A V6-os hibrid turbómotorok érkezése óta hallani elégedetlenséget az F1-es autók hangja miatt, amely már nem olyan intenzív és süvítő, mint a korábbi években volt, s ez sokak szerint rontja a sport által nyújtott élményt a nézők számára. Az idei évre bevezetett szabályváltozás, amely minimum két kipufogócső használatát teszi kötelezővé a csapatok számára, hozott ugyan mérhető javulást, de a Stratégiai Csoport úgy ítélte meg, hogy érdemes lenne tovább dolgozni a hang felerősítésén.
A motorokra vonatkozó szabálytervezetbe is belefoglalták, hogy jövőre, de legkésőbb 2018-ra egy hanggenerátort fognak építeni az autókba, amelyek a teljesítményt egyáltalán nem befolyásolják, pusztán a motorok dübörgését lesznek hivatottak felerősíteni. Az FIA már dolgozik a megoldáson, a szövetség technikai megbízottja, Fabrice Lom pedig elégedetten nyilatkozott a fejlesztés jelenlegi állapotáról.
„Az eddigi eredmények nagyon jók. A hang nem teljesen természetes, de nem is nevezhető mesterségesnek” - mondta. „A kipufogógázokat használjuk hozzá, de korlátozottak a lehetőségeink, mivel ezek az energia-visszanyerésben is szerepet játszanak.” Lom meg van győződve arról, hogy az új módszer jelentősen feljavítja majd az F1-es motorok hangjának erősségét és minőségét.