DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

Formula Junior: Hirtelen visszaesés

A Ferrari gyanúsan jó viselkedése a szabadedzések alatt egyszer csak nagy fordulatot vett, és ezalatt a Mercedes altatott? A cikkből minden kiderül! Most a Mexikói Nagydíj eseményeit idézzük fel!

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 14 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő

Jolyon Palmer nem tudott részt venni az időmérőn, mivel a csapat észrevett egy repedést a kasztnin, és újra kellett építeni az egész külső borítást. Rajta kívül még Grosjean, Ocon, Nasr, Kvjat és Gutierrez búcsúzott. Óriási meglepetése Wehrlein és Ericsson is bejutott a Q2-be, de innen tovább már nem tudtak menni, 16-15. helyen végeztek, Magnussen Button, Perez és Alonso esett ki. Azt lehetett várni, hogy itt a Mercedes motorral felszerelt autók nagyon jól fognak menni, ennek ellenére a Force India nem volt a helyzet magaslatán. Az időmérőt Lewis Hamilton nyerte, mögötte Nico Rosberg majd pedig Max Verstappen lett a harmadik.



Futam

A rajtot szinte egyszerre kapták el a pilóták, Verstappen autóján nagyon jól betapadtak a szuperlágyak, ám pozíciót nem tudott vele nyerni. Hamilton kicsit elizgulta az első kanyart, és túl is csúszott, átvágva ezzel egy nagy szakaszt, amiért végül büntetést nem kapott, amivel teljesen egyetértek, hiszen előnyt nem szerzett vele, mert körülbelül fél perc múlva be is jött a Safety Car. Bernd Mayländer is kapott munkát, hiszen a második kanyar kijáratánál Wehrlein összeütközött Ericssonnal, mozgásképtelenné téve járművét. Alonso óriásit mentett, a harmadik kanyar kijáratán, amikor is a fűre kényszeredett. Az első kör végén több pilóta is meglátogatta a boxutcát, egy jobb taktika reményében, például Ricciardo, Palmer, utóbbival érdekes dolog történt, ami eddig senkivel, de ez csak a verseny végén fog kiderülni.

A 44. körben Verstappen kezdett közeledni Rosberg autójára, ám amikor ezt a német észrevette, feljebb kapcsolt. A 68. körben ismét a holland pilóta volt a főszerepben, hiszen Vettel érte utol, aki nem tudta megelőzni, és mivel a Red Bull pilóta feltartotta a németet, Ricciardo érkezett meg, szinte nevető harmadikként. Verstappen is átvágta az első kanyart, amiért később büntetést kapott, mert ténylegesen előnyt szerzett. Az előbbi esetért 5 másodperces büntetést kapott. A 70. körben Vettel „Verstappen védekezést” alkalmazott, ami az új szabályoknak már nem felel meg, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott. A versenyt Lewis Hamilton nyerte, mögötte Nico Rosberg, majd pedig Max Verstappen futott be. A dobogóra már Hamilton, Rosberg, Vettel álltak fel. Másnap reggel a hivatalos sorrend Hamilton, Rosberg és Ricciardo volt!

Nap pilótája

Lewis Hamilton: kiegyensúlyozott teljesítményt mutat, most látni, hogy mire képes valójában, akar ő, ha szeretne. Most kezdte átérezni, hogy óriási a tét, és mindent kihoz magából, és a mexikói nagydíj sem volt kivétel.

Legemlékezetesebb pillanat

Emlékeznek még, amikor írtam, hogy Palmerrel érdekes dolog történt? Nos a helyzet az, hogy a Renault pilótája 70 kört tett meg a közepes keveréken, ami egyfajta rekordnak számít.

Legnagyobb meglepetés a futamon

Daniel Ricciardo: teljesen más stratégián volt, mint a többiek, és végül ez is bevált, igaz, nagy szerencse kellett, hogy végül ő legyen a harmadik. Azért ilyet is ritkán látni, hogy valaki ötödikként fut be, másnap pedig már a harmadik lesz. Érdekes helyzet.

Legnagyobb csalódás a futamon

Daniil Kvjat: nagyon nem ment jól ezen a futamon, lehetett volna többet is kihozni, de végül a 18. helyen zárt.

Legnagyobb meglepetés az időmérőn

Nico Hülkenberg: óriási, hogy be tudta hozni az autót az ötödik pozícióba, megelőzve a két Ferrarit is.

Legnagyobb csalódás az időmérőn

A két Ferrari: hiszen a szabadedzéseken nagyon úgy tűnt még, hogy akár nyerni is tudnak, de ez teljesen eltűnt az időmérőre.

Piros pont

Sergio Perez: hazai nagydíján jól ment, szinte egyforma tempót autózott végig, jókat csatázott a Williams csapat pilótáival, majd pedig a 10. helyen futott be.

Marcus Ericsson: hihetetlen, hogy 11. helyen ért célba a Sauber autóval, pontot nem szerzett, de nagyon közel állt hozzá. Még két futam van, ahol próbálkozhatnak.

Fekete pont

FIA: Nem teljesen voltak a helyzet magaslatán a verseny végén történő eseménysorozatoknál. Lehetett volna gyorsabb is a döntés.

Sebastian Vettel: nagyon rosszat tett a sportnak, hogy meg merte engedni magának, hogy élő egyenes adásban káromkodott, és nem odaillő szavakkal üzent a versenyigazgató Charlie Whitingnak. Ez nem négyszeres világbajnokhoz illő viselkedés! Szükséges lenne egy kicsit visszavenni, mert ez így túl sok jót nem fog mutatni.

Verseny osztályzata

Ennek a versenynek 10-ből 8 pontot adok, főként az első körös drámáért és a verseny utolsó szakaszában történő, érdekes helyzetek miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: