DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
16:48

Ohh, Leclerc belerohant Hartley-ba az alagút kijáratánál. Virtuális biztonsági autó. Na, felfordulhatnak még a dolgok?

Na, de nézzük az ünneplést. Köszönjünk a figyelmet, maradjatok továbbra is a Formula.hu-val.

"Kínáld meg Albert herceget egy shoey-val" - szól be egy másik hang. Hát, erre befizetünk!

"Ez pont olyan, mint amit Schumacher tett 1995-ben" - mondja Ricciardo fülére a boldog Christian Horner, utalva arra a Spanyol Nagydíjra, amit a német ötödik fokozatban ragadt váltóval zárt a 2. helyen.

Nem ez volt az évtized legizgalmasabb monacói futama, de kétségtelenül megvolt a sajátos sztorija, ami miatt még sokáig emlékezhetünk rá.

És valahogy még lassú autóval is megcsinálta, Daniel Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat. A dobogóra Vettel és Hamilton állhat még fel. A további pontszerzők Raikkönen, Bottas, Ocon, Gasly, Hülkenberg, Verstappen és Sainz.

Az utolsó kör kezdődik meg. Ricciardo első monacói győzelme felé halad.

Huh, Vettel csúnyán elfékezte magát a Mirabeau-ben.

A VSC-szakasz alatt megnyúltak a különbségek az élen. És az első hat helyezett sorrendje még most is ugyanaz, mint a rajtrácson volt.

Csak Vandoorne állt ki kerékcserére, öt körrel a vége előtt pontszerző helyen tényleg nem érdemes kockáztatni Monacóban. És már ismét szabad a verseny.

Fékproblémája lehetett a Saubernek az első kereket az ütközés előtt elhagyó fekete füst alapján. A hazai pilóta semmit nem tehetett, Hartley pedig még annyit sem. Mindketten kiestek, mindketten jól vannak.

És végre, az első igazi lekörözés: Grosjean félreállt Ricciardo és Vettel elől.

Még tíz kör van hátra. Ha Ricciardo eddig kibírta, nincs okunk azt feltételezni, hogy miért ne tarthatná a vezetést a végéig.

Csata alakul a 7. helyért Gasly és az őt utolérő Hülkenberg és Verstappen között.

Na tessék, Stroll most jött harmadszor a bokszba kerékcserére, ahogy Szirotkin is háromszor hajtott már be - egyszer a büntetés miatt.

Az is durva, hogy bár nem volt biztonsági autó, ami összehúzta volna a mezőnyt, lekörözések sincsenek, hiszen Ricciardo egyszerűen nem ér utol senkit a sereghajtók közül. Csak a két Williams van körhátrányban, de csak mert a világ összes problémája rájuk zúdult. 

Na, Verstappen előtt végre szabad a pálya, 1:14,260-nal meg is futotta az eddigi leggyorsabb kört.

Ricciardo tempója 1:18-ra javult, de inkább a fogyó üzemanyagnak tudható be, semmint annak, hogy némi erőre kapott volna a Red Bull. Vettel viszont továbbra sem tud vele mit kezdeni.

Verstappen komoly küzdelmek árán átverekedte magát Sainzon, és nem maradtak le a rádiós kommentek sem azt illetően, hogy ki vágta le a sikánt. A holland azért a jelek szerint megtarthatja pozícióját, látszott az szabályosságra való igyekezet a mozdulatán.

Alonso a 7. helyről állt ki az imént, ezzel megszakadt idei pontszerző sorozata. A másik McLaren esélyei pedig nem jók, Vandoorne csak 16.

Sainz sikerrel hajtott végre egy mesteri húzást: úgy engedte el maga mellett a gyorsabb gumikon haladó Hülkenberget, hogy a rá tapadó Verstappen ne tudjon bepróbálkozni.

Alonso váltóhibára panaszkodva parkolt le a Ste Devote-ban. Dupla sárga zászlóval elintézik a mentést. És megvan a verseny első kiesője, nem fog megtörténni az a hallatlan dolog, hogy Monacóban minden rajtoló célba érjen.

Gaslynek volt egy repülése a "Verstappen-kanyarban", de átvészelte épségben. Most pedig már Alonsót támadta a francia, mígnem a McLaren megadta magát a spanyol alatt!

Verstappen pechje, hogy az utolsóként a bokszba hajtó Hülkenberg éppen elé tért vissza, szintén hiperlágyakon - ez azért megnehezítheti az előremenetelét.

Az 50. körben járunk, még 28 van hátra. Érdekes belegondolni, hogy a pole-idő 1:10-es volt, míg az élen a tempó még a verseny ilyen késői szakaszában is 1:19-es. De ez az a pálya, ahol egy beteges autóval is őrizni lehet a vezetést.

És megjött Verstappen a bokszba. Hiperlágy gumikat kapott, hiszen az ultrákon rajtolt. Szóval alighanem övé lesz a legjobb tempó a pályán - és csak a 11. helyre csúszott vissza.

Verstappen a 9. helyen áll közben, ám a nagy többséggel ellentétben ő még nem járt a bokszban, szóval jelen állás szerint a pontszerzési esélyei még mindig nem túl jók.

Hozzávetőlegesen ekkora a különbség az élen.

Ricciardót biztatják a bokszból, hogy nagyon jól csinálja, amit csinál. Hozzátéve, hogy a gumijai legalább remek állapotban vannak. 

Most már azért összetömörült az élmezőny, Ricciardo és az 5. helyezett Bottas 10 másodpercen belül vannak. Az öt pilótából ketten érzik magukat bajban: Ricciardo a motorgondok miatt, Hamilton pedig a gumik állapota miatt.

Stroll ismét a bokszban járt egy probléma miatt, az utolsó helyen állva 1:15,3-mal megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét. Eközben az élen Ricciardo most 1:20,3-at ment. Őrült futam azért ez a maga módján.

Hamilton nehezen hiszi, hogy az ultralágy gumijai kibírják a hátralévő még közel 40 kört. Ráadásul ő állt ki elsőként, és csak ő kapott olyan gumikat, amelyek korábban már öt körig használatban voltak. Egyelőre még az is opció, hogy az élen állóknak még egy kiállásra szükségük lesz - ekkor pedig Bottas kerülhet helyzetbe a szuperlágyakon.

Ricciardo 1:19-es köröket megy, feltartva Vettelt, a többiek kissé leszakadva. De a középmezőny zöme most gyorsabb köröket fut, mint az élen állók.

Bottas közben jókora hátrányt ledolgozva megérkezett Raikkönen mögé.

"Meg fog javulni?" - kérdezi Ricciardo.

"Negatív" - azaz nem, mondják a Red Bullnál. Hát, sok szerencsét a hátralévő 46 körre...

Egy gyenge köre volt az ausztrálnak, most azért mintha visszatért volna a korábbi tempójához, 1:18-hoz. Persze Vettelnek is a fülére szóltak, szóval nem enged a szorításból a német. Ricciardónak is egy olyan kevésbé használható információt ad a Red Bull, hogy jó lesz ez, ezzel kell kibírni.

"Veszítek a teljesítményből!" - hangzik a még aggasztóbb üzenet Ricciardo rádiójából. Vettel pedig már ott is van a nyomában. Mi lesz ebből?

"Semmit nem kell vele csináli" - jön pár pillanat múlva a válasz a Red Bulltól, ami érthető módon nem nyugtatja meg a hollandot.

"Valami nincs rendben, amikor harmadik fokozatból másodikba váltok" - aggodalmaskodik Verstappen a rádióban. "Várj" - mondják neki, ami egy versenytempóban haladó pilótától elég furcsa kérés.

Már csak Gasly, Hülkenberg és Verstappen adósak a kerékcserével.

Hartley 5 másodperces időbüntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért.

A 20 másodperces lemaradásban lévő Bottas egyedüliként a legkeményebb, vagyis a szuperlágy gumikat kapta meg, viszont váratlanul ő a leggyorsabb: most éppen 2 másodperccel jobb köröket fut, mint az előtte állók.

És a két finn is megjárta a bokszot. Mindezek után a sorrend az élmenők között nem változott, csak a különbségek nőttek. Ricciardo vezet 3 másodperccel Vettel és további 6-tal Hamilton előtt. Raikkönen a 4., Bottas pedig reális helyét illetően az 5., de ő elég nagy hátrányt szedett már össze korábban, így egyelőre a kiállásra váró Ocon és Alonso mögött áll.

És Ricciardóval is reagál a Red Bull a következő körben.

És jön Vettel is a bokszba.

Közben többen is törmelékek jelenlétére panaszkodnak a Lowesben és takarítást kérnek.

Oh, és Hamilton megelőzte Ocont, bár az élőkép lemaradt róla. Az alagút kijáratánál történt, viszonylag könnyen, a Force India látványosan nem erőltette a védekezést. Na így még működhet is ez a taktika. Ricciardo viszont közben az élen még futja a legjobb köröket.

Tervezett kiállás volt a 12. körben. A brit megkapta az ultralágy gumikat, és akkora előnye volt már az élmezőnynek, hogy nem is veszített túl sok pozíciót. A 6. helyre jött be, Alonso elé, de éppen Ocon mögé - az lett volna az álomhúzás, ha a Force India előtt sikerül maradnia. De most figyeljük, hogyan és mikor reagálnak a közvetlen riválisok.

És Hamilton máris a bokszban!

Ricciardo most tudta még csak 2 másodpercesre növelni az előnyét Vettellel szemben. 

Strollnál első szárnyat is cseréltek, és szuperlágy gumikat kapott, ezzel innen már a célig is el tud jutni. Viszont hirtelen a két Williams találta magát az utolsó helyen a balszerencsés események nyomán.

Oh, bal első defekt Stroll autóján. Mire a kanadai beporoszkált a bokszba, az élmezőny utol is érte.

Ez még az Ericssonnal szembeni pozíciónyerés pillanatképe.

Hirtelen pedig két Williams került Verstappen mögé, a holland ugyanis megelőzte Strollt az alagút kijáratánál.

10 másodperces stop&go büntetést róttak ki Szirotkinra a rajtprocedúra során történt mulasztása miatt. Ez napjainkban már nagyon súlyos büntetésnek számít, csak a büntetés letöltése miatt kell a bokszba hajtania, és semmilyen munkát nem végezhetnek az autóján. És már ki is hajtott, hogy letöltse ezt az orosz.

Verstappen megelőzte Ericssont a Mirabeau-ben. Ma alighanem a hollandé lesz a főszerep annak bizonyításában, hogy Monacóban igenis lehet előzni.

Ricciardót Vetteltől és Vettelt Hamiltontól is 1,5 másodperc választja el. Egykiállásos taktikákra számíthatunk, szóval hacsak nem lesz valami zűrzavar (szokott!), akkor a bokszkiállásokon fog sok múlni.

Nem szép látvány a Haasnak, hogy két autójuk áll az utolsó két helyen - Verstappen őket előzte meg eddig. 3 kör elteltével még mindenki versenyben Monacóban.

Ricciardo tehát vezet Vettel és Hamilton előtt. Hartley szólt be a rádión, hogy koccanásba keveredett, de ő sem hajtott a bokszba.

És a Lowest is megúszták, nem alakult ki úttorlasz, sem különösebb koccanás a hajtűben.

Elindult a mezőny, az első 7 helyen maradt a sorrend.

Na de nézzük. Ricciardo, Vettel, Hamliton, Raikkönen, Bottas, Ocon. Lesz-e helycsere az élen, és megússza-e a mezőny baleset nélkül az első kört?

És máris egy vizsgálandó eset: Szirotkin autóján nem voltak fent a kerekek három perccel a felvezető kör kezdete előtt. Ezt pedig a szabály írja elő, szóval aligha ússza meg büntetés nélkül a 13. helyről startoló orosz.

Elindult a felvezető kör.

A rajtfelállást erre a linkre kattintva még gyorsan megleshetitek. Furcsa délutánnak nézünk elébe, már csak azért is, mert a rajt előtt azt mondhatjuk, hogy Daniel Ricciardo számít a győzelem fő esélyesének. Ilyet talán még csak egyszer mondhattunk - két évvel ezelőtt ugyanitt. Akkor a Red Bull bokszhibája miatt az ausztrál csak második lett. Sikerül-e most javítani?

Bottas és Alonso is azt mondja, hogy csapataik előrejelzése szerint már nem lesz eső a futam alatt.

Hamar elállt viszont, és most már száraznak tekinthetők a körülmények. Az ég azonban felhős, és nehéz megjósolni, hogy lesz-e még csapadék a futam alatt.

Érdekes az időjárás: egy órával ezelőtt még rendesen esett az eső a Hercegség felett, amit a Sauber alábbi videója prezentál.

Most még a himnuszt fújja a rezesbanda.

Üdvözölnek mindenkit a rajtrácslányok és a melléjük társult rajtrácsfiúk a monacói rajtrácson - ahol ezúttal minden versenyző előtt egy rajongói üzenetet tartalmazó táblát tartanak. 15:10-kor indul a Monacói Nagydíj felvezető köre.