A csapatok képviselőiből és az FIA versenyigazgatójából álló Technikai Munkacsoport szombat reggel tárgyalt arról, hogy melyik fejvédelem-rendszert vezessék be 2017-ben. A Ferrari a barcelonai tesztek alatt próbálgatta a halót, a Red Bull pedig saját tervezetét, az úgynevezett aeroscreent vitte pályára egy kör erejéig Szocsiban.
Ez utóbbi koncepció, noha elég sok támogatóra talált a paddockon belül és kívül, azért nem mutatkozhat be 2017-ben, mert még komolyabb teszteken kell átesnie - és mivel nem próbálgatták annyit, mint a Halót, a munkacsoport az esetlegesen felmerülő hibákra hivatkozva utóbbi mellett döntött.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy az aeroscreent ezután partvonalon hagyják, hiszen a tesztelése után akár az is szóba jöhet, hogy a Halo 2017-es bevetése után 2018-ban ezt a koncepciót választják majd. A hírek szerint a Ferrari által kipróbált glórián az utóbbi hónapokban végrehajtottak néhány módosítást, és készen áll a tesztelés következő szakaszára.
Az FIA a bakui Európa Nagydíj utánra tervezi a próbákat, és akkor fognak véglegesen dönteni arról, hogy a Halo készen áll a 2017-es bevetésre, hogy aztán a júliusi Brit Nagydíjon ratifikálják véglegesen.