DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
12:36

"Brendon Hartley végre a pályán" - írja a Toro Rosso.

 

Őszintén reméljük, hogy mai élő közvetítésünk rendhagyónak bizonyul, és holnap egy normális mederben zajló tesztnap eseményeiről számolunk be.

A statisztikusok rögtön előbányásztak egy hangzatos adatot: utoljára 2014-ben Kevin Magnussen volt a McLarennel leggyorsabb egy előszezonbeli tesztnapon.

Alonso a leintés pillanatában még egy mért kört befejezett. Íme a szerdai nap végeredménye, köridővel egyedül a spanyol neve mellett.

Alonso a teszt legvégén még kihajtott. Vajon a kockás zászló pillanatában akarja megfutni a nap legjobb idejét?

A nap főszereplője, Fernando Alonso elhúz a célegyenesben.

Hartley, talán megirigyelve, hogy Alonso kap minden figyelmet, szintén kiment a bokszba – de ő csak egy tapogatózó körre.

Döbbenet: Az utolsó negyedórában Alonso mért kört futott! 2:21,268-cal ugrott az eredménylista élére!

Alonso ki-be járkál, most már mai ötödik körét teljesítette – ugyanannyit, mint a többiek együtt. Alig 20 perc van még hátra a mai tesztből.

Alonso már mai negyedik körét teljesítette. Ezzel jócskán felülmúlt mindenki mást a mai szerény körülmények között, hiszen a mezőny összes többi tagja együttesen öt kört tett meg. A spanyolon kívül senki nem mutat hajlandóságot arra, hogy elhagyja a bokszutca biztonságát.

Három a spanyol igazság: Alonso harmadszor is kiment egy nem mért körre, így már ő áll a számláló első helyén.

A spanyol újra csak egy installációs kört teljesített. Így most ő és Ricciardo is kettőnél tart.

Elállt az eső, a McLaren pedig arra készül, hogy újra kiküldje Alonsót a pályára!

Egy órával a leintés előtt ezt még megmutatjuk: az köridőtábla, amelynek egészen máshogy kellene ilyenkor kinéznie…

A bátor csapatok arcképcsarnoka: csak ők (plusz a Sauber) merészkedtek ki eddig.

A helyszínen intenzíven esik az eső, nem akar csillapodni, ez az oka, hogy háromnegyed órája nem járt a pályán autó.

Elpusztult a Mercedes hóembere – a szomorú eseményről a Sky Sports riportere bejelentkezésben számolt be.

Összegezzük tehát az elmúlt órák eseményeit: öt versenyző járt eddig a pályán esős abroncson, Alonso, Ricciardo (egyedüliként kétszer is), Ericsson, Kubica és Hartley. Mért kört egyikük sem kezdett meg, egyszerűen kihajtottak a pályára, majd mentek is vissza a bokszba.

Hartley is kihajtott a bokszból, a csapat Twitterén azt írja, „az időjárás végre elég jó”, hogy megkíséreljen egy próbakört. Ez azt jelenti, hogy végre jönnek a többiek is?

Bár az időmérő rendszer Strollt jelezte a pályát elhagyó FW41 pilótájaként, a Williams posztjából kiderül, hogy Robert Kubica vezette az autót, amely egyetlen installációs kört tett meg.

Csaknem egy óra csendet követően újabb autó a pályán, most Lance Stroll merészkedett ki a Williamsszel egy körre.

Úgy tűnik, a Ferrari már most eldöntötte, hogy ma már nem fog pályára lépni Barcelonában. Nem döntötték el, melyik pilóta kapja meg a csütörtöki napot. Ma Raikkönen vezette volna az autót, aki hétfőn 80 kört teljesített, míg Vettel kedden 98-at.

Változás továbbra sincs, senki sem jött ki a pályára. A Toro Rosso azzal szórakoztatja a rajongókat, hogy Pierre Gasly átvette a csapat Twitter-fiókját, és ott fog válaszolni a kérdésekre. (Ma nem ő, hanem Brendon Hartley lett kijelölve az STR13 vezetésére.)

Most pedig a csöpögő eső is elkezdett erősödni egy helyszíni jelentés szerint. Minden elem az ellen van, hogy a hátralevő időben valami F1-es tesztelésre hasonlítót lássunk.

Csak hogy ilyet is mutassunk már: így áll az eredménylista 15 órakor, hat órával a tervezett kezdés, három órával a bokszutca kinyitása után, és hárommal a teszt befejezése előtt.

Még érdekesebb, hogy utólag kiderült, a Red Bull-os egyik kivezető körén leszaladt a pályáról, és a kavicságyon keresztül kellett visszatérnie.

Daniel Ricciardo egyik tapogatózó köréről is van egy fotónk.

Alonso kimerészkedése a pályára olyannyira különleges esemény volt, hogy a Formula-1 közösségi csatornái rövid videót is közzétettek róla. Megfigyelhető a képeken, hogy a hó teljesen elolvadt, a pályán azonban áll a víz.

Ricciardo másodszor is járt a pályán, így az eredményjelzők már őt teszik az első helyre – az ausztrál ugyanis két, idő nélküli kört tett meg, míg Alonso és Ericsson csak egyet-egyet.

Alonso humora még a régi: „Az autónk eddig jól teljesít a hóban. 1. hely a délelőtti edzésen!” – posztolta az alábbi sorrendet, amikor még csak egyedüliként rendelkezett mért körre.

Kirepült a harmadik fecske is: Marcus Ericsson a Sauberrel elhagyta a bokszutcát, ahova köre végén vissza is ért. Alonso, Ricciardo és a svéd a három versenyző, aki egyáltalán kimerészkedett a pályára, mióta 2 órával ezelőtt megnyitották.

Alonso egyetlen köréről egy kép:

Daniel Ricciardo is megfutotta a maga installációs körét!

Egy installációs kör, ennyit láttunk eddig ma - pedig négy és fél óra telt el a hivatalos kezdési idő óta...

ALONSO A PÁLYÁN!

A McLaren arra készül, hogy kiküldi Fernando Alonsót:

 

Daniel Ricciardo szórakoztatja magát:

 

 

 

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Mozgásnak semmi jele, igazából nem változott a helyzet mondjuk az egy órával ezelőttihez azt leszámítva, hogy most már nem pirosan, hanem zölden ég a bokszutca végén lévő lámpa. 

Ahogy az várható volt, természetesen nem eszik olyan forrón azt a zöld zászlót: senki nem merészkedett még ki a pályára és nem kockáztatott meg egy balesetet a továbbra is borzasztóan csúszós aszfalton. 

Szóval hajrá! Bő három óra késéssel ugyan, de elindult a mai teszt, a hírek szerint nem lesz ebédszünet, mostantól 18:00-ig lehet körözni a vizes, csúszós pályán - legalábbis jelen állás szerint. 

Hoppá! Zöld zászló! Elállt a hóesés, esőre váltott és megnyitották a pályát!

A hírek szerint nem lesz változás a tesztprogramban, nem sikerült mindenkivel megegyezni. 

Ilyen most egy kör a pályán:

 

A kérdések között persze az is felvetődött, hogy miért kell mindig Barcelonában tesztelni és miért nem mennek ilyenkor Bahreinbe, ahol most éppen húsz fok feletti a levegő hőmérséklete, de ezt több csapat is leszavazta, mivel hatalmas plusz költséget jelentene - ide minden nap hoznak új dolgokat kamionokkal, oda pedig nem tudnának minden este repülőt bérelni. Ráadásul ott is volt már homokvihar...

Jelentjük: továbbra is esik a hó, a helikopter még mindig nem tud felszálln és bár a pálya nagy része csak vizes, de a helikopter nélkül nem kezdődhet semmi. Nincs hír arról, hogy mikorra várható bármilyen aktivitás és arról sem, hogy a csapatok mire jutnak azzal kapcsolatban, hogy mikor pótolják a kieső időt. 

Amíg nem történik semmi, nézegessétek a havas barcelonai helyszínről készült galériánkat:

https://formula.hu/galeria/ellepte-a-ho-az-f1-es-teszt-helyszinet#50744

 

A Mercedesnek sincs jobb dolga:

 

Használhatatlan a pálya, a Sky Sports azt jelentette, hogy még órákon keresztül nem mehet ki senki...

Nagyjából így telik most az idő...

 

A helyzet:

Charlie Whiting ott van a pályán és folynak az egyeztetések, de nem nagyon látni jó megoldást. Szó van egy plusz tesztnapról, de pénteken a Williams filmnapot tart, az kilőve, esetleg jövő héten lehet egy plusz napot hozzátenni a programhoz. 

A mentőhelikopter sem tud felszállni jelenleg, úgyhogy semmiképp sem kezdődhet a teszt - eddig finoman szólva sem úgy alakul ez a hét, ahogy a csapatok eltervezték...

A Pirellinek is van egy ötlete:

 

A legfrissebb hírek szerint egy kétórás csúszással indulhat a nap.

Negyedóra van hátra a tervezett kezdésig, de a hó esik és egyelőre nem nagoyn tudjuk elképzelni azt, hogy itt teszt lesz a közeljövőben. 

Mindenki nyugodjon meg, a Haasnak van B terve!

 

Az aszfalt állapota:

Lesz itt ma bármi is?

A Renault videót is közzétett a havazásról:

 

A pálya egyébként tiszta, csak vizes, de a kerékvetők és a bukóterek abszolút havasak...

A Haas is megmutatta, hogy mekkora a hó:

 

A Mercedes tweetje: ezért hívjuk téli tesztnek.

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat a szerdai F1-es tesztnapról szóló szöveges közvetítésünkben. Reggel komolyabb mennyiségű hó és természetesen hideg fogadta a csapatokat és jelen állás szerint minimum erősen kérdéses, hogy egyáltalán látunk-e ma autót a pályán.