A hibát a Renault már részben kijavította, most folyamatosan tesztelik, nehogy valami új probléma lépjen fel. Az évad során mindössze négy erőforrás használható fel autónként büntetés nélkül, így alaposan meg kell gondolni, mikor kívánják felhasználni a frissítéseket.
A francia erőforrást használja a gyári csapaton kívül a Red Bull és a Toro Rosso is. Viszont az MGU-K terén a 2016-os verzióra való visszatérés következményekkel járt, ugyanis az eszköz önmagában 5 kilogrammal súlyosabb, a hűtés miatt pedig további egy kilós légtartályra is szükség van.
A súlyhatáron billegő autóknál pedig ez a plusz tömeg kicsit sem segít a súlyok ideális elosztásánál, ezért a Renault kijelentette, hogy amilyen hamar csak lehet, a 2017-es variációra váltanak. Ez az Orosz Nagydíjon lehet a legvalószínűbb, ami a szezon negyedik futama.
„Az alkatrész terén mindent fejlesztettünk kissé a 2017-es kiadásban, de nem érzem, hogy versenyeket döntene el, így az sem lesz annyira döntő dolog, amikor újra áttérünk a 2017-es variánsra. Mindenképpen már a motorfrissítés előtt igyekszünk beszerelni az új MGU-K-t. ” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault vezérigazgatója, aki azonban még aggódik, hogy minden tökéletesen fog-e működni az átalakított alkatrésszel. Mindenképpen minél előbb szeretnék használatba venni.