Míg a Mercedes előtt bemutatott négy 2017-es Formula-1-es autó közös jellemzője volt a motorborítástól a hátsó vezetőszárnyig nyúló „cápauszony”, addig a brackley-i csapat mellőzte ezt az idén ismét népszerűvé váló aerodinamikai megoldást a W08-as modellről. Ők a már meg is ejtett első próbakörök során másra, egy T-szárnynak keresztelt vékony légterelőre bízták az autó hátsó részére érkező áramlatok terelgetését, így tulajdonképpen egy második, kicsi hátsó szárnyat is ráhelyezve a modellre.
A címvédő istálló technikai szóvivőjévé Paddy Lowe távozását követően a mérnökigazgató Aldo Costa lépett elő, aki viszont azt mondta, egyáltalán nem biztos, hogy ezt a sajátos elgondolást megtartják a szezonnyitóig, és ne lepődjünk meg akkor sem, ha a tesztek minden napján máshogyan fog festeni az autó hátsó része - többek között már azt a bizonyos cápauszonyt is bekészítették.
„Számos képet láthattunk már a többi autóról is, ám nekünk már megvan a betervezett fejlesztési programunk mostantól az első versenyig. Ahogy láthatták, a bemutatott modellen még nem volt rajta a kis T-szárny, de ma már azt is teszteltük, ezt követően pedig Barcelonában is minden nap különféle konfigurációkat fogunk kipróbálni. Köztük pedig nekünk is lesz majd egy hosszabb, uszonyszerű elemünk, amit a Melbourne-re tervezett új hátsó szárnyakkal együtt fogunk felrakni az autóra” - mondta Costa, majd hozzátette a bemutatók napján elmaradhatatlan mondatot:
„Az autó aerodinamikai felülete a jelenlegi állapot és a melbourne-i hétvége között még teljes mértékben át fog alakulni.”