"Hatalmas várakozás tölt el a hazai versenyem, Norisring előtt. Ez az év fénypontja. Fantasztikus az otthoni futamomra a bajnokság éllovasaként megérkezni. A szülőházam csak néhány kilométerrel található. A családom és barátom mind ott lesznek, hogy támogassanak és biztassanak. Egy jó eredmény egy valóra váló álom lenne" - mondta a Hockenheimben és Hungaroringen is magabiztosan győző Wittmann.
A városi pályát a DTM Monacójának is nevezik. Bár hossza csupán 2,3 kilométer és hét - másféle számolások szerint mindössze négy - kanyar található benne, a versenyzők számára nagy kihívást jelent. "Papíron egy kör igazán egyszerűnek tűnik. A nehézség a helyes stratégia és beállítások kiválasztása. Könnyen lehet olyan autónk, amely gyors az egyenesben, de gyenge, amikor fékezni kell a kanyarokban" - magyarázta a BMW-s gárda másik tagja, Augusto Farfus.
Bruno Spengler, aki Magyarországon pódiumra állt, osztja kollégája véleményét. Korábban háromszor is győzött az aszfaltcsíkon. "A Norisring nagyon technikás és nagy kihívást jelent, későn kell fékezni. Mivel az autók nagyon közel haladnak el a falak mellett, nem engedhetünk meg semmilyen hibát. Mindig is sikeres voltam a Norisringen. Az atmoszféra is remek."
Az MTEK csapat pilótája, Timo Glock nem fukarkodott dicsérni a pályát. "A norisringi verseny mindig fénypont, nekünk versenyzőknek és a rajongóknak is. Az akció itt elképesztő. Sok csata folyik a pályán, és nem ritka, hogy valaki a védőfalban köt ki. Bár a pálya csak négy kanyarból áll, igazi kihívást képvisel. Az autókat kis leszorítóerőre állítják, és táncolnak a bukkanókon. Izgalmas hétvége lesz, én pedig különösen várom" - mondta Glock, aki egyéniségével a pályán és azon kívül is mindig felhívja magára a figyelmet.