DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Haas szerint kár rágörcsölni az F1-es nézettség csökkenésére

Miközben kisebbfajta pánikhangulatot gerjeszt az F1-ben, hogy a sorozat nézettsége világszinten évek óta csökken, a mezőny amerikai csapattulajdonosa nem érti az aggodalmakat, hiszen szerinte ez a világ legtermészetesebb folyamata.

Míg 2008-ban még 600 millió, addig a 2016-os szezon során már csak 400 millió F1-nézőt számoltak össze a statisztikusok, bár igaz, hogy a csökkenés az elmúlt két év között már stagnálásba váltott át. Nem titok, hogy az elmúlt évek néhány hosszabb-rövidebb életű szabálymódosítása is a versenyek izgalmainak fokozása, ezáltal pedig a nézők visszacsalogatása érdekében történt, ám a második szezonját kezdő Haas tulajdonosa szerint egyáltalán nem a Formula-1 a hibás a nézettség csökkenéséért - ez a jelenség ugyanis a világ legtöbb nagy sporteseményénél megfigyelhető.

„A statisztikák azt mutatják, hogy kevesebben nézik, de meggyőződésem, hogy a közönség keménymagja továbbra is komolyan rajong az autókért, és ez a vásárlásokban is megérződik, legalábbis az autógyártók számára. Ha sikerül megszólítanunk az olyan típusokat, akiknek benzin folyik az ereiben is, az segíti az eladásokat” - magyarázta Gene Haas. „A NASCAR a Ford, a Chevrolet és a Toyota számára nagyon fontos felület, míg a Formula-1-ben ugyanez a helyzet a Mercedesszel, az álomautónak számító Ferrarival, valamint a Hondával. Jó, hogy az ügyfelek a versenypályán is találkoznak ezekkel a nagy márkákkal.”

fans



 „A NASCAR is hasonló fázisban jár, próbál új közönséghez eljutni. De szinte az összes sportesemény hasonló problémákkal küzd, ami annak a következménye, hogy az emberek ma már sokkal szélesebb kínálatból választhatják ki, hogy mit néznek.”

Haas szerint tehát az F1-nek nem arra kellene törekednie, hogy visszafordítsa a folyamatot, sokkal inkább a meglévő nézőközönségből kell a legtöbbet kihoznia.

„Szóval nem arról van szó, hogy elfordulnának tőlünk a nézők, egyszerűen egyre több sport között oszlik meg a közönség, így mindannyian alacsonyabb számokat produkálunk. Inkább azt kellene megvizsgálnunk, hogy sportként mi mennyire szűrjük meg a nézőinket. A Google és a Facebook is a demográfiai adatok szerint jeleníti meg a hirdetéseit az emberek számára, ami hatékonyabbnak bizonyult annál, mint hogy csak kilőjük a tartalmat szerte a világba, és reménykedünk benne, hogy minél több emberhez eljut.”

„Az autóversenyzést követő emberek nyilvánvalóan odavannak az autókért, így a gyártók nekik tudják legkönnyebben eladni a termékeiket. Tehát még ha a nézettségi adatok csökkennek is, a meglévő nézőink nagyon is értékesek a megfelelő hirdetők számára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: