Két héten belül jönnek az első autóbemutatók, február 27-én pedig elkezdődik az első teszt Barcelonában, a csapatok felszerelései viszont még javában a gyárak mélyén rejtőzködnek, és csak közvetlenül a gyakorlás előtt fognak elindulni a kamionok a montmelói versenypályára. Noha a szezon első versenyéig még több mint másfél hónap van hátra, az Ausztrál Nagydíjra már most úton vannak azok a dolgok, melyek használata nem sürgős a mezőny számára. Ilyen például a ruházat, a bokszfelszerelés, az ételek, az üzemanyagok, vagy éppen a telekommunikációs eszközök.
Mindez a sportág hivatalos logisztikai partnere, a DHL segítségével, amely hat nagy teherbírású repülőgéppel szállítja a felszereléseket egyik helyszínről a másikra, a repülőtérről pedig tizenkét kamion felel a csomagok megfelelő célba juttatásáért. A húsz autó tartozékai különleges konténerekben vannak elhelyezve, hatvan tonnányi plusz felszereléssel együtt a szállítmány pedig háromszáz elefánttal egyenértékű. Az F1-es csapatoknak azonban nem mindig áll sok idő rendelkezésükre: tavaly júniusban a Kanadai Nagydíj után alig három nappal már minden eszköz ott állt a bakui paddockban.
„Egy csapat felszerelése több mint 20 ezer részből áll” – idézte a Speedweek Gerrard O’Reilly-t, a Red Bull koordinátorát. „Mindig meg kell bizonyosodnunk róla, hogy megvan-e mindenünk, de sosem szoktak elveszni dolgok – csak néha rossz helyre kerülnek.” Ahogyan a brit elmondta, a legnagyobb logisztikai kihívást a Monacói Nagydíj jelenti, a minimális férőhely miatt. „A normálistól eltérően kell gondolkodnunk, amely egyben érdekessé is teszi a helyzetet. Évről évre próbálunk javítani a koncepciónkon. Az emberek általában akkor fogják fel, hogy ennek mekkora jelentősége van, ha nem versenyhétvégén állnak meg a kikötőben.”