A 2016-os Mexikói Nagydíj első körében Lewis Hamilton átvágta az egyes kanyart, a versenybíróság azonban úgy látta, nem szerzett tartós előnyt Nico Rosberggel szemben, és nem büntették megmozdulását. Ennek ellenére, amikor Max Verstappen hasonló módon csúszott le a pályáról, majd nem engedte maga elé Sebastian Vettelt, a hollandot a dobogóról hívták le büntetése miatt - éppen úgy, ahogyan Austinban néhány nappal ezelőtt.
Az FIA a hasonló kavarodás megakadályozása érdekében 50 mm-es magasságú „fekvő rendőröket” helyezett el az egyes és kettes kanyarok közötti, bal oldali rázókövénél, akárcsak a kettes és hármas kanyarok között. Charlie Whiting arra hívta fel a pilóták figyelmét csapatoknak kiküldött üzenetében, hogy ha elhagyják a pályát az említett szakaszon, akkor a második fekvő rendőrt megkerülve kell visszatérniük a pályára, amely természetesen időveszteséget jelent számukra.
A nyolcas és tizenegyes kanyarokban szintén hasonló gátlókat szerelt fel az FIA. „Biztonsági okokból, akinek az autója teljesen túlhalad a nyolcas és a tizenegyes kanyar kerékvetőjén, jobbra tartva kell továbbhaladnia, a pályával párhuzamosan elhelyezett narancsssárga kerékvető mellett, a kanyar kijárata felé” - áll az FIA közleményében.
Tavaly három pilóta is magáénak tudhatta a harmadik helyet egy ideig Mexikóban, hiszen miután Max Verstappent megbüntették, Sebastian Vettelt is hátrasorolták veszélyes védekezés miatt. Az események kedvezményezettje így az ötödik helyen célba érő Daniel Ricciardo lett.