A japán gyártó szinte teljes koncepcióváltással készült az idei Formula-1-es szezonra. Yusuke Hasegawa vezetésével a Honda az előzőhöz képest egészen eltérő elgondolással állt hozzá az idei erőforrás fejlesztéséhez, ami végül visszafelé sült el.
Már a szezont megelőző téli teszteken súlyos műszaki problémákkal küzdöttek (például a belső égésű motor okozta vibrációval, ami a motorblokk környéki alkatrészeket is szétrázta), de az erőforrás teljesítménye is messze elmaradt az elvárttól. A csapat első top 10-es időmérős eredményére az ötödik versenyhétvégéig kellett várni, ám Fernando Alonso azt a futamot is 12.-ként, két kör hátrányban zárta. A fejlesztéskor elkövetett hibákra nemcsak a teljes szezonjuk, hanem végül a nagy elvárásokkal aláírt McLaren-Honda együttműködés is ráment.
Hasegawa elismerte, a radikális változtatások is közrejátszottak az idei év sikertelenségében, ám tanultak a hibákból, így 2018-ra már kisebb léptékben fognak fejleszteni. Ennek az is hozadéka lesz, hogy a szezon közben elért megbízhatóságot nem kell ismét nulláról felépíteni. „A tavalyihoz képest teljesen megváltoztattuk az idei motor koncepcióját. Túl sokat akartunk módosítani rajta” – írja a crash.net „Ezért is döntöttem úgy, hogy jövőre megtartjuk az idei koncepciót, így megbízhatóság szempontjából magabiztosak lehetünk. Most az a feladatunk, hogy a meglévő motorból hozzunk ki még több teljesítményt. Ezen dolgozunk jelen pillanatban.”
Bármit is érnek el a japán főhadiszálláson, abból jövőre a csak velük egyezségre jutó Toro Rosso veheti ki a részét.