Köszöntjük ismét kedves Olvasóinkat, a szabadedzések után most már az időmérőn a sor Sanghajban - tartsatok velünk és folyamatosan frissülő szöveges-képes közvetítésünkkel a következő bő egy órában is!
Közben elkészült összefoglaló cikkünk is, mi pedig itt megköszönjük a figyelmeteket - holnap 8:10-kor jön a futam, de maradjatok most is velünk, hozzuk majd sorban a legfontosabb nyilatkozatokat!
"Jól mentem, de nem elég jól. Meglátjuk, mi lesz holnap" - összegzett kimis módon Raikkönen.
"Az egész körrel elégedett vagyok, elképesztő volt az autó, egyre jobb lesz" - mondta el Vettel.
A Red Bullok a harmadik sorban, Hülkenberg, Perez, Sainz, Grosjean a végső sorrend - itt a teljes Q3:
87 ezredmásodperc a különbség a két ferraris között, az utolsó szektor döntött Vettel javára! Zsinórban másodszor pole-ban a német, sorozatban másodszor a Ferrarié az első sor!
Nem, sőt Vettel végül megelőzi 1:31,095-tel! Hamilton viszont be sem fejezi a körét, csak a negyedik a címvédő Bottas mögött!
Raikkönen ismét két lila szektort villant, meglesz-e az 1:30-as idő a végén?
Bő három perc még az időmérőből, jön az utolsó nagy roham a rajtelsőségért!
Így állunk az első próbálkozások után, Grosjean mégis lágyon futott:
Verstappen és Ricciardo 6-7 tizedre Raikkönentől, a Red Bullok majdnem veszélyesebbnek tűnnek a Mercedesekre, mint a Mercedesek a Ferrarikra.
1:31,200 - új pályarekord Raikkönentől! Vettel másfél tizedre tőle a második, Bottas négytizedes hátránnyal a harmadik, Hamilton lemaradása már csaknem fél másodperc.
Raikkönen két bitang erős szektorral nyit, mindenkinél gyorsabb egyelőre a finn...
És akkor jön a 12 perces Q3 - itt már nincs taktika, mindenki ultralágyon fogja kinyomni az autója a szemét. Ferrari vagy Mercedes, Mercedes vagy Ferrari?
Itt a teljes sorrend tehát - a Ferrarik egyébként nem gyorsultak, így a Mercedesekhez hasonlóan a lágy gumin rajtolnak holnap.
Bottas pedig feljött a második helyre, megelőzve a Ferrarikat! Őket Hülkenberg és Grosjean követi, majd jönnek a Red Bullok, valamint Perez és sainz. Kiesett Magnussen, Ocon, Alonso, Vandoorne és Hartley.
Hamilton 1:32 alatt, gyakorlatilag a semmiből! Itt a parti mód?
Jönnek a Q2 utolsó körei, a Mercedesek maradtak a lágyon, a Ferrarik viszont ultralágyra váltottak - holnap azon a szetten kell rajtolniuk, amelyiken a jobb időt elérik ebben az etapban.
A végsebességek listáját is a Ferrari vezeti:
SPEED TRAPS (10/15 MINS)
— Formula 1 (@F1) 2018. április 14.
Ferrari and Force India lead the way down the back straight#F1 #Quali #ChineseGP pic.twitter.com/NcGdyrlOgJ
A három topcsapat mögött Magnussen, Hülkenberg, Ocon és Perez sorakozik, a kiesőzónában Sainz, Vandoorne, Hartley, Grosjean és Alonso foglal helyet - utóbbi kettő még mért idő nélkül.
Második próbálkozásra sem tudtak közelebb kerülni Hamiltonék a maranellóiakhoz, a címvédő hátránya továbbra is hat tized Raikkönen mögött.
Both Mercedes cars go for a second lap, but they can't get near the Ferraris. And with two laps on the soft, that is eating into the race strategy. Hamilton in particular might need a lap on the ultras
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 2018. április 14.
Sky Go: https://t.co/Ajb7RejTVG
#SkyF1 #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/9WV9km5vDg
Akkora a szakadék a Ferrarik és a Mercedesek között, hogy a Red Bullok be is férkőztek közéjük az ultralágyakon, Vettelék viszont a keményebb gumikon is maradtak az élen.
Raikkönen és Vettel 1:32,2-es és 1:32,3-as idővel az első két helyen, Bottas hat tizedre, Hamilton már egy másodpercre tőlük az első körök után.
Viszont csak ők négyen próbálkoznak ezzel, a Red Bullok már az ultralágyon - érdekes lehet ez holnap is!
A Ferrarik és a Mercedesek az ultralágy helyett a lágy gumikon gurultak pályára, bízva abban, hogy azzal is továbbjutnak, s akkor a tartósabb abroncsokon rajtolhatnak el vasárnap.
Máris jön a Q2: 15 perc, az első tíz megy tovább.
Itt a teljes állás a Q1 végén - Hamiltont még Grosjean is megelőzte!
De végül megúszta: Szirotkin, Gasly, Stroll, Leclerc és Ericsson az öt búcsúzó, azaz a két Williams, a két Sauber és az egyik Toro Rosso.
Ricciardo csak a 13. helyre jön fel, ez még nem életbiztosítás...
A kieső helyen állók jelenleg: Hartley, Ericsson, Stroll, Leclerc, Ricciardo.
És a csoda megtörtént: három perccel a Q1 vége előtt Ricciardo a pályán! Egyetlen mért köre lesz az ausztrálnak.
Mindez képen:
Bit of a tank-slapper for Leclerc as the car went one way then the other as he tried to avoid the spin
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 2018. április 14.
Sky Go: https://t.co/Ajb7RejTVG
Blog: https://t.co/SzGssX5IJr
#SkyF1 #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/NdCzmSRayC
Charles Leclerc-nek volt egy meleg pillanata az utolsó kanyarból kijövet: nem sokon múlt, hogy nem forgott meg az újonc.
Az első szektorban a Mercedes, a másik kettőben viszont a Ferrari viszi a prímet egyelőre:
FASTEST SECTORS (9/18 MINS)
— Formula 1 (@F1) 2018. április 14.
Ferrari and Mercedes split the honours in Shanghai#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/5VubbVGWb3
A középmezőnyben folyamatosan változik a helyzet, most épp a Force Indiák jöttek fel a két élcsapat mögé. De mire ezt leírtuk volna, Verstappen már a negyedik. Ricciardo és a Renault-k még mért idő nélkül, de már az ausztrál is az autóban - hét perc még a Q1-ből!
A két Ferrari és a két Mercedes mögött jelenleg Alonso az ötödik, megelőzve a Haasokat, de Max Verstappen még érdemi idő nélkül áll.
Sebastian Vettel ráadásul még jobbat repeszt, mint csapattársa, immár 1:31,171 a legjobb idő.
Az első gyorskörök után Kimi Raikkönen az élen 1:32,474-gyel, előnye négy és nyolc tized a Mercedesekkel szemben.
Hát, ez nem tűnik túl biztatónak Ricciardo szempontjából...
Looks like Ricciardo won't be going anywhere for a while
— Formula 1 (@F1) 2018. április 14.
Can Red Bull pull off a minor miracle and get him out for Q1?#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/FhvnRYNVig
A radarképek szerint 20 százalék az esély az esőre az időmérő során. Nagyjából a mezőny fele hajtott ki amúgy a pályára, a legtöbben rögtön az ultralágy gumin.
Ebben a pillanatban elindult a Q1: 18 perces az első etap, az öt leglassabb pilóta esik ki majd a végén.
A múlt alapján egyébként a Mercedes a fő esélyes ma: 2012 óta zsinórban hat alkalommal ők szerezték meg a rajtelsőséget Kínában.
Nem sokat melegedett az idő az FP3-hoz képest, és továbbra is felhős és párás az idő Sanghajban.
Temperature slightly up from FP3
— Formula 1 (@F1) 2018. április 14.
But still gloomy in Shanghai as we prepare for #Quali#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/hRvf0cYn8v
A legnagyobb kérdőjelek persze a Red Bull körül vannak: Daniel Ricciardo látványosan füstölt el a harmadik edzésen, a szerelők még mindig dolgoznak azon, hogy a turbóhiba után pályára tudjon gurulni az ausztrál.
Pushing hard to get Daniel set for quali! 20 minutes to go! #ChineseGP #F1 pic.twitter.com/GmiiGXwm9r
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2018. április 14.
Az eddigi szabadedzések alapján nem lehet megjósolni, ki a kvalifikáció favoritja, hiszen pénteken még Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, a nemrég véget ért utolsó tréningen viszont már Sebastian Vettel és a Ferrari diktálta a tempót, miközben a Mercedesek szemlátomást küszködtek a hűvösebb időben.