Az egyik „legkitartóbb” F1-es pletyka a Volkswagen-konszern beszállásáról szóló szóbeszéd, mely a rendszeres cáfolatok ellenére újra és újra felüti a fejét – a leggyakrabban az Audival kapcsolatban. A feltételezésnek tavaly a tervek szerint 2017-ben érkező új szabályok adtak „új alapot”, valamint az, hogy a hosszútávú versenyzésben a konszern másik márkája, a Porsche a régóta domináns Audi fölé kerekedett.
A technikai vezetői pozícióban a kibocsátási botrány után Ulrich Hackenberget váltó Stefan Knirsch az Autocarnak nyilatkozva egyértelműen elutasította a beszállás lehetőségét: „Az F1 egyáltalán nem téma az Audi számára. A hosszútávú világbajnokságra és a DTM-re koncentrálunk. Nyerni akarunk Le Mans-ban, ahol az elektromos és a hibrid technológia nagyon nagy szerepet játszik, miközben a DTM-ben is tárgyalások zajlanak e technológia bevezetéséről.”
A német szakembert azt követően kérdezték meg a témáról, hogy a Volkswagen motorsport-stratégiájáért felelős Wolfgang Dürheimer az F1-be való beszállás ellen beszélt nemrég, legfőbb indokként a kiszámíthatatlanságot hozva fel: „A Formula-1 nem szerepel a terveink között. A helyzet nem elég kiszámítható ahhoz, hogy egy ekkora befektetésbe fogjunk.”