A Nielsen Közönségmérésnek köszönhetően beletekinthettünk a mögöttünk hagyott F1-es szezon magyar nézettségi adataiba. 2019 során is az M4 Sport volt a sorozat elsőszámú otthona, noha két alkalommal, a Kanadai és a Német Nagydíj idején ideiglenesen a Dunára költözött át az adás egyéb sporteseményekkel való programütközés miatt.
2014 óta vizsgáljuk a magyar közvetítés nézettségi adatait, és azóta folyamatos csökkentés figyelhető meg a nézőszámban – a Nielsen adataiban a nézettség a közvetítés percről percre változó nézőszámának átlagát jelenti. Ez a szám a szezonátlagra vetítve a futamok esetében 2014-ben 820442 volt, 2018-ban már csak 502320, innen pedig a tavalyi évben 447671-re csökkent a Formula-1-es versenyek átlagos nézőszáma. Öt év alatt 45,44%-ot zuhant a magyar közvetítés nézettsége, azaz közel megfeleződött. Ez azért nem feltétlenül jelenti, hogy évente 60-80000-es számban fordulnának el az F1-től a magyar nézők, hiszen tegyük hozzá, hogy a sport digitális média felé való nyitásával az események követésének módja is megváltozott, különösen a fiatal generáció körében, és a Nielsen csak a televíziós nézettséget méri.
A Magyar Nagydíj esetében talán még szembetűnőbb a zuhanás, hiszen magasan ezt a futamot nézik minden évben a legtöbben az M4 Sporton. Míg 2014-ben közel 1,2 millió nézőt mértek, addig fokozatos csökkenés nyomán 2019-re 653 ezerre apadt a számuk. A legtöbb futam esetében a közönségarány (azt mutatja, hogy az adott időszakban a televíziót néző lakosság hány százaléka választotta az F1-et) is csökkent, ami azt jelenti, hogy a tévénézők száma nem apad olyan mértékben, mint az F1-nézőké.
Öt verseny volt 2019-ben, amelynek a nézettsége nőni tudott a 2018-as értékhez képest, és mint aztán már a korábbi években is megfigyeltük, az érdeklődés mértéke szorosan összefügg a Ferrari sikereivel. A legnagyobb, 10%-os növekedést a Bahreini Nagydíj érte el, amely arról maradt emlékezetes, hogy Charles Leclerc második ferraris futamán a pole-ból indulva sokáig az élen haladt. Javítani tudott még a végjátékig szintén Leclerc-vezetést hozó Osztrák Nagydíj, valamint a szintén Ferrari-pole-lal induló Orosz és Mexikói Nagydíj. Hogy a Brazil Nagydíj nagyjából stagnálni tudott, abban a futam kaotikus alakulásának is lehetett szerepe, meglepő viszont, hogy a Kanadai Nagydíj zuhant a legnagyobbat – nézőinek egyharmadát elveszítette 2018 óta –, pedig Sebastian Vettel révén Ferrari-vezetést és az év legnagyobb botrányát is szállította. Erre magyarázat lehet, hogy ez a futam az M4 Sport helyett a Dunára került át, miközben a sportcsatorna egy másik nagy érdeklődésre számot tevő eseményt, az UEFA Nemzetek Ligájának döntőjét sugározta Portugália és Hollandia futballválogatottjai között.