a Mercedesnek és Sebastian Vettelnek is hazai pályája. A Ferrari pilótája különleges sisakfestéssel készült a Német Nagydíjra:

A hétvége eddig a hazai csapatról, a Mercedesről szól: csütörtökön Lewis Hamilton maradását jelentették be (2019-re és 2020-ra), péntek reggel pedig Valtteri Bottas szerződéshosszabbítását (2019, opció 2020-ra).

Rövidesen indul a Német Nagydíj első szabadedzése. Hockenheimben utoljára 2016-ban versenyzett a Formula-1-ben, ahogyan 2015-ben, úgy tavaly is elmaradt a német futam.