Két-két Mercedesszel, Ferrarival, Red Bull-lal, Haasszal és Renault-val indul a 12 perces Q3.
Tartsatok velünk a holnapi Osztrák Nagydíjon is, 15:10-kor!
A Q3 eredménye:
Valtteri Bottas idei első, pályafutása 5. pole-pozícióját szerezte. A Mercedes idén 4. alkalommal kezd a pole-ból.
Verstappen végül megelőzte Grosjeant és ötödik lett, Ricciardo azonban hibázott, így a Red Bullok közrefogják a Haast.
Bottas 134 ezredet javított, amire szüksége volt, Hamilton ugyanis csak 0,019-re marad el tőle, a finn kezdheti az Osztrák Nagydíjat pole-pozícióból!
Raikkönen marad a második helyen, de Vettel letaszítja őt a harmadikra.
Raikkönen fog először körbeérni a pályán, aztán Vettel és a két Mercedes.
Bottas, Raikkönen, Hamilton, Grosjean, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Magnussen, Sainz és Hülkenberg az aktuális sorrend. Lesz vajon változás a végén?
Az utolsó 2 és fél percen belül vagyunk, mindenki tér vissza a pályára. A Red Bullok csak most értek vissza, náluk lesz még sietség.
Jön a két Red Bull a tiszta pályán: Ricciardo, majd Verstappen sem tudta megelőzni Grosjeant.
Romain Grosjean egy egészen komoly 1:03,892-es kört tett meg, amellyel a negyedik helyre ugrott. Akár a Red Bullokra is veszélyes lehet?
Raikkönen beékelődik a két Mercedes közé, de ő is nagyon messze honfitársa tökéletes körétől.
Vettel csupán hatodik, rossz köre volt, egy másodpercet kapott Bottastól. A 7-8. helyen a két Renault, a két Haas még nem tett meg gyorskört.
Az első körök alapján Bottas a leggyorsabb (1:03,264) Hamilton, Raikkönen és Verstappen előtt.
„A rázókőre kellett mennem, hogy elkerüljem őt, majdnem baleset lett” – beszélt Sainz saját szemszögéből az esetről.
Vettelt vizsgálják Sainz feltartása miatt – a spanyol továbbjutott, ezért vélhetően megússza majd a büntetést.
A Q2 továbbjutói és kiesői:
Ricciardo javított, de csupán a 8. helyre lépett fel, a Haasok mögé. A kiesőzónában levők közül csak Hülkenberg javított, kiütve Ocont.
Vettel javított, 1:03,544 az új legjobb köridő.
Verstappen és Grosjean kivételével 13 versenyző a pályán.
Három perc van hátra, vége a csendes időszaknak, mindenki kijön, hogy még javítson legjobb körén.
Hamilton az első gumik vibrációját jelentette a rádión.
Ricciardo javult, de továbbra is csupán a 9. helyig. A Mercedesek mellett a két Red Bull is szuperlággyal próbálkoznak.
A két Renault a Q2 közepén a néptelenebb pályát használta fel előrelépésre: Sainz 8., Hülkenberg 10. helyre lépett.
Megjött a két Red Bull is, Verstappen az 5., Ricciardo csupán 11. helyen.
Hamilton 1:03,577-es pályacsúccsal az élen első nekifutásra, mögötte Bottas, Vettel és Raikkönen.
A Q2-ben épp fordított a két élcsapat taktikája gumi szempontjából: a Ferrari ultralággyal, a Mercedes szuperlággyal ment ki.
Elindult a 15 perces Q2 visszaszámlálója.
A 12. helyezett Leclerc és 20. Ericsson között fél másodperc különbség volt, a legnagyobb differencia csapattársak között.
A Q1 eredménye:
Leclerc a kavicságyba csúszott, ezért az utolsó pillanatokban sárga zászló volt érvényben: ez is segítette Strollt, mások nem javítottak.
Stroll javított, és a 15., továbbjutó helyre ugrott fel, de többen érkeznek még mögötte.
Most Perez, Szirotkin, Hartley, Stroll, és Ericsson a kiesőjelöltek.
Két perc van vissza, záporoznak az erős körök, Grosjean a 4. helyre javult, Alonso is felugrott a 9. pozícióba.
A veszélyzónában most Vandoorne, Stroll, Alonso, Perez és Ericsson.
Hamilton ultralágy szettjén 1:04,080-ra javított, egy századra a néhány órával ezelőtti pályacsúcstól: Bottas, Raikkönen, Verstappen és Vettel az első ötben.
Ismét hullanak a szárnydarabok: Leclerc ráhajtott a kerékvetőre az utolsó kanyarban, és mint a hétvége során annyiszor, apró aerodinamikai elemek bánták.
Megjött a két Red Bull is, Verstappen a negyedik, Ricciardo a nyolcadik helyen is első gyorskörével.
Bottas 1:04,175-re javította a legjobb időt.
18 autó ultralágyon, a két Ferrari szuperlágyon teljesíti az első nekifutást.
De megjöttek a nagyok is, így teljesen átrendeződött az eredménylista: Hamilton 1:04,294-gyel az élen, mögötte Vettel, Bottas és Raikkönen.
Érkeznek az első gyorskörök, Szirotkin 1:05,598-cal az első helyen Stroll és Leclerc előtt.
Leclerc autója az új sebességváltóval már elhagyta a bokszot.
Elindult a Q1, az autók a pályára sorjáznak. Az előrejelzés szerint 40 % a valószínűsége, hogy 16 óráig elered az eső.
Max Verstappen ugyancsak az edzés végén húzódott le motorhibára panaszkodva: a Red Bullnál is keményen dolgoznak, hogy elkészüljön az autó.
Friss hír, hogy a harmadik szabadedzés végén műszaki gond miatt félreálló Charles Leclerc Sauberjében sebességváltót kell cserélni. Az edzéseken remeklő franciának így 5 helyes rajtbüntetéssel kell számolnia.
Az említett új pályacsúcs 1:04,070, két tizedmásodperccel gyorsabb a 2017-es pole-köridőnél. Vajon mennyit gyorsulnak ehhez képest az időmérőn?
Alig több mint egy óra múlva kiderül, ki szerezte az Osztrák Nagydíj pole-pozícióját. A szabadedzések alapján nehéz tippelnünk: a pénteki két tréninget Hamilton vitte, szombaton viszont Vettel futott új pályacsúcsot, igaz, mindössze 29 ezreddel Hamilton előtt.