DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
08:21

"Hamilton motor-túlmelegedéssel küzd" - üzenték Vettelnek.

Közben elkészült összefoglaló cikkünk is - mi pedig ezzel köszönjük meg itt a figyelmeteket, de maradjatok velünk a nap további részében is, hiszen jövünk a nyilatkozatokkal, két hét múlva pedig találkozunk a Bahreini Nagydíjon!

"Csodálatos pálya, de nagyon nehéz előzni még DRS-sel is" - nyilatkozta Hamilton Mark Webbernek. Hát, az biztos, hogy ezt a saját bőrén tapasztalhatta meg ma a brit.

A nap versenyzője a szurkolók szavazatai alapján: Fernando Alonso!

 

A német boldog is, Hamilton érthető módon nem, hiszen a VSC-ig kontrollálta a versenyt, de Raikkönen sem tűnik valami elégedettnek, a Haasok problémái előtt biztos másodiknak tűnt a finn.

Jön a pódiumceremónia - amelyen Vettel egyébként kereken 100. alkalommal vehet részt F1-es karrierje során.

Az idei év első futamának győztese:

 

"Van még némi teendőnk" - jegyezte meg a nagy ünneplés közepette Vettel.

A teljes végeredmény:

Egyértelmű, hogy a virtuális safety car is kellett a Ferrari győzelméhez, amely kettős dobogót ünnepelhet. Ricciardo továbbra sem szerezte meg az ausztrálok első pódiumát Melbourne-ben, Alonso viszont a parádés ötödik helyen hozta be a McLaren-Renault-t, maga mögött tartva Verstappent. Hülkenberg, Bottas, Vandoorne, Sainz a további sorrend a pontszerző zónában.

Nincs azonban már változás: a tavalyi évhez hasonlóan Sebastian Vettel nyeri az idénynyitót, Hamilton a második, Raikkönen a harmadik!

Másfél körrel a vége előtt Hamilton előnye két másodperc már csak - nana...

Hamilton már négy másodpercre Vetteltől, ami viszont érdekes, hogy Raikkönen is már csak ilyen távolságra van a Mercedestől - más kérdés, hogy ezt három kör alatt aligha lehet ledolgozni.

Ricciardo viszont indít még egy rohamot a dobogóért, amit egy leggyorsabb körrel adott mindenki, legfőképpen Raikkönen tudtára.

Most viszont megint leszakadt Hamilton, hirtelen két másodperc fölé nőtt a különbség. Feladta volna a brit? Valamit a kormányon is matatott...

Hamilton lassan egy másodpercen belülre kerülhet Vettelhez képest - hat köre van még hátra, hogy visszaszerezze a sokáig biztosnak tűnő győzelmet.

Íme, az említett négyes:

 

Nem várt problémák Sainznál, gyomorproblémákra panaszkodik a tizedik helyen autózó spanyolt.

Hamilton nagy ütemben zárkózik vissza, máris két másodpercen belül. Alonsóval kezdődően egy szép négyes boly állt össze Verstappennel, Hülkenberggel és Bottasszal.

Hamilton hibázott az egyik kanyarban, közel három másodpercre hízott a hátránya Vettelhez képest!

Vettel megfutja a leggyorsabb kört 1:26,785-tel, de így is csak 8-9 tized az előnye Hamilton előtt, miközben Ricciardo Raikkönent, Verstappen pedig Alonsót nem hagyja levegőhöz jutni.

Hamilton szórja a leggyorsabb köröket, ismét egy másodpercen belül Vettelhez képest - de vajon tud-e előzni a hátralévő 16 körben?

Ricciardo egyébként az ausztrálok első hazai dobogójáért is hajt - néhány állt már pódiumon a Red Bull versenyzője Melbourne-ben, de akkor utólag elvették a helyét.

 

Ricciardo viszont próbálkozik, majdnem beugrott Raikkönennek - az ő csatájuk a harmadik helyért zajlik.

Most viszont kicsit leszakadt a brit, Vettel előnye 1,1-1,2 másodpercre nőtt az élen.

Hamiltont a hírek szerint arra kérték, hogy vegyen kicsit vissza, a brit azonban továbbra is ott lohol a Ferrari mögött.

Szépen párokba rendeződött az élmezőny: Vettelt Hamilton, Raikkönent Ricciardo, az előkelő ötödik helyen haladó Alonsót Verstappen szorongatja.

Vettelnek és Hamiltonnak ezt most a pályán kell lemeccselnie, a német pedig egy kör alatt egyáltalán nem tudott elszakadni riválisától. Közben Grosjeanék kiengedését még vizsgálni is fogják - szegény Haas tényleg...

Kiállt a biztonsági autó: Vettel, Hamilton, Raikkönen, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Vandoorne, Bottas, Sainz az első tíz sorrendje.

Az FIA mérései szerint Alonso volt előrébb a bokszkijáratnál, Verstappen el is engedte a spanyolt.

Verstappen Alonso elleni előzése a célegyenes végén minimum kérdőjeles, sárga zászló volt érvényben: az ötödik helyen haladó holland nem biztos, hogy megússza büntetés nélkül...

Közben már nem is csak virtuális, hanem az igazi biztonsági autó is a pályán, Grosjean autóját tudják a vártnál nehezebb eltakarítani.

Hamilton nem is érti: "Mi történt, srácok? Én hibáztam?"

Mindkét Haas az elrontott kerékcsere miatt esett ki, ez viszont esélyt adhat a Ferrarinak.

 

Hopp, és Vettel kihasználva a VSC-t és a kevesebb időveszteséget, az élre áll a bokszkiállás után! Mekkora mázli a Ferrarinál!

Virtuális safety car a francia autója miatt - elképesztő pech az amerikai csapatnál.

 

Ez egészen hihetetlen! Grosjean is megáll a kerékcsere után! Igen komoly kettős pontszerzést dob el magától a Haas-Ferrari!

Pedig parádésan ment eddig a dán, nagy kár érte...

 

Dráma! Magnussen kiesik a negyedik helyről a bokszkiállása után! A kerékcsere nem stimmelhetett a Haasnál...

A Ferrari megosztja a stratégiát a pilóták között: vajon meddig megy el a német? Közben Hamilton és Raikkönen között öt másodpercre hízott a differencia.

Hamiltonék azonnal reagálnak: két lila szektor után érkezik a brit, akinek Mercedesére ugyancsak lágy gumikat raktak fel. Vettel vezet jelenleg.

Raikkönen nyitja a bokszkiállások sorát: az itteni legkeményebbnek számító lágy keverékre vált a Ferrari. A finn a harmadik helyre, a parádésan teljesítő Haasok elé jön vissza.

Íme, Gasly füstölgő autója képen is:

 

Raikkönennek üzentek: "Próbáld nyomni, amennyire csak tudod, kritikus pillanatok jönnek!". A finn hátránya 2,5-3 másodperc Hamilton mögött, nagyjából ugyanennyivel vezet Vettellel szemben.

Pierre Gasly lassan és enyhe füstöt eregetve csordogál a pályán - kettős kieséssel indít a Toro Rosso-Honda?

Alonso ismét zseniális a csapatrádión: "Pörögj fel kicsit jobban, még a verseny elején járunk, de már most veszítesz az erődből!" - üzent a mérnökének.

A Ferrarik közben igyekeztek közeledni Hamiltonra - Raikkönent külön kérték is erre -, de a brit is reagált, így két és fél másodperccel vezet.

Mindez képen:

 

Verstappen megforog az 1-es kanyarban! A holland mellett Grosjean, Ricciardo és Hülkenberg is elment, így visszaesett a nyolcadik helyre.

Bottas apránként lépdel előre: a finn a 15. helyről indulva pillanatnyilag a 13. pozícióban autózik.

Aztán nem sokkal később Marcus Ericsson állt ki a bokszba: a sauberes is műszaki hiba miatt esett ki.

Szergej Szirotkin az idei év első kiesője: vélhetően fékhiba miatt búcsúzik a Williams újonc orosz pilótája.

Verstappen egyelőre nem boldogul Magnussennel, Ricciardo azonban elment Hülkenberg mellett.

 

Raikkönen azért nem engedi el túlságosan Hamiltont: 1,2-1,3 másodperc az első két helyezett között a különbség.

Verstappent biztatják, hogy minél hamarabb előzze meg Magnussent: nincs sok ideje a hollandnak, ha nem akarja, hogy leszakadjon Hamiltonról és a Ferrarikról.

Brendon Hartley máris bement a bokszba: alternatív stratégián a Toro Rosso pilótája?

Hamilton máris lélegzetvételnyi előnyre tett szert a Ferrarikkal szemben, a start nagy nyertese pedig Magnussen, aki tehát negyedik, megelőzve Verstappent és saját csapattársát, Romain Grosjeant.

RAJT! Hamilton marad az élen, Raikkönen hiába támadta, Vettel a harmadik, mögé viszont feljött Magnussen a Haasszal.

A versenyzők állnak fel a rajtrácsra - most már tényleg csak néhány pillanat, és rajtol a 2018-as F1-es szezon!

Utóbbit egyébként a két Red Bull választotta a közvetlen élmezőnyből, mivel a Q2-ből azzal jutottak tovább. És közben elkezdődött a felvezető kör...

A Pirelli szerint az egy kiállás lesz ma a nyerő stratégia: 20 kört javasolnak az ultralágyon rajtolóknak, 28-at a szuperlággyal kezdőknek.

Nem tudjuk, ki hogyan van vele, de bár szerettük az előző, száguldó színsávos intrót is, ez az új nemzetközi főcím is eléggé bejövős.

A versenyzői parádé előtt egyébként idén is elkészültek az "osztályképek": ide kattintva lehet őket megnézni.

Egy fontos információ a tegnap balesetező Valtteri Bottasszal kapcsolatban: a Mercedes elővigyázatosságból a váltó mellett a központi elektronikát és az energiatárolót is kicserélte az autójában. Emiatt nem járt plusz büntetés, de egy harmadik elem bevetésénél már az következik.

Aki nem értené, miért nem indult már el a felvezető kör: az idei évtől "óra tízkor" rajtolnak az F1-es versenyek.

Egy még jobb kép erről - plusz ejtsünk néhány szót az időjárásról is: napsütés van, esőnek pedig nyoma sincs.

 

Megvolt az ausztrál himnusz is, és először láthattuk élesben a rajtrácslányokat felváltó rajtrácsgyerekeket, akik a labdarúgó-mérkőzésekhez hasonlóan a pilóták előtt sorakoztak fel:

 

És akkor ne feledkezzünk meg a Haasról sem: a harmadik idényét kezdő amerikai istálló története legjobb rajthelyeit szerezte, hiszen ötödik és hatodik helyről indulhatnak.

 

Ami az esélyeket illeti: nyilván Hamilton a favorit, már csak a pénteken mutatott versenytempója okán is, de azért a puding próbája az evés, meglátjuk, mire lesznek képesek a Ferrarik vagy akár Verstappen - a rajt például kulcsfontosságú lehet a stratégiák szempontjából.

Az élről Lewis Hamilton rajtolhat majd - zsinórban ötödik, összességében már hetedik alkalommal itt az Albert Parkban -, megelőzve a Ferrarikat és Max Verstappent. A harmadik sorban a két Haas - ide kattintva a büntetések utáni teljes rajtsorrendet megtaláljátok.

A bokszutca végi lámpa már zöldre váltott, így a versenyzők elindultak a rajtrácsra:

 

Szép jó reggelt kívánunk kedves Olvasóinknak: reméljük, senki sem feledkezett meg az óraállításról, hiszen már fél óra sincs hátra a szezon első F1-es futamának, az Ausztrál Nagydíjnak a rajtjáig - tartsatok folyamatosan frissülő szöveges tudósításunkkal a következő bő két óra során!