DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Bírni fogja-e a Honda Mexikót?

A nagy szintkülönbség miatt a mexikói pálya komolyan igénybe veszi a motorokat, ahol a McLaren-Honda egyik leggyengébb versenyét teljesítette a 2015-ös F1-es szezonban.

Ha a McLaren-Honda 2015-ös szezonját nézzük, egy-egy futam kivételével minden helyszínen gyenge teljesítményt nyújtott az alakulat, mexikói teljesítményükre pedig jobbal illik a katasztrofális jelző: Fernando Alonso már az első körben elvérzett, Jenson Button pedig annak ellenére maradt el 50 másodperccel a győztes Nico Rosbergtől a célban, hogy a futam végén a biztonsági autó összegyűjtötte a mezőnyt.



Idén már sokkal jobb a csapat és motorgyártójának helyzete, szinte minden versenyen a pontszerzés reményével szállnak harcba, ez pedig a tavalyi szenvedés ellenére is azzal kecsegtet Mexikóban, hogy itt is sikerül előrelépniük az erősorrendben. „Az Autodromo Hermando Rodriguez 2200 méteres magasságban fekszik, ami azt jelenti, hogy az átlagnál kisebb a levegő oxigéntartalma, ebből kifolyólag a turbófeltöltőnek extra keményen kell dolgoznia annak érdekében, hogy ellássa levegővel az erőforrást” - idézte az F1i.com a Honda F1-es főnökét, Yusuke Hasegawát. „A turbó minősége és hatékonysága kulcsfontosságú lesz a Mexikói Nagydíjon.”

„Ezzel párhuzamosan a pályának van egy nagyon hosszú egyenese is, ennek érdekében pedig meg kell találnunk az arany középutat az erőforrás és a karosszéria beállítása között. Tavaly nagyon nehéz versenyünk volt itt, de szeretnénk folytatni az Austinban elkapott fonalat, és meg akarjuk mutatni a szezon folyamán véghez vitt technikai előrelépésünket. Bízom benne, hogy itt is sikerül majd pontot szereznünk” - tette hozzá a japán szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: