DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
15:10

Na, de most már ott vannak ők is, Raikkönen vezet 1:42,985-tel Ocon és Vettel előtt. A Mercedesek 5-6. helyre jöttek be.

Izgalmas futam elé nézünk ilyen felállással, tartsatok velünk akkor is. De most kapcsoljatok az Eurosportra, mert ebben a pillanatban startol a Formula-E párizsi versenye!

Vettel is hibázott, de megtartotta az első helyet. Övé a pole, mögötte Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen és Raikkönen.

És Raikkönen elrontotta a végét! Két lila szektor után majdnem eldobta az autót, nem javult, így nemhogy pole nem lett, de maradt a 6. helyen.

A két Mercedes javult, de Vettelre nem jelentettek veszélyt.

Jön a finálé: meg tudja-e valaki fogni Vettelt?

Na helyreállt az információfolyam közben: Raikkönen ultralágyakon, az élmezőny másik öt tagja a szuperlágyakon kezdi a vasárnapi futamot. 

Mögöttük a Force Indiák a Renault-k előtt egyelőre.

Lezajlottak az első Q3-as gyorskörök, a sorrend az élen pedig: Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen. Vettel előnye 342 ezred Hamiltonnal szemben.

Van egy kis zűrzavar azt illetően, hogy Raikkönen milyen gumikeverékkel futotta Q2-es gyorskörét. A Sky Sportsnál meg vannak róla győződve, hogy ultralágyakon, elvégre más nem maradt neki, és a visszajátszásból is látszott, mennyire szétfoszlott szuperlágy szettje az elfékezés során. Eközben viszont az adattábla a piros oldalfalú gumit jelzi, és még a Pirelli hivatalos csatornája is arról beszél, hogy szuperlágyakon volt kint a finn...

Jön a Q3. 10 autó, 12 perc, 1 pole  Öt csapat jutott ide be két-két autóval, a "nagy hatos" mellett a Renault-k és a Force Indiák.

Hartley közben bocsánatot kért a csapatától és Gaslytől a kamerák előtt az út közepén való kacsázásért. Ő is úgy érezte, hogy defektje, vagy valami baja van az autójának, miután érintőre vette a falat.

Szóval, a kiesők: Stroll, Szirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. 11-12. hely a Williamsnek, ez azért már kezd hasonlítani valamihez, ellenben az elmúlt három futamon mutatott produkciójukkal, ami semmihez sem hasonlított.

Ricciardo volt nehéz helyzetben, de végül a 10. helyen továbbjutott. Nem javított az idején, szóval úgy tűnik, a nagy hatosból mindenki szuperlágyakon kezdheti majd meg a futamot.

Na tessék, Raikkönen konkrétan mindenre fittyet hányt, és megfutotta a Q2 legjobb idejét azon a használt szuperlágyon!

Ez érdekes: az adatok szerint mindenki ultralágyakkal hajtott viszont ki, kivéve Kimi Raikkönent! Ezek szerint használható állapotban maradt még az az elfékezett szett. A többiek pedig főként csak a biztonság kedvéért jöttek ki, de nem biztos, hogy befejezik a körüket az ultrákkal.

És Raikkönennek nincs ám több szuperlágy keveréke, vagyis ultralággyal kell kihajtania a következő menetre, és bajban lehet a versenyen is emiatt.

Ez a kép eddig jól összefoglalja Raikkönen Q2-jét.

Megtörténtek az első próbálkozások, Raikkönen van igazán bajban, értékelhető eredmény nélkül. De valószínűleg Ricciardo is fog még jönni, aki a 6. helyen áll 8 tizedes lemaradással.

Egyelőre a Mercedes ragadta magához a vezetést, Hamilton a frissen megfutott körével három ezredet adott csupán Bottasnak.

Ooh, és megint Raikkönen áll a bukótérben, ezúttal szembe néz a fallal, onnan időigényes is lesz neki kijönni.

Hamilton pedug ugyan nem csúszott ki, de egy érzése szerint nagy elfékezés után az ő első köre sem lett jó olyan sok mindenre.

Raikkönen és Stroll is buktórében járt, két gyors egymás utáni sárga zászlós szakaszt előidézve.

Éééés az élcsapatok kezdik a taktikázást: mindkét Ferrari, Mercedes és Red Bull a szuperlágy gumikon hajtott ki az ultralágyak helyett. Hát, így egymást biztosan nem fogják kitaktikázni, de kétségtelenül jobb helyzetben lesznek a holnapi első etapban, hiszen ezeken a gumikon kell majd rajtolniuk.

Közben indult a Q2!

Itt az ominózus eset. Már ezt is rossz nézni, pedig senkinek haja szála sem görbült végül is.

Kivonat a rádióbeszélgetésekből. Gasly okkal háborodott fel, de mérnöke azzal próbálta nyugtatni, hogy Hartley-nak defektje volt, így "nem tehetett semmit".

A nagy Toro-ijedtség közben leintették a Q1-et, kiesett Grosjean, Hartley, Ericsson, Gasly és Vandoorne. Lance Stroll gondoskodott róla, hogy a McLaren hulljon ki helyette - és igen, mindkét Williams ott van a Q2-ben, ami idén még nem történt meg a grove-iakkal. 

Közben az egyetlen talponmaradt Haasról dolgok potyognak le, nem mondhatjuk, hogy először történt ilyen a csapattal az F1-es története során.

Huh, és mit csináltak a Toro Rossók már megint! Hartley szinte poroszkált a pálya közepén, amikor Gasly megérkezett rá maximális tempóval, és tényleg millimétereken múlt, hogy el tudta rántani az autót csapattársa mellett - így került a bukótérbe. Rossz belegondolni, hogy mi történhetett volna...

Pierre Gasly is a bukótérben, ami azért baj, mert két perccel a leintés előtt ő még a kiesőzónában taányzik.

Verstappen ugrott fel másodiknak, egy tizeddel van Raikkönen mögött. De 155 ezreden belül a három élcsapat autója a tabella elején, ha csak ebből kiindulhatunk, akkor sokesélyes lehet a kvalifikáció. Bár a Q3-ban azért általában lemorzsolódnak páran a nagy hatosból.

Na, jött egy köteg javulás az élen: Raikkönen 1:42,538-cal továbbra is első, Hamilton a 2., Vettel a 3. jelenleg. Sima ügy a továbbjutás számukra a Q1-ben.

Perez eközben a kiesőzóna közelében egyelőre, most pedig el is rontotta legutóbbi körét, a bukótérből kellett visszajönnie egy elfékezés után.

Oconnak éppen kapóra jött az előtte haladó Ricciardo szélárnyéka, ez is hozzájárult talán meglepően erős idejéhez.

Egyelőre a Red Bullok trónoltak be az első két helyre. A Mercedesektől és a Ferrariktól még nem láttunk erős köröket.

A McLarennek ez a mostani sem lesz története legjobb hétvégéje, Alonso és Vandoorne nem titkoltan szélárnyékolással igyekeznek majd segíteni egymás dolgát a minél jobb időeredmény elérésének érdekében.

De már megint a bukótérben van Grosjean, ez pedig most már végzetes műszaki hibának tűnik. A francia kiszállt, ezzel hivatalosan is elismerte, hogy ennyi volt számára a kvalifikáció. Újabb szörnyű szombat után újabb nehéz vasárnap vár a Haas pilótájára.

Hopp, máris hátrafelé megy Grosjean, de ezzel nem lehet pole-t szerezni, mint ahogy azt Vergne tette elhíresült módon a hongkongi kvalifikáción a Formula-E-ben. Egy kis rückvercelés után visszatalált a pályára a francia. 

Szinte mindenki azonnal kihajtott ultralágyakon, a Red Bullok halogatták a legtovább ezt a cselekedetet, de immár ők is csatlakoztak a bulihoz.

Bezöldült a lámpa a bokszutca végén, kezdődik a Q1 mind a 18 perce, amelynek a végén az öt leglassabb autótól búcsúzunk.

De még mielőtt belecsapnánk ebbe az időmérőre, pillantsatok rá két másik végeredményére: az FE-ben Vergne, a WTCR-ben pedig Michelisz szerzett pole-t az elmúlt órákban.

Megjelentek a paddockban az előző korszak nagyjai, Flavio Briatore és Bernie Ecclestone is.

Felcsendült az új főcím, ezzel pedig megkezdődött az ötperces visszaszámlálás a bokszutca megnyitásáig.

Ha még nem értesültetek volna Nico Hülkenberg váltócseréjéről, akkor ide kattintva tegyétek meg.

Napos napot mindenkinek! Bakuban inkább szeles nap van, ami befolyásolta az F2-es futamot, és amitől tartanak az F1-es pilóták is vasárnapra. Most mindenesetre indul az időmérő!