DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
F1

Ricciardo tovább tud lépni a frusztrációján

Daniel Ricciardo úgy véli, év elején talán túlságosan érzékenyen érintették a változások, mivel szerinte a vezetési stílusa jobban passzol a korábbi autóihoz.

Nehéz eset volt a Red Bull RB13-as kódjelű autója: többnyire kivétel nélkül műszaki hiba következtében történt tizenhárom kiesés, ugyanakkor tizenhárom dobogós helyezés, ebből három győzelem fűződik a nevéhez. A negyedik Red Bull-os szezonját kezdő Ricciardo rögtön kieséssel indította az évet a hazai nagydíján, és újabb három versenyt kellett várnia – köztük egy újabb kiesést, – hogy megszerezze az első 2017-es dobogóját. Spanyolországtól Ausztriáig négyszer végzett harmadik helyen, és Azerbajdzsánban a tizedik helyről rajtolva győzni is tudott. A Magyar Nagydíj első körében szintén önhibáján kívül búcsúzott, ott saját csapattársa, Max Verstappen vetett véget a versenyének. A szezon utolsó négy futamán pedig olyan rossz kiesési arányt könyvelhetett el, mint senki más a mezőnyben. Az ausztrál versenyző a Racer magazinnak mesélt arról, hogyan élte meg a műszaki problémáit és azt, hogy ez az éve más volt, mint a többi. Péládul hogy az időmérőkön rendszerint kikapott Verstappentől: „Kicsit többet tudtam meg magamról. Minden évben így van, de ez a szezon több megpróbáltatással járt.”

A 2017-es szabályváltozásokkal nagyobb gumik, szélesebb és gyorsabb autók érkeztek, és a Red Bull év elején hátrébb kullogott. A csapat úgy magyarázta, hogy a szélcsatorna kalibrációs gondjai hatással voltak az autó tervezésére. Hamar kiderült, hogy az aerodinamika mellett a motor is visszafogta a teljesítményüket.

00116020_1101



„Az új autókat eredetileg, főleg a miénket, elég problémás volt vezetni. Az év korai szakaszában talán csak bele kellett volna törődnöm ebbe, de ehelyett túlságosan is sok dolgot akartunk rajta megváltoztatni, hogy tökéletesre hangoljuk. Pedig korábban be kellett volna látnunk, hogy nem rendelkezünk tökéletes autóval. Lehet, hogy én is túl érzékeny voltam. Régebben az volt az egyik erősségem, hogy sok mindenre ráéreztem az autóban, ami a legutolsó kis dolog beállításánál is segíthetett. Idén ez a képességem már inkább hátrányt jelentett. Néha túlságosan frusztrált voltam” – ismerte be Ricciardo. „A szombatok voltak az erősségeim, de most nem mentek jól. Néha baleseteztem is az időmérőkön, és párszor hagytam, hogy túlságosan elhatalmasodjon rajtam a frusztráció. Ezek normális dolgok, semmi olyan nincs köztük, amin ne tudnék tovább lépni. Már dolgoztam néhányon, 2018-ra megpróbálok mindenen túl lenni.”

A futamokat nevezte meg idei erősségeinek: „Nem számít, hogy ment a szombat, mindig úgy hittem, hogy másnap, tiszta fejjel képes leszek előrébb lépni. Magam mögött hagytam a szombatokat, és mindent beleadtam a versenyekbe, hogy átlagos hétvége helyett jó hétvégét tudjak magam mögött. Pár hétvége valóban fantasztikusan sikerült. Fontos, hogy túl tudtam lépni az időmérőkön.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: