DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Akinek Montoya volt a kedvenc ellenfele

Az évezred kezdetén Juan Pablo Montoya töltötte be az F1 mai Max Verstappenjének szerepét, abban az értelemben, hogy vele szerettek legkevésbé összetalálkozni a pályán a riválisok. De nem Nick Heidfeld!

Heidfeld ugyanis némi meglepetésre a kolumbiai pilóta nevével hozakodott elő, amikor megkérdezték tőle, hogy kivel szeretett legjobban csatázni versenyzői pályafutása egésze során. A két pilóta persze a Formula-1-ben lett világszerte ismert, ahol 2000-ben és 2001-ben debütáltak, de ekkor már komoly történelmük volt: 1998-ban ők ketten harcoltak az akkori elsőszámú utánpótlás-széria, a Formula-3000 bajnoki címéért, amit szoros küzdelemben Montoya szerzett meg.

„Aki elsőként eszembe jut, az Juan Pablo Montoya. Amikor a Formula-3000-ben versenyeztünk, akkor persze nem ő volt a legkedveltebb riválisom, de az ellene vívott párharcaim voltak a legélvezetesebbek a karrierem során - még ha nem is mindig voltak a legtisztábbak. És nem csak a közvetlen csatákra gondolok, hanem az egész szezonon át tartó versengésünkre. Mindig rengeteg esemény volt köztünk” - nyilatkozta Heidfeld az e-formel.de weboldalnak.

heidfeld-montoya

A barcelonai F3000-es futam 1998-ban: a McLaren által támogatott Heidfeld kipördül, Montoya pedig a győzelemig száguld


„A Formula-1-ben Fernando Alonso az, aki mindig nagyon kemény, de tisztességes ellenfél volt. Persze az F1-es pilóták nagy részéről elmondható ez, de Fernando kiemelkedett közülük.”

Montoya és Heidfeld, a két régi rivális útjai már régen különváltak, de azóta is mindketten szelik még a versenypályákat. A kolumbiai idén még az IndyCarban szerepelt, a német pedig a Formula-E mezőnyét erősíti. Az elektromos bajnokság egyre csak terjeszkedik, de amikor Heidfeldtől megkérdezték, hova vinné még el szívesen a nagyvárosok szívében versenyző bajnokságot, bőven volt ötlete:

„Örülnék, ha a Formula-E egy napon ellátogatna Zürichbe, ami számomra szinte hazai verseny lenne, hiszen a közelben lakok. Olaszország is remek lehetne, már csak azért is, mert az ország rengeteg motorsport-rajongóval rendelkezik - bár azt nem tudom, hogy mennyire tudnák befogadni a Formula-E-t. És az észak-európai térségbe is elmennék, ahova a technikai sportok viszonylag ritkán jutnak el.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: