DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
11:49

A hétvégét megelőzően fontos témát jelentett az egy évvel ezelőtti verseny, amelyen a Mercedes egészen váratlanul a dobogóért sem tudott küzdeni. Megoszlanak a vélemények arról, sikerült-e ledolgozni azóta a pályán mutatott másfél másodperces hátrányukat, vagy a Ferrari és Red Bull remek lehetőséghez jut vasárnap, hogy erőből nyerjen. Talán már az első szabadedzésen kapunk némi kiindulási alapot.

Addig azonban – hátha lemaradtatok valamiről – ajánljuk figyelmetekbe az edzés összefoglalóját teljes eredménylistával.

Ne feledjétek a szokásostól eltérő szingapúri menetrendet: a második edzés 15:30-kor kezdődik, természetesen arról is élő közvetítést olvashattok a Formula.hu-n.

Élő közvetítésünk azzal kezdtük, vajon sikerülhet-e a tavalyi évhez hasonlóan erőből megverni a Mercedest: nos, a Red Bull 1-2-es eredménnyel indította a szingapúri hétvégét. Persze buták lennénk, ha nem tennénk hozzá: ők ultralágyon, a 4-5. helyen záró Mercedes a kettővel keményebb lágy keveréken futotta meg idejét.

Raikkönen azért szépített a legvégén, íme az első edzés eredménye:

Vége az edzésnek, ahogy sejtettük, nem történt számottevő változás, Verstappen legjobbjánál 5 másodperccel lassabb körrel zárta az edzést.

Ami a még pályán levő versenyzőket illeti: a többség továbbra is köröz, de már csak lassú időket teljesítenek, változás vélhetően már nem fog történni. Verstappen vezet 0,04 másodperccel Ricciardo és 0,4-gyel Vettel előtt.

Ezt nevezzük páholynak, az Auto Motor und Sport riportere a sajtóközpontból fotózta le a bokszba visszatérő Rosberg hiányos orrkúpját. 

Ezt bizony benézte Rosberg a 18-as kanyarban (a lelátó alatti, keskeny fordulóban). Mindkét első kereke blokkolt, nem tudott megállni, de legalább tompította az ütközést. Ő már biztosan nem tér vissza a hátralevő percekre.

Hoppá, miközben már kezdtünk elbóbiskolni, meglepő eset történt: Rosberg autója a falban, első szárnyát elveszítette!

20 perccel a vége előtt a többség megint a bokszban, mint például a képen látható Palmer. A két Renault a 16-17. helyen áll, valószínűleg ez sem lesz az ő hétvégéjük. 

A tavalyi pole-pozíciós idő – amely több helyszínen már az első szabadedzésen megdőlt – egyébként még mindig messze, Sebastian Vettel 1:43.885-tel szerezte az elmúlt három év egyetlen ferraris rajtelsőségét 2015-ben. 

Raikkönen van most meglepően hátul, a 8. helyen áll 2,1 másodperc hátránnyal, míg csapattársa 0,4-re marad le harmadikként. Vajon előbbre tudja verekedni még magát a finn?

Lábjegyzet az előzőhöz sorrendhez: a többség ultralágy abroncson futotta meg legjobb körét, a Mercedesek és Hülkenberg lágy, Alonso szuperlágy gumin, akárcsak a közben 9. helyre felugró Felipe Massa.

Persze, hogy változott időközben: adok-kapok a Red Bullok között, 1:45.823-mal megint Verstappen az élen.

30 perc van hátra, mutatunk egy listát a legjobbakról, mielőtt újra változik:

Aztán jött Ricciardo, aki betört az 1:45-ös zónába. Meglepően elöl a két Toro Rosso, Sainz és Kvjat a 6-7. helyen.

1:46.229 (58 ezreddel Vettel előtt): Verstappen révén megint a Red Bull az élen. Eljátszik egymással a három nagycsapat. Verstappen és Vettel ultralágyon érte el legjobb körét.

Közben Vettel 1:46.2-re javította a legjobb időt – Mercedes (Rosberg), Red Bull (Verstappen), Mercedes (Hamilton) követi őt. 

Közben csendben Alonso is feliratkozott gyorskörével, a hetedik helyen áll a Mercedes, Red Bull és Ferrari pilótái mögött.

Közeleg a helyi idő szerint 19 órás naplemente, egyre sötétebb van, és gyúlnak fel a fények. A képet a Haas fotósának köszönhetjük.

Ennyit Grosjean esélyeiről a pályára való visszatérésre: már átöltözve kártyázgat az egyik csapattaggal. A pontos hibáról eddig nem hallottunk, a francia a rádión keresztül az akkumulátorra panaszkodott.

Rosberg magányosan köröz a pályán: ultralágy helyett a lágy (a hétvégi legkeményebb) abroncs került fel autójára, ehhez képest 0,8 másodperccel megjavította Verstappen legjobb idejét, 1:46.5 az edzés eddigi csúcsa.

Miközben féltávhoz érve a pálya elcsendesedik, mutatunk egy felvételt a pillanatról, mikor Vettel megkóstolta a falat. Elmondása szerint „csak kozmetika” volt.

Hülkenberg autóján még mindig fent volt a halo, mikor közel 40 perc elteltével visszatért a garázsba: a német a 10. helyen áll, 12 kört teljesített az installációval.

A Red Bull az élen, Verstappen 1:47.3-at durrantott. Közben Button is feliratkozott a listára.

Kinek nincs még mért köre? Először is a két McLarennek: Button autóját nem sikerült helyrehozni a megállás óta, Alonsóéről pedig a halót kell eltávolítani. Grosjeannak is problémái lehetnek, eddig csak két installációs kört tett meg.

Fél óra elteltével így áll az edzés: köszönhetően a harmadik helyre fellépő Verstappennek három különböző csapat az élen.

Gyors pillantás a topsebességek listájára, Mercedes-motoros autók az első öt helyen, köztük egy Manor a másodikon.

Hamilton 1:47.3-ra javította a legjobb időt, de Vettel is közelebb került a Ferrarival: a második helyre ugró német lemaradása 0,362 másodperc. 

Vettel is megtette első gyorskörét, jelenleg HAM ROS VET RAI az első négyes sorrendje, de Verstappen, aki érintőre vette a falat, már ott van mögöttük a Red Bull-lal.

Bár a közvetítés lemaradt róla, Carlos Sainz a garázsból távozva koccant a szemben levő bokszfallal. Nem egy szerencsés kezdés.

Gutierrez után Raikkönen is csatlakozott az eredménylistához, harmadik helyre lépett fel. A mezőny többsége rögtön az ultralágy gumikkal kezdett.

Ez már jobban fest: a brit 1:47.4-re javított a fejvédővel.

A két Mercedeshez fűződnek az első gyorskörök: Rosberg 1:47.9-et teljesített ultralágy gumikkal, Hamilton 2:07.8-at halóval.

Az installációs körök és VSC miatt 10 perc elteltével még senkinek sincs mért köre. Alonso után Hamilton is kijött halóval a pályára. Emlékezhetünk rá, három hete Belgiumban Rosberg a fejvédővel felszerelve futotta meg az első edzés legjobbját.

Ez nem tűnt veszélytelennek: mivel a helyen, ahol Button félreállt, nincs megnyitás, a pályabírók a bokszutcába tolták az autót. Igaz, hogy a virtuális biztonsági periódus végig érvényben volt, de akkor is forgalom volt a pályán, ráadásul a bokszbejáratnak van egy beláthatatlan szakasza.

A harmadik versenyző, akiről eddig nem esett szó: Hülkenberg autóján is fent a halo.

Jenson Button már félre is állt, elmondása szerint nem tud elevickélni a karnyújtásnyira levő bokszig. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.

Közben elindult az edzés, elsőként a két Haas a pályán, de Vettel és Alonso is hamar kigurult.

Hamilton autóján is megcsodálhatjuk a halót – ha pedig egy másik, a napokban nyilvánosságot látott fejvédő fejlesztésre vagytok kíváncsiak, kattintsatok ide az aktív szélvédő terveihez.

Bár az előrejelzések szerint nagy az esély, hogy zivatarok csapnak le a pályára, ennek egyelőre nyoma sincs, az ég derűs, a hőmérséklet 30 Celsius feletti.

Egy versenyző és csapat is jubilál: a szingapúri Nico Rosberg, valamint a Toro Rosso 200. nagydíja.

Az első tréningen Fernando Alonso és Lewis Hamilton autóját is felszerelik a halóval – a spanyol ezt fogja látni a pilótafülkében ülve.

A versenyzők egyöntetű véleménye, hogy a Szingapúri Nagydíj a szezon legmegerőltetőbb versenye – a forróság pokoli, a futam hosszú, ráadásul a közeli falak miatt nincs lehetőség hibázni.

Bízunk benne, hogy minél többen olvassátok automatikusan frissülő szöveges közvetítésünk. Magyarországon dél, Szingapúrban 18 óra van: bár az időmérőt és futamot villanyfényben tartják, ez az edzés még világosban kezdődik.