Amikor James Allison a nyáron távozott Maranellóból, többen azt is az okok közé sorolták, hogy a szakember szívesebben dolgozna családjához közelebb, Nagy-Britanniában. Flavio Briatore, a Ferrari ősi kritikusa nemrég azt ajánlotta, hogy a jövőbeli sikerek záloga az lenne, hogy az istálló szigetországban építsen fel gyárat. „Ha nekik lennék, egy szép épületet tennék a Williams, a McLaren és a Red Bull közé” - mondta a nemrég az Olasz Nagydíjra kilátogató ex-csapatfőnök.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke azonban hű szeretne maradni a gárda olasz identitásához, ez pedig a csapatalapító fia, Piero Ferrari számára is nagyon fontos. „Sosem könnyű irányítani egy olyan csapatot, ahol ezer fő dolgozik, és ahol szervezeti problémák léptek fel, de jónak tűnik az irány” - mondta Ferrari az olasz F1-es bloggernek, Leo Turrininek. A minap éppen a Scuderia volt mérnöke, Luca Baldisseri nyilatkozott úgy, hogy a Ferrarinál terror-hangulat uralkodik, a gárda pedig híján van olyan vezetőknek, akik értenek az F1-hez.
Piero Ferrari a nyolcvanas éveket hozta fel példaként, amikor John Barnard angliai tervezőirodájából irányította a vörös autók megépítését. „Tudod mi volt a legnagyobb hibám, amikor beleszólhattam a csapat ügyeibe? Az, amikor meggyőztem az apámat, hogy külsős tervező tanácsaira kell hallgatnunk. John Barnard soha nem tudott beleszokni a kultúránkba - ez hiba volt. Ezért értek egyet Marchionnével, hogy csak úgy tudunk visszatérni a győztesek útjára, ha hűek maradunk a Ferrari gyökereihez” - tette hozzá az olasz.