A versenybírák azért büntették meg Wickenst, mert kiállása után nem biztonságos módon engedte tovább csapata. A kanadai azonban zavartalanul folytatta a körözést, sőt, még Augusto Farfust is megelőzte, tudomást sem véve a büntetésről, így került az élre.
A Mercedes DTM-főnöke, Wolfgang Schattling elárulta, éppen ők kérték meg erre: azt hitték, a stewardok tévedtek és Pascal Wehrleinnel keverték össze másik versenyzőjüket - akinek a kiengedése sokkal szorosabb volt, mint Wickensé. Próbálták meggyőzni a bírákat, de a körök múlásával előkerült a fekete zászló.

Az érintett is elmondta véleményét a történtekről. "Igazán csalódást keltő délután volt számomra. A pole-pozícióm után úgy gondoltam, jó esélyem lehet a vasárnapi versenyen. Az autóm kivételesen jól működött az elsődleges gumikon a kiállás után. A szabályok és a személyes véleményem alapján ez egyértelműen nem volt veszélyes kiengedés. A büntetés tönkretette a versenyem, és egy lehetséges győzelembe került" - mondta a kanadai, akinek továbbra is norisringi futamgyőzelme egyetlen idei versenye, amelyen a pontszerzők között végzett.
Nem ő volt az egyetlen az élen, akit megbüntettek. Az audis Jamie Green a legkésőbb tudta le bokszkiállását az élmezőnyből, ezzel váratlanul mindenki más elé ugrott. Hamarosan egy áthajtásos büntetés formájában kiderült, hogy igazából túlságosan is későn: a szabályok értelmében a versenytáv 50 %-ig lehetnek fent az autókon a lágy abroncsok, Greenék ezt lépték éppen túl.

"Dühítő volt, hogy büntetést kaptam, ami nagyjából 16 másodpercembe került" - mondta a brit versenyző, aki végül néhány pontot tudott gyűjteni. "Emiatt a legjobb helyért vívott csatából estem ki. Ãgy is nyolcadik lettem, legalább tudtam pontot szerezni. A győzelemért harcoltam, eggyel több körön keresztül maradtam az opciós gumikon - megfizettem érte az árat."
"Jamie-ben sokkal több lehetőség rejlett" - kommentált a verseny után Dieter Gass, a DTM-projekt vezetője. "Egy kommunikációs probléma volt közte és a csapat között, ezért eggyel több kört teljesített opciós gumikon. Ennek eredményeként megfosztotta magát a dobogós helyért vívott csatától."
Győzelem helyett az Audi legjobb eredménye egy ötödik (Timo Scheider), a Mercedesé kilencedik hely (Christian Vietoris) lett, miközben a BMW 1-2-3-4-es eredménnyel gazdagodott.