DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
20:23

Hartley és Stroll ütközését közben a felügyelőség is vizsgálni kezdte.

No, a helyszínen következik a pódiumceremónia a német és olasz himnuszokkal - mi mostanra megköszönjük itt a figyelmet, találkozunk két hét múlva a visszatérő Francia Nagydíjon, de addig is tartsatok velünk, hamarosan jövünk például a legérdekesebb nyilatkozatokkal!

Bottas: "Ez volt a maximum ma", Verstappen: "Úgy gondolom, versenyképesek voltunk."

Na és akkor emeljük ki, hogy ez Vettel 50. győzelme az F1-ben: csak Michael Schumacher, Hamilton és Alain Prost érte el ezt a mérföldkőt.

"Tökéletes futam. Nagyon sokat jelent ez a helyszín a Ferrarinak, sokáig nem tudtunk itt nyerni, ez most lökést jelent" - mondta Vettel.

Vettel teljes erőbedobással ünnepel, jobban el fog fáradni benne, mint a futam alatt.

 

A teljes végeredmény - a három nagycsapat mögött is maradt a sorrend, mindkét Renault, Ocon és Leclerc is pontszerző:

Szóval akkor Sebastian Vettel nyerte a Kanadai Nagydíjat, ez az idei harmadik győzelme. Bottas a második, Verstappen a harmadik, azaz három különböző csapat a dobogón. Ricciardo negyedik, Hamilton pedig ötödik, így a brit elveszítette az első helyét a tabellán is, azt most egy ponttal Vettel vezeti.

Már megint valami celebnek adták oda a zászlót, most már a tényleges leintésnél rendes "szakmunkás" végzi a feladatot. Na most az a helyzet, hogy elvileg a szabály úgy szól, hogy amikor előkerül a kockás zászló, az jelenti a verseny végét, pár éve Kínában volt erre precedens...

Hát ez hihetetlen, egy körrel előbb került elő a kockás zászló...

Na, Ricciardo eldöntötte a versenyben futott leggyorsabb körrel. Ha nem hibázik senki, itt már nem lesz változás. Jön az utolsó kör, Vettellel az élen.

Bottas reagált, Verstappen nem bírt egy másodpercen belülre menni, Hamilton meg csúnyán keresztbe csúszott a hajtűben, így megint picit lemarad Ricciardóról.

Lassan egy másodpercen belülre kerül a holland, miközben Hamilton folyamatosan úgy autózik Ricciardóhoz képest. Már megint akkor lesz vége egy futamnak, amikor az kezdene érdekessé válni...

A holland meg is futotta a leggyorsabb kört, 1,6 másodperc már csak a lemaradása. Nono.

Csak halkan jegyezzük meg, hogy közben Verstappen is két másodperc környékére lopódzott Bottashoz képest...

Az egyetlen izgalomforrás Ricciardo és Hamilton "csatája": folyamatos DRS-határon mozog a különbség, ráadásul hamarosan forgalomba kerül a negyedik helyért harcoló páros.

Emeljük ki Leclerc-t, aki a pontszerző tizedik helyen halad az Alfa Romeo Sauberrel - nem az első kiváló teljesítmény a monacóitól, és vélhetően nem is az utolsó.

Hát... igen.

 

Tíz kör van még hátra. Ez most nagyjából annyit jelent, hogy "kitartást!".

Íme, mindez fotón:

 

Bottas hibázott egyet, a Renault lekörözése közben nézte be az 1-es kanyar féktávját - vélhetően a finn is majdnem bealudt, csak nála nem elgépelésveszélyt okoz ez, hanem ilyen hibákat.

Hamilton az imént egy pillanatra egy másodpercen belülre került Ricciardóhoz, de aztán az ausztrál kapcsolt, mi meg bosszankodhatunk, hogy még ott sem lesz csata.

Mutatjuk a teljes sorrendet:

Képen Grosjean bokszbejövetele:

 

A mezőnyben utolsóként Grosjean is bejött a bokszba, kalandosan esett be, Ocon mellett nem sok helye volt. Vandoorne másodjára jött, neki feltették a hiperlágyat.

Igyekszünk keresni valami izgalmasat, de annyit találunk csak, hogy most Vettel előnye épp öt másodpercre csökkent Bottasszal szemben. Majd akkor térjünk vissza erre, ha kettőre lemegy a differencia.

A tecnika ördöge kitolt Alonsóval, ezért az autóját betolták - irány Le Mans!

 

Amúgy a hat nagy mögött a két Renault következik Hülkenberg, Sainz sorrendben, és Grosjean és Ocon halad még az első tízben.

Hopp, Alonso lelassul, állítólag az MGU-K-val nem stimmel valami. Vissza kell térnie a garázsba, ennyi volt a 300. nagydíjhétvége a spanyolnak...

Egy fotó Vettel cseréjéről - van időnk ilyeneket berakni ide, mert nem igazán rágjuk le a körmünket...

 

Korai még, de jegyezzük meg, hogy ha így futnak be, akkor Vettel egy ponttal átvenné a vezetést az összetettben Hamiltontól.

A német egy körrel később jön is, így most már a reális sorrendet látjuk, ami Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Hamilton, Raikkönen.

Na, Bottas is megejti a maga szervizét, már csak Vettel adós ezzel az élbolyból.

Raikkönen azért megfutotta a leggyorsabb kört, jelezve Hamiltonnak, hogy ne dőljön hátra. Vettel és Bottas még mindig kiállás nélkül, pedig elértük a féltávot.

Raikkönen a bokszban, kis híján elkapta Hamiltont, de a finn végül a brit mögé jött vissza.

Hamilton érdeklődött, hogy miért kellett ilyen korán kiállniuk, a csapat azzal érvelt, hogy valamiféle problémát észleltek az erőforrásnál.

Vettel még mindig jó tempót diktál, 1:15,059-cel megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

Itt fékezte el Vettel, lassacskán jönnek ők is gumicserére:

 

Vettel hibázott egyet, Bottas három és fél másodpercre megközelítette a németet. Lassan forgalomba is fognak kerülni az éllovasok.

Vettel és Bottas továbbra sem állnak ki, ahogy egyébként Raikkönen sem, aki így a harmadik.

Hamilton persze nem nyugszik bele Ricciardo előzésébe, DRS-távolságból üldözi ellenfelét. Ezen a hétvégén ugyebár három ilyen zóna is segíti az előzni vágyókat.

Vettellel közölték a rádión, hogy a B terven van. Jelentsen az bármit is. Mindenesetre még gyorsabbak Bottasszal együtt, mint a mögöttük haladók.

A Mercedes így reagált Ricciardóék ügyes húzására:

 

És hozták is Ricciardót, és megcsinálta a Red Bull: az ausztrál átlépte Hamiltont!

Verstappen és Hamilton egyszerre a bokszban, mindketten szuperlágyat kaptak. Ricciardo pedig azonnal rákapcsolt: tud-e utóvágni az ausztrál majd?

Az első három helyezett között négy-öt másodperc a különbség, Ricciardo viszont megérkezik lassan Hamiltonra, és Raikkönen is ott bóklászik mögöttük.

Nico Hülkenberg és a Renault reagált a Force Indiára, és bár nem volt tökéletes a csere, így is Ocon elé jött vissza - merthogy a visszajátszásból látszott, hogy a francia autóját újra meg is kellett emelni a maga bokszkiállásánál.

Nincs büntetés a Perez-Sainz ügyben, bármennyire is követelte a fekete zászlót előbbi.

Az élen enyhe vonatozás kezdődött, egyedül Vettel növeli folyamatosan a fórját, mindenhol máshol másfél-két szekundum a differencia.

Egy körrel később a csapattárs Esteban Ocon is megejti a maga cseréjét, a forgatókönyv ugyanaz, mint a mexikóinál.

Perez az első a mezőny első feléből, aki meglátogatja a bokszát, szuperlágyra cserél a Force India pilótája.

Charles Leclerc a kavarodásokat is kihasználva a tizedik helyen halad, most épp Alonso igyekszik nyomás alá helyezni.

Hamilton mintha az erőforrására panaszkodott volna a rádión. Nem is tudja leszakítani Ricciardót, de ez még a gumikülönbségből is adódhat.

Vettel szórja a leggyorsabb köröket, már közel két másodperc az előnye Bottas előtt, akit azonban nem enged ellógni Verstappen. Perez és Sainz esetét is vizsgálják, a mexikói a spanyol kizárását követeli.

Perez és Sainz találkája az imént:

 

A negyedik kör végén kiállt a biztonsági autó a mezőny elől, nincs változás az élmezőnyben: Vettel, Bottas, Verstappen a sorrend. Perez Sainz hathatós támogatásával megnézte az 1-es kanyar bukóterét.

Mozgóképen a rajt utáni baleset:

 

Természetesen a biztonsági autó a pályán, néhányan ki is használták a lehetőséget és megejtették a(z egyetlen?) kerékcseréjüket.

Képeken a jelenetsor:

 

És aztán rögtön egy baleset: Hartley kenődött fel a falra, Strollt is magával viszi, épp a kanadai miatt ütközött az új-zélandi.

És rajt: Vettel simán megőrzi a vezetést, Verstappen támadta Bottast, de a finn kitartott. Helycsere eggyel hátrébb, Ricciardo megelőzte Raikkönent.

20 fokos a levegő, tökéletes körülmények, esőnek nyoma sincs, ideális versenyidő. Na lássuk akkor...

Elindult a felvezető kör, állítólag olajcsík lehet a pályán a pilótaparádé egyik autójából kifolyólag - és ezt a megfogalmazást szó szerint is lehet érteni.

Gyorsan ejtsünk szót a vb állásáról: Lewis Hamilton 110 ponttal vezet a 96 egységet gyűjtő Sebastian Vettel előtt, míg a harmadik helyet Daniel Ricciardo foglalja el 72 ponttal.

Rátérve a futam esélyeire: az edzéseken egyértelműen Max Verstappené volt a legjobb tempó, s a Red Bullok a jobban tapadó hiperlágy gumikon indulnak, ellentétben a Ferrarikkal és a Mercedesekkel, akik az ultrán jutottak be a Q3-ba - ez még érdekes lehet a startnál!

Már egyébként a rajtprocedúra előtt volt egy érdekes jelenet, Jacques Villeneuve édesapja 1978-as montreali győztes Ferrariját vezethette a Gilles-ről elnevezett pályán.

 

Most tartunk a himnusznál a helyszínen, még bő 10 perc a startig.

 

Fernando Alonso komoly jubileumot ünnepel Montrealban, ez a 300. nagydíjhétvégéje, viszont hivatalosan csak a 297. rajtja lesz a Formula-1-ben.

 

Volt egyébként egy utolsó pillanatos változás is, ezt emeljük ki külön is: Pierre Gasly autójában erőforrás-elemeket cseréltek, így az utolsó sorból indul.

Na de térjünk rá a Formula-1-re: az élről Sebastian Vettel rajtolhat a Ferrarival, majd jön Valtteri Bottas a Mercedesszel, Max Verstappen pedig a Red Bull-lal, azaz mindhárom élcsapat versenyképesnek tűnik Montreal. IDE KATTINTVA átböngészhetitek a teljes rajtsorrendet.

Még gyorsan egy kis kitérő, hiszen volt ma már pár autóverseny: a TCR Európa-kupában felemásan alakult a magyarok szereplése, a WRC-ben hihetetlenül kis különbség döntött a győzelemről, a WRX döntője is mozgalmasan alakult, a Formula-E zürichi futama pedig igazi büntetésözönt hozott.

Csodálatos és F1-es izgalmakban teli estét kívánunk Olvasóinknak, alig 20 perc múlva startol a Kanadai Nagydíj - ha velünk tartotok, biztosan nem maradtok le semmiről!